yed300250
הכי מטוקבקות
    אימוג'י
    חדשות • 28.08.2017
    פולסא דאימוג'י
    מתי בפעם האחרונה השתמשתם באימוג'י של כפות הידיים הצמודות, נקשתם על עץ נגד עין הרע או אמרתם על מישהו שהוא מלח הארץ? • במאמר חריף טוען הרב שלמה אבינר, ממובילי הציונות הדתית: כל אלה נחשבים לסמלי נצרות ועבודה זרה, ואסור להשתמש בהם • החדשות הטובות: לעבור מתחת לסולם או לאכול עוגיות בצורת עץ חג המולד — דווקא מותר
    אלישע בן קימון

    "יש אנשים שבמקום לענות אמן מצמידים ידיים כף אל כף, כמו ידיים מתפללות, או שולחים במסרון — המקור הוא אלילי עתיק של המזרח הרחוק וגם של הנצרות. לא טוב", קובע הרב שלמה אבינר, מהרבנים הבולטים בציונות הדתית, במאמר שיפורסם היום באתר "כיפה".

     

    בהמשך מתייחס הרב למלך בשחמט, שעל ראשו צלב, וקובע שאף שהצלב נועד לנוי בלבד, יש להסירו. גם הצלב של דגל שווייץ המופיע על האולר השוויצרי הוא בעייתי — אפשר להשתמש במוצרים שעליהם מופיע הדגל, אך ראוי לטשטש את הצלב. לגבי הביטוי "מלח הארץ", שבו אנחנו נוהגים להשתמש לחיוב, מסביר הרב אבינר כי מדובר בביטוי שמקורו הוא בכתבי נצרות, ואילו ביהדות זהו "ביטוי שלילי למהפכת סדום ועמורה".

     

    הרב מתייחס גם לאמונות טפלות אחרות שכולנו מכירים: נקישה על עץ להרחיק את עין הרע — "באלילות הקדומה יש שעבדו לעצים". מעבר מתחת לסולם — "אמונה טפלה ממקור נוצרי, כאילו צורת המשולש שיוצר הסולם השעון אל הקיר רומזת לאמונת השילוש שלהם, והמעבר בתוכו נחשב לחילול הקודש". צליבת אצבעות למזל — "מקורה בנצרות: צלב כדי לקבל שמירה מישו הנוצרי". בהמשך כותב הרב אבינר כי מותר להשתמש בסימן הפלוס בחישובי המתמטיקה, אך יש להתרחק מסימני עבודה זרה באופן כללי.

     

    הרב אבינר, מהרבנים הבולטים בציונות הדתית ותלמידו של הרב צבי יהודה קוק, כתב עשרות ספרים, התבטא מעל אינספור במות והסתבך לא פעם באמירות מעוררות מחלוקת. בעבר הביע את דעתו נגד סירוב פקודה, אף על פי שתמיד ציין את חשיבות השמירה על ארץ ישראל וההתנגדות לפינויים. הוא התייחס רבות לנושא הצניעות ואף כתב שלושה ספרים בנושא. בין היתר קבע הרב שאסור לנשים להרצות לפני קהל של גברים, הסתייג משימוש בשמות חיבה אצל בני זוג טרם חתונתם והמליץ להם לא להתארח בשבתות זה בביתו של זה.

     

    מה אסור ומה מותר
    מה אסור ומה מותר

     


    פרסום ראשון: 28.08.17 , 00:10
    yed660100