שתף קטע נבחר

מועדון ה-5

במבחני הריסוק האחרונים שערכה Euro NCAP זכו לא פחות מארבע מכוניות בציון הגבוה ביותר של חמישה כוכבים

בשש השנים האחרונות תפסו מבחני הריסוק שעורך ארגון Euro NCAP מקום של כבוד אצל יצרני הרכב השונים. ההשפעה הגדולה שיש למבחנים על הרוכשים באולמות התצוגה הביאו את היצרנים לשנות מכללים ומרכיבים שונים על-מנת לזכות בציונים גבוהים. ואכן, ביחס למבחן הראשון שערכה Euro NCAP ב-1997, חל שיפור גדול בציוני הבטיחות. באותה תקופה זכה רק דגם אחד מתוך 13 בציון של ארבעה כוכבים, בעוד שכיום רוב המכוניות נהנות מהציון הגבוה.

אולם בשנת 2001 שברה רנו את הכללים. דגם הלגונה של החברה זכה לציון ראשון ומרשים של חמישה כוכבי בטיחות ושלח את יצרני הרכב (היוקרתיים בעיקר) בחזרה לסדנאות הפיתוח. כולם רצו להצטרף למועדון, אולם רק מרצדס C הצליחה לזכות בציון דומה מספר חודשים מאוחר יותר.

 

ברוכים הבאים למועדון

 

נראה שמאז הספיקו היצרנים השונים לעשות את שיעורי הבית והיום (ג'), עם חשיפת נתוני מבחני הריסוק האחרונים, מצטרפות למועדון חמשת הכוכבים היוקרתי לא פחות מארבע מכוניות חדשות. ראשונות ברשימה הם המגאן והול-סאטיס לבית רנו. היצרנית הצרפתיה מוכיחה שהציון לו זכתה הלגונה לא היה מקרי, תוך שהיא רושמת הישג נוסף: המגאן היא הקומפקטית הראשונה עם ציון של חמישה כוכבים.

בנוסף זוכה גם ה-E החדשה של מרצדס לציון של חמישה כוכבים, המשך להצלחתה של ה-C לזכות בציון דומה במבחנים הקודמים.

הישג חשוב נרשם גם לזכותה של סאאב. היצרנית השוודית מוכיחה את דבקותה בבטיחות עם זכיה חשובה של ה-3-9 החדשה בחמישיה הנחשקת.

 

הכוכב החמישי

 

הסיבה להיעדרותן של מכוניות שזכו עד היום בחמישה כוכבים קשורה בעיקר לתוספות קטנות אך משמעותיות שהצטרפו לאחרונה למערך הבטיחות של הזוכות. מה שמבדיל כיום בין המכוניות הבולטות בקטגוריית ארבעת הכוכבים לבין אלו שהצטרפו למועדון החמש הם לדוגמה משענות ראש אקטיביות, התראה קולית על אי-חגירת חגורת בטיחות, חיבור מיוחד למושבי בטיחות לילדים ועוד. ומאחר ומדובר כאמור בציונים בעלי חשיבות גדולה ליצרנים, סביר שאת התוספות האלה נמצא בעתיד הקרוב ביותר ויותר מכוניות.

 

אבל

 

למרות ההצלחה המרשימה במבחני הריסוק, הסתפקו שלוש מהמכוניות המובילות בכוכב אחד בלבד בכל הנוגע בהגנה על הולכי רגל, בעוד שהמגאן זכתה בשניים. בכל מקרה, מדובר בציונים נמוכים למדי.

לאחרונה החל ה-NCAP בבחינת ההגנה שמעניקה המכונית להולכי רגל במקרה של תאונה. למעט הונדה, שמציגה באופן עקבי רמה גבוהה בתחום זה, מעטים היצרנים שמשקיעים בנושא. דוגמה שזכתה לביקורת קשה מצד ה-NCAP הם ציוניו של סוזוקי גרנד-ויטארה. זה זכה לשלושה כוכבים בלבד במבחני הריסוק, ולא זכה אפילו בכוכב בודד בכל הנוגע להגנה על הולכי הרגל.

מכוניות נוספות שזכו לציונים נמוכים במיוחד במבחנים הם קרייזלר PT קרוזר ולנד-רובר פרילנדר שהסתפקו בשלושה כוכבים. כל שאר המשתתפות זכו לציון של 4 כוכבים.

 

המבחן

 

למי שאינו מכיר את ארגון ה-NCAP ואת המבחנים בהם מדובר, נציין כי הארגון מבצע בדיקות ריסוק בלתי תלויות של מכוניות הנמכרות באירופה. מדובר במבחן ריסוק במהירות של 64 קמ"ש בו מתנגש הרכב בזווית במחסום גמיש ומבחן ריסוק צד בו מבוצעת פגיעה ברכב במהירות של 50 קמ"ש. בנוסף מבוצעות בדיקות התנגשות לאחור בעמוד, במהירות של 25 קמ"ש ומבחן פגיעה בהולכי רגל במהירות של 40 קמ"ש.

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו מגאן. הקומפקטית הראשונה שזוכה לחמישה כוכבים
רנו מגאן. הקומפקטית הראשונה שזוכה לחמישה כוכבים
ול-סאטיס. השלישית של רנו עם חמישה כוכבים
ול-סאטיס. השלישית של רנו עם חמישה כוכבים
מרצדס E. המרצדס השניה שזוכה לחמישה כוכבים
מרצדס E. המרצדס השניה שזוכה לחמישה כוכבים
סאאב 3-9. ציון חשוב ליצרן השוודי
סאאב 3-9. ציון חשוב ליצרן השוודי
מומלצים