שתף קטע נבחר

 

החמאה הרכה של תנובה: כבר לא בפיקוח

מחיר החמאה הרכה שמשיקה תנובה כפול ממחיר החמאה הרגילה, שנמצאת בפיקוח מחירים

בתנובה גילו מחדש את החמאה: אחרי שמיתגו בקונצרן החלב את כל מוצרי היסוד - חלב, גבינה לבנה, שמנת וקוטג', עברו כעת בחברה לחמאה, וכל סוגיה שנמכרו עד כה באריזות נייר המתכת המוכרות ישנו אריזה, לוגו ושם וייקראו חמאת תנובה.
במקביל, בהשקעה של מיליון דולר, נכנסת תנובה לשוק חמאת הפרימיום, שהיה עד כה בשליטת היבוא. היא יוצאת לשוק עם חמאה רכה ונוחה למריחה, באריזת גביע של 140 גרם ובמחיר של 6.95 שקלים לאריזה, לעומת מחיר של 2.46 שקל ל-100 גרם לחמאה הסטנדרטית. בשלב ראשון תשווק החמאה בטעם רגיל, בשלב שני ייכנסו לשוק גם מוצרי חמאה עם טעמים.
מיכל המאירי, מנהלת השיווק של חטיבת החלב בתנובה, מציגה כמובן את המהלך החדש כמיועדת לענות על טעמו של הצרכן הישראלי, שרוצה ומוכן לפנק את עצמו במזון איכותי יותר - ולשלם בהתאם. עם זאת, בנשימה אחת היא מודה שהמוצר מהווה מענה להצלחה של חמאות היבוא, שתפסו נתח כמותי של כ-10% ונתח כספי של 17% משוק החמאה, המגלגל כ-130 מיליון שקל.
"ברגע שראינו שיש קרוב ל-10% מהאוכלוסייה שמוכנים לשלם 13.50 שקל לחפיסה במשקל של 250 גרם, הבנו שאנחנו לא יכולים להתעלם מן השוק הזה", מודה המאירי.
ואכן, תנובה לא היססה להזניק את המחיר: בתרגום למחיר של 100 גרם, תימכר חמאת תנובה החדשה ב-102% יותר בהשוואה למחיר החמאה הסטנדרטית, שמחיריה מצויים בפיקוח. נכון, קיים אמנם גידול בהוצאות הייצור של המוצר החדש, שמסובך יותר טכנולוגית, אבל עדיין - גם הרווח גדל.


לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים