400 מ"ר של אקססוריז מיפן בפחות מ–20 שקל
אחרי הבטחות דומות ב־2017, הפעם רשת "מיניסו" (MINISO) היפנית מכריזה: סניף ראשון בתל־אביב בתוך חודשיים. רשת העיצוב והאביזרים מתכננת לפתוח בשנה הראשונה 10 סניפים לפחות, בהשקעה של 15 מיליון שקל. הצפי הוא שבתוך 5 שנים יהיו בישראל 50 סניפים בגודל של כ־400 מ"ר כל אחד.
מי שינהל את הרשת בארץ הוא שלומי גבאי, לשעבר מנכ"ל "איקאה" ישראל במשך יותר מעשור, ושותף בזיכיון הישראלי של מיניסו.
הרשת העולמית פתחה עד כה 3,500 חנויות בעולם, ומדי חודש נפתחות כ־100 נוספות. מדובר באימפריה שמגלגלת 9 מיליארד דולר מחזור שנתי, דבר הממקם אותה כרשת הקמעונאית הצומחת ביותר בעולם. עד 2020 צפויות להיפתח 10,000 חנויות.
מיניסו ישראל נמצאת בבעלות שני אנשי עסקים ישראלים שמתגוררים בסין בשנים האחרונות, גונן כהן וניר יעקובוב. אליהם הצטרפו כשותפים־משקיעים איציק ושרון ניסנוב, מבעלי קבוצת הכדורגל הפועל תל־אביב ומי שלאחרונה רכשו 11 סניפי "ניו־פארם", וכן גבאי. גם ליאורה ארמן־רומנו, שתכהן כסמנכ"לית פיתוח עסקי ושיווק, היא מוותיקי איקאה. לצידם יכהן יגאל סיסו כסמנכ"ל לוגיסטיקה ותפעול, תפקיד דומה לזה שעשה גם הוא ברשת איקאה.
ברשת תוכלו למצוא אלפי אביזרים בעיצוב ייחודי ובאיכות גבוהה, שמחציתם לפחות יימכרו במחיר שלא עולה על 20 שקלים. בשלב הראשון יגיעו לארץ כ־5,000 מוצרים מתוך 9,000 הקיימים ברשת, ובכל שבוע יגיעו מוצרים חדשים.
המוצרים נחלקים לקטגוריות כמו בריאות ויופי, דיגיטל, ספורט וטיולים, אופנה, נוי, כלי בית, מזון ומשקאות, תכשיטים ושיער, צעצועים, מכשירי כתיבה, ועוד. החברה מחזיקה גם בזכויות לייצור מוצרים ממותגים בדמויות של "דיסני", "הלו קיטי", "בוב ספוג", ועוד.