גם הטרולי לא תמיד נשאר איתך
תמונת המצב בנתב"ג, ובכלל בשדות תעופה בעולם, הובילה את רוב הישראלים לוותר על נסיעה עם מזוודה ולהסתפק בטרולי. בכך, אמרו לעצמם, יימנעו מהסיכון שהכבודה תלך לאיבוד.
אבל, מתברר, שחברות תעופה שולחות גם את הטרולי לבטן המטוס בשל חוסר מקום בתאים, וגם כי יש מגבלות בטיחות וכך לא ניתן למשל להניח מזוודה במעבר המטוס ולא בין הרגליים.
יובל בן ה־27 טס לפני שבוע לחגוג מסיבת רווקים לחבר קרוב באמסטרדם. "חסכנו כאב ראש, צמצמנו בציוד, אבל התבאסנו לגלות כי בעמדת הצ'ק אין של חברת אל על בטיסת חזור מאמסטרדם לתל־אביב נתבקשנו להפקיד את הטרולי כבר בעמדת הצ'יק אין. למרות שהתווכחנו עם הנציגה והסברנו שאין סיבה שלא תאפשר לנו לעלות לטיסה עם הטרולי כי אחרת מה עשינו בזה. גם הצטמצמנו בביגוד שלקחנו, גם לא עשינו שופינג מטעמי חוסר מקום בטרולי, ובסוף לשלוח את הטרולי בצ'ק אין. כל הטיסה התפללנו שהטרולי של כל אחד מאיתנו יגיע בשלום ולמזלנו זה הסתיים בטוב. אבל לא לזה התכוון המשורר – נעלם בבת־אחת היתרון של הטרולי".
מחברת אל על נמסר בתגובה כי "מטוס יכול להכיל בדרך כלל עד 80 מקומות ולכן בלית ברירה, כשהתפוסה של תאי המטוס נגמרת אנחנו מפנים כבר בעמדת הצ'ק אין לשליחת הטרולי לבטן המטוס. בטיסות קונקשיין זה מורכב יותר, נכון, אבל בטיסה ישירה לארץ, הרי שאין בעיה". אבל אל על לא היחידה ובמספר חברות אליהן פנינו מכירים את הבעיה. בישראייר הסבירו כי מאחר ותאי האכסון במטוס לכבודת יד מוגבלת ורוב הנוסעים בתקופה האחרונה מגיעים עם טרולי - כשתאי האחסון מתמלאים חלק מהנוסעים מתבקשים למסור את הטרולי לבטן המטוס ללא תשלום. ישראייר ממליצה בכל מקרה לנוסעים לקחת בתיק אישי תרופות/ מזון וציוד תינוקות /מחשב וכדו ולעלות איתו לטיסה. ליאור קורן, מנכ"ל אקספלורר טיסות, תורם עוד כמה טיפים בעניין: "בחברות תעופה כמו ריינאייר או וויז אייר, יש מכסה מקסימלית של כבודת טרולי לכל טיסה. כאשר המכסה הזו נגמרת, לא ניתן להזמין יותר טרולי. ולכן, כדאי להזמין את התוספת מוקדם ככל האפשר. בנוסף, מחיר הטרולי יהיה הזול ביותר במעמד ההזמנה והוא מתייקר אם רוצים להוסיפו בהמשך. טרולי נרכש כתוספת בודדת לכרטיס הטיסה או במסגרת שירות פריוריטי, שמקנה גם עדיפות בתור בשער היציאה למטוס".