שתף קטע נבחר
 

ישראלים בקפריסין

במירוץ הראלי של קפריסין, שהסתיים אתמול, השתתפו גם ישראלים. אחד סיים בתוצאה נאה, אחד נפסל עקב שטות, אחד פרש לאחר שהחליק

מדינת ישראל עדיין אינה מאמינה במירוצי מכוניות ואופנועים. לפחות כרגע זה כך, אם כי לאחרונה נרשמו התפתחויות חיוביות ומפתיעות לטובה. אבל בינתיים כאמור, מירוצים בישראל אינם עניין חוקי וכשר. מה שגורם בין היתר לישראלים לא מעטים נדידה לארצות ניכר, היכן שיוכלו להתפתח בתחום, ללמוד דבר או שניים ומי יודע, אפילו להשתתף בתחרויות רשמיות.
אלא שמירוץ הראלי של קפריסין, אשר נערך בסוף השבוע האחרון, הוא סיפור אחר במקצת. כאן כבר לא מדובר על ליגת קארטינג מקומית, באזורנידח של דרום צרפת. כאן גם לא מדובר באליפות פורמולה 1,600 של מחוז בינוני באנגליה. כאן מדובר בדבר האמיתי - העילית שבמירוצי הראלי. זהו מירוץ בסבב אליפות הראלי העולמית. הקרם דה לה קרם של מירוצי מכוניות שאינם נערכים על מסלול אספלט.

ישראלים

וגם כאן היו נציגים מקומיים, למרות חשיבות המירוץ, ואולי אפילו בגלל. לא פחות מארבעה צוותים (וארבע מכוניות כמובן) תכננו להגיע למירוץ, אם כי גבי סרוגו ונווטו ג'ורג' פויוקאס החליטו לוותר ברגע האחרון. כך נותרו הצוותים של נדב דותן והנווט ניוס פאנאגידס, דני לוי והנווט איזי ארגמן ורמי שוכטוביץ' שנעזר בשירותיו של מיכאל מיכלאקיס.
היום הראשון (שישי) נפתח כאשר שוכטוביץ' ולוי מצהירים כי הם אינם מתכוונים לנהוג כבר ביום הראשון "על המגבלות", תוך שהם זוכרים היטב את פרישתם המוקדמת עקב בעיות טכניות במירוצים קודמים בקפריסין, בהם לקחו חלק. לעומתם פתח נדב דותן בקצב מהיר, תוך שהוא סוגר במהירות את הפער בינו לבין דני לוי שזינק שתי דקות לפניו.
אך הקצב המהיר גבה את המיר, כבר בתחילת הקטע השני במירוץ. דותן החליק מהמסלול לאחר מספר פניות, ולא הצליח להעלות את הרכב על השביל בכוחות עצמו. מכיוון שנאלץ להיעזר לשם כך בצופים המקומיים - פעולה האסורה לפי חוקי המירוץ - הסתיימה עבורו התחרות באותו רגע.
שוכטוביץ' ולוי לעומת זאת, הצליחו לסיים את היום הראשון כפי שתכננו, ללא פגע. ואז הגיע היום השני, עם גשמי זעף באזור המירוץ אשר הפכו את הקרקע לבוצית וקשה מאד לנהיגה. כדאי להבהיר כי לא רק הישראלים נתקלו בבעיה, אלא גם נהגי העילית, אשר התלוננו מרה על התנאים הקשים (ראו קישור מימין לכתבה על המירוץ).
אך גם יום זה עבר כמעט ללא תקלות עבור שני הצוותים הישראלים שנותרו במירוץ. רק כמעט. לקראת סיום היום ניגש אחד מאנשי הצוות של שוכטוביץ' לנהג, ושוחח עימו. מכיוון שהחוק אוסר על מגע כלשהו בין הצוות המתחרה לצוות הסיוע במקום שאינו מיועד לכך, נפסל מיד הנהג הישראלי.

לוי

אך שמחה קטנה בכל זאת הייתה לחבורה הישראלית, כאשר דני לוי סיים את המירוץ, במקום ה-31 הכללי. לוי נהג בסך הכל 5:50:51.6 שעות של קטעים מיוחדים, ופיגר אחרי מנצח המירוץ ב-1:29:25.9 שעה. זוהי כמובן תוצאה מצוינת, אך מקום 15 בקטגוריה בה התחרה מהווה עבורו עידוד גדול עוד יותר. כל הכבוד.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הצוות שסיים - לוי את ארגמן
צילום : פז בר, קפריסין
הצוות שנפסל - שוכטוביץ' את מיכלאקיס
צילום: פז בר קפריסין
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים