שתף קטע נבחר

שברולט לובשת מקסי

שברולט מציגה בתערוכת ניו-יורק גרסת מקס למאליבו, ומדגימה את האפשרויות הנרחבות שמציעה פלטפורמת הווקטרה. ולא, זו לא סתם סטיישן

תערוכות הרכב האחרונות בארצות-הברית, ובכל העולם בעצם, מציגות תמונה מעניינת בכל הנוגע לתצורת מרכב פופולרית מאד - הסטיישן, זו שבארץ הס מלהזכירה. נראה כאילו זמנה של מכונית הסטיישן הצנועה, התמימה, העניינית והשימושית פשוט עבר מהעולם.

אבל הסטיישן כמובן עדיין אינה נפרדת מעולם הרכב, וכנראה לא תעשה זאת לעולם. היא פשוט "נכונה" מדי. וממש לא משנה אם גל עצום של מכוניות הנקראות בשם - הכולל והכמעט מאוס - "קרוס-אובר", מאיימות להטביעה תחת אוקיינוס "אופנה עכשווית". אבל בעיה יש, והפתרון לה פשוט. הסטיישן התמימה עוברת התאמה קלה, ומחליטה להצטרף לקצה השפוי יחסית של זן "הכל מותר".

כך למשל ראינו בתערוכת דטרויט כיצד הופכת פורד את גרסת הסטיישן של ה-500 למכונית הרבה יותר מושכת. וכך אנו מזהים בתערוכת ניו-יורק האחרונה כיצד מגיבה על-כך המתחרה המושבעת מבית ג'נרל-מוטורס. אנשי הג'נרל קוראים לה "מקס", אך למרות השם המפוצץ, מדובר במעין תרגום מודרני למאליבו בתצורת סטיישן.

קצה אחורי זוויתי יותר, עם תפיחה קלה באזור הישבן, יוצר כאן מראה הנע באופן לא-מחייב בין סדאן, מרכב חמש דלתות וסטיישן מאורך. באותה הזדמנות, גם המראה הכללי של המכונית הזו הפך לצעיר וספורטיבי, אופנתי מבעבר. ויחד עם זאת, לא שכחו שם להבהיר כי תא הנוסעים החדש יצא אף הוא נשכר מהשינויים בפילוסופיה.

 

הפלטפורמה הגמישה

 

אבל המאליבו מקס גם מדגימה לאיזה גמישות מצליחים היום יצרני הרכב להגיע עם פלטפורמות חדשות, עובדה המסייעת להם כמובן "לתפור" דגמים מתאימים לשווקים שונים מהותית, עם הבדלים גדולים מאי פעם ביניהם.

להזכירכם, המאליבו וגרסת המקס מבוססות על פלטפורמת האפסילון, שפותחה באחריות החטיבה האירופאית של ג'נרל מוטורס, ומשמשת כרגע את אופל ווקטרה וסאאב 3-9. וכמה גמישה הפלטפורמה החדשה, ראינו בהצגת הסיגנום, ספינת הדגל החדשה של אופל. זו מבוססת אף היא על האפסילון, אך עם בסיס גלגלים של 283 ס"מ, 13 יותר מווקטרה רגילה. ברור אם כן שגרסת סטיישן עתידית לווקטרה תקבל בסיס גלגלים באורך דומה - כלומר ארוך משמעותית מווקטרה רגילה.

כעת נוקטת גם שברולט במהלך דומה לזה של אופל, עם בסיס גלגלים ארוך ב-13 ס"מ במקס, לעומת מאליבו רגילה עם 285 ס"מ. אבל למרות זאת מציינים אנשי הג'נרל בסיפוק שאורכה הכללי של המכונית קצר ב-1.5 ס"מ מהמאליבו סדאן. זה אומר כמובן סרח עודף קצר יותר מאחור, שיסייע להשיג מאפייני ניהוג "אירופאיים" בהם גאים אנשי החטיבה האמריקנית. ושוב, ראו עד כמה גמישה הפלטפורמה הזו. בסופו של דבר יצרו ג'נרל מוטורס הבדל של 18.5 ס"מ בין בסיס הגלגלים הקצר ביותר בפלטפורמת האפסילון, זה הנמצא בסאאב 3-9, לארוך מכולם במקס. וזה לא רק מרשים, אלא בעיקר מראה על הכיוון בעתיד.

 

שימושית

 

והמקס עצמה? ובכן, למרות שמדובר במכוניות הפונות לשווקים שונים, ברור שבשברולט למדו היטב את הסיגנום, וקבלו השראה מהפתרונות השימושיים שיישמו האירופאים בתא הנוסעים. כך הם מספרים על אפשרות לכיוון נפרד של שני חלקי המושב האחורי, ומערכת מיזוג מפוצלת. ובעיקר הם גאים בתנועה לפנים-אחורה של 18 ס"מ עבור יושבי המושבים מאחור. זאת, כדי ליצור מרחב מרשים במיוחד לרגליים, על חשבון תא המטען - או להיפך.

בתחילת הדרך תוצע המקס עם הנעה קדמית בלבד ומנוע ה-3.5 ליטר שסתומים עיליים המוכר מהמאליבו, עם הספק מרבי של 200 כ"ס. אולם הפלטפורמה הרב-גונית יכולה לקבל גם הנעה כפולה, ויתכן ששברולט תשתמש במקס כבסיס לגרסת "כמו-שטח".

בינתיים מדברים אנשי החטיבה על אפשרות לייצר גרסה שרירית תחת הכינוי SS , המשמש את גרסאות ספורטיביות של שברולט. אנשי "שבי" אפילו חשפו תמונות של גרסת תצוגה כזו בניו-יורק, וסיפרו בין היתר על מנוע גדול וחזק (עוד) יותר.

 

ובארץ

 

אופל ווקטרה וסאאב 3-9 המבוססות אל אותה פלטפורמה, כבר נמצאות אצלנו. הסיגנום יגיע בשנת הדגם הקרובה. אלה, יחד עם המאליבו המתוכננת להגיע תוך מעט יותר משנה, מבהירים כי היבואן בהחלט עלול להחליט על יבוא המקס המעניינת.

אבל, האחראים על שברולט בישראל דווקא אינם מתרגשים מהמקס החדשה. לטענתם, יהיה הרבה יותר קל למכור את המאליבו סדאן הרגילה והמכובדת, בעלת הישבן הגדול האהוד כל-כך על נהגי ישראל, מאשר סטיישן יוצאת דופן ויקרה יותר. בכל הנוגע למכירה הם צודקים לבטח, בכל הנוגע לתדמית המותג, אנחנו לא בטוחים.

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שברולט מאליבו MAXX...
שברולט מאליבו MAXX...
גרסת סטיישן קרוס-אובר...
גרסת סטיישן קרוס-אובר...
שעושה שימוש בפלטפורמה של...
שעושה שימוש בפלטפורמה של...
הסאאב 3-9...
הסאאב 3-9...
וגם של הווקטרה של אופל...
וגם של הווקטרה של אופל...
שבקרוב תצטרף אליה גם סיגנום
שבקרוב תצטרף אליה גם סיגנום
מומלצים