yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום: דוברות עיריית עפולה
    חדשות • 04.04.2020
    ציירי הקורונה הקטנים
    ילדיהם של רופאי המרכז הרפואי העמק יאיירו את ספר הילדים הראשון שעוסק בקורונה
    ישראל מושקוביץ

    סגירת המעגל של סופרת הילדים: יעל, נועם, שירה וחבריהם התחילו לפני יותר משבוע ללמוד בבית הספר המיוחד שנפתח בעפולה לטובת ילדי העובדים בבית החולים העמק, ואתמול כבר איירו את הספר "סבתא שולה גרה בעפולה" - ספר הילדים הראשון בנושא הקורונה, אותו כתבה סופרת הילדים הוותיקה סיגל מגן.

     

    מגן כתבה עד היום מאות ספרי ילדים פופולריים, והתקופה האחרונה חידדה לה את הצורך לתווך את נושא מגפת הקורונה לילדים, בעיקר לצעירים מאוד שבהם. "הספר עוסק בסבתא שולה שלא יכולה לצאת לקניות בגלל הקורונה", מספרת מגן. "היא זקוקה לביצים, לקקאו ולסוכר כי לסבא יש יום הולדת מחר והיא רוצה להכין לו עוגה". לעלילה הקלילה והרכה מצטרפים השכנים הטובים, שמתנדבים לסייע לסבתא לערוך קניות, "וסבתא הנרגשת עונה להם: "אתם מדהימים כל כך".

     

    הפרוייקט הוא פרי יוזמתו של אבי אלקבץ, ראש העיר עפולה. "רציתי להנגיש את המצב לילדים, ולהסביר להם שעם ערבות הדדית ושכנות טובה ניתן להתמודד עם הקורונה ולהכין את העולם למקום מלא באהבה", אומרת מגן. באמצעות אפליקציית זום היא נפגשה עם 15 מילדי העובדים, הקריאה להם את הספר והזמינה אותם לאייר אותו. הספר צפוי לצאת לאור ממש בימים הקרובים.

     

    אחד המאיירים הצעירים הוא נועם גרינברג (7.5) בנה של עובדת ביה"ח, שסיפר: "ציירתי את סבתא שלי והשכנים שלה. בגלל המצב היא מאוד רחוקה ממני וזה גורם לי להתגעגע".

     

     


    פרסום ראשון: 04.04.20 , 23:45
    yed660100