אין מריבה, יש ליריקה
ממש כמו שצפינו לפני מספר חודשים, אופל מציגה מיניוואן קטן על בסיס הקורסה עם סיפור מקומי פיקנטי
אופל מציגה היום (ה') מיניוואן קטן וחדש, המבוסס על מכונית הסופר-מיני המוכרת לנו היטב, הקורסה. אולם אם המכונית הנשקפת מהתמונות נראית לכם מוכרת, אין זה פלא. את המיניוואן הזה ראינו בגרסה כמעט-סדרתית כבר בתערוכת ז'נבה, לפני שלושה חודשים, שם נחשף כמכונית תצוגה תחת השם M קונספט. למען האמת, הפעם הראשונה בה נחשפה הייתה לפני כחמישה חודשים (ראו לינק מצורף מימין).
וממש היום, כחצי שנה לפני עלייתו של הרכב החדש לכביש הציבורי, ממשיכה אופל בחשיפה הדרגתית מתוך מטרה לזכות בכמה שיותר תשומת לב. כך למשל היא מבהירה כי השם הרשמי יהיה - מריבה (Meriva).
על מה המריבה
והשם הזה מביא אותנו היישר לסיפור מקומי פיקנטי משהו של המיניוואן החדש. היבואן, המעוניין בפירוש לשווק את המיניוואן הזה בישראל, נבהל כנראה לפני מספר חודשים, כאשר מכשירי הפקסימיליה במשרדו פלטו לראשונה מסמכים רשמיים שהכילו, מין הסתם, גם את שמו העתידי של הרכב. אז נכון, המילה "מריבה" נשמעת אולי טוב בשפות אירופאיות, אבל אצלנו, בשפה העברית, ההקשרים שהיא מעלה אינם ממש חיוביים.
שם זה גרם לאנשי היבואן להרים טלפון בהול למטה אופל. אנשי הג'נרל חיפשו בין שלל השמות הרשומים שלהם ומצאו, במיוחד עבורנו, את הכינוי ליריקה (Lirika). חובה עם זאת להדגיש כי בניגוד למקרים רבים בשוק המקומי, את השם הזה נתן היצרן ולא היבואן. כך שבהחלט יתכן ונפגוש בו גם בשווקים נוספים, כמו למשל במזרח אסיה.
דומה לתצוגה
מעבר לכך ולמה שסיפרנו בעבר, אין חדשות מיוחדות והדמיון למכונית התצוגה המופיעה אצלנו גדול במיוחד. עם זאת, בניגוד למכונית התצוגה, הרכב החדש של אופל יוצע כמובן עם חמישה מקומות ישיבה, ולא ארבעה. וכן, ניתן יהיה לקפל אותם אל מתחת למושבים הקדמיים בעזרת מערכת ה'פלקס-5', הדומה ל'פלקס-7' המוכרת מהזפירה. אגב, מערכת הקיפול החדשה תאפשר בחירה בין שלושה מושבים אחוריים, או שניים עם מרחב גדול יותר לנוסעים.
מלבד זאת, הליריקה-מריבה אמור להיות מרווח למדי, כפי שרומז בסיס גלגלים של לא פחות מ-263 ס"מ, ארוך ב-14 ס"מ מזה שבקורסה למשל. אם תרצו השוואה נוספת, מדובר בנתון גדול אפילו מזה של הסניק לבית רנו. גם האורך הכללי גדול בהרבה מזה של הסופר-מיני, עם 404 ס"מ בין פגוש לפגוש.
כצפוי, מנוע הגז המוגדש במכונית התצוגה פינה דרכו למנועים מקובלים יותר בנפח 1.4 ו-1.8 ליטר, עם 90 ו-125 כ"ס בהתאמה, שיוצעו כמובן גם עם תיבה אוטומטית. ואין לשכוח את מנוע הטורבו-דיזל המוכר של אופל עם הספק מרבי של 75 כ"ס, להשלמת החבילה ובעיקר לשוק האירופאי.
ייצור הרכב החדש יחל בחודש ינואר במפעלי אופל בסרגוסה, ספרד, ולארץ יגיע לקראת סוף שנת הדגם 2003, או תחילת 2004. כזכור, שנת הדגם נפתחת באופל, ובאופן מסורתי, מאוחר ביחס לשאר היצרנים.