הטיסות חזרו ואיתן צבירת הנקודות חברות האשראי מרוויחות, ואתם?
הבינלאומי הודיע אתמול על הקמת מועדון לקוחות בשם "ביונד" שיצטרף לפליי קארד וסקיי מקס והתחרות על הנוסעים מתחממת • בדיקת ממון: מה ההבדל בין המועדונים ומה תקבלו בכל אחד מהכרטיסים?
הישראלים חזרו לטוס ומועדוני הלקוחות שמאפשרים צבירה של נקודות לטיסה, הפכו שוב להיות מכרה זהב עבור חברות האשראי, חברות התעופה והבנקים. האם זה טוב לצרכנים? בדקנו.
ללקוחות חובבי נסיעות לא רע להצטרף למועדון כזה, במסגרתו על כל רכישה בכרטיס אשראי בגובה של 260-60 שקל, תקבלו נקודה ששווה שקל לטיסה, פחות או יותר. לרוב, הצבירה מעניקה הנחה לכרטיס טיסה ותיאלצו להוסיף כסף, אבל בחלק מהמועדונים אפשר לרכוש כרטיסים בחברות לואו קוסט ושם ייתכן שאם תקנו הרבה בכרטיס האשראי, תוכלו לקבל כרטיס "בחינם".
אתמול הודיע הבנק הבינלאומי שגם הוא מצטרף לתחרות ומקים את מועדון ביונד (Beyond) שהדגש בו הוא על צבירת נקודות לטיסה באמצעות כרטיס אשראי בנקאי בשם הזה. Beyond מתחרה גם בוונדרס של הפועלים ובגודיז של לאומי, כלומר הוא מועדון הטבות, אבל הוא בעיקר מתמודד מול פליי קארד וסקיי מקס בתחום ההטבות לטיסות.
המתחרה הגדול הוא כמובן המועדון של אל על פליי קארד, שרק לאחרונה פורסם כי בנק הפועלים שוקל לרכוש חלק ממנו. הרכישה אם תהיה, תקרה לפי שווי של 250 מיליון שקל. השווי הזה צפוי לעלות אם החברה תתאושש.
לאור ההתעוררות בשוק והתחרותה גדולה מציעים כעת בפליי קארד כרטיס טיסה מתנה ליעדים כמו ברלין, וינה, רומא ובוסטון (בכפוף לזמינות מושבים) בהצטרפות למועדון. לקוחות קיימים יקבלו דולר הנחה בתמורה לכל שתי נקודות ברכישת כרטיסי טיסה ליעדים האלה.
השוני בין הכרטיסים לרוב לא מהותי וקשה מאוד לקבוע מה הכרטיס הטוב ביותר. בבינלאומי מנסים להרחיב את מגוון ההטבות ומאפשרים בכרטיס המועדון החדש צבירת נקודה (ששוויה שקל) על רכישה של החל מ־80 שקל בלבד בחו"ל (או 130 שקל תלוי בסטטוס ההוצאות שלכם), הטבה שאין למתחרים, אבל ברוב הפרמטרים המועדון שלהם דומה למועדונים האחרים.
למשל, בכל הכרטיסים יש צבירת נקודות די דומה (קנייה ב־260-160 שקל עבור נקודה. לדוגמא: במקס ובביונד: החל מ־160 שקל בפליי קארד: החל מ־190 שקל). בכולם יש יחס המרה מועדף לצרכן שמוציא יותר כסף בחודש בכרטיס אשראי. בחלק מהחברות הצבירה עמומה: לא ברור מה זה "מייל" שהלקוחות צוברים ומה בדיוק שוויו במועדון הטיסה של כאל למשל. כולם מקשיחים עמדות כשמודבר בחשבונות ולמשל אם תשלמו עם הכרטיס חשבון חשמל תגלו שהצבירה קשה יותר: נקודה על כל 320 שקל במקס או 500-380 שקל בפליי קארד. בכולם תקבלו 5 ימי ביטוח רפואי חינם.
ברוב הכרטיסים יש פטור מדמי כרטיס בשנה הראשונה ואז 16.90 - 19.90 שקל לחודש לכרטיסים הסטנדרטיים. ובכולם יש הטבות נוספות.
האם נחמד להסתובב עם הכרטיסים האלה כשנוחתים בחו"ל? לא תמיד. כולם גובים עמלת המרת מט"ח של 1% עד 3.4% כך שקניות איתם בחו"ל זה לא בהכרח דבר זול.
את האתר של מועדון ביונד (שעוד לא פועל) תפעיל חברת איסתא. צבירת הנקודות שם מחושבת לפי יחסי צבירה משתנים, בהתאם למחזור העסקאות החודשי בכרטיס Beyond, כשקיימים שלושה סטטוסים בהתאם לרמת ההוצאות בכרטיס: Plus, Priority, Premier. בעתיד יוכלו הלקוחות לקבל נקודות בגין פעולות בנקאיות, כשבמועדונים אחרים זה כבר קיים. מצטרפים חדשים יקבלו מתנת הצטרפות של 50 נקודות. אם לכל בני המשפחה יש כרטיס כזה, הצבירה היא משותפת, בדומה לפליי קארד. הנקודות בבינלאומי הן בתוקף ל־12 חודשים בלבד, לעומת 36 חודשים בפליי קארד למשל.
ביונד גם מציעה הטבות מיוחדות ללקוחות שירכשו חופשה למשל: שדרוג VIP בחינם למזמינים חבילה להופעה בחו"ל של קולדפליי ואדל, שדרוגים לכרטיסים של רבע גמר ליגת האלופות וכרטיס למופעי מיוזיקל במתנה למזמינים חופשה ללונדון.