שתף קטע נבחר

שמענו ש..(17/07/03)

רנו תשדרג את הקליאו ספורט, אסטון מרטין תציג DB5 קטנה, יגואר תכין SUV ומחליפה ל-XK8, יפן וקוריאה במלחמת השטח. וזה לא הכל...

רנו קליאו מתכוננת לפיז'ו 206RC

 

קשה להסביר עד כמה מעסיקה פיז'ו 206RC את קברניטי רנו. איך אמר לנו גורם בחברה? "סך שעות השינה שאבדו לאחר חשיפת התכניות של המתחרים העיקשים, יספיקו לפיתוח מכונית חדשה מהיסוד". ומסתבר כי לפחות מבחינה אחת, יש תועלת לזמן המושקע.

 

ברנו הרי לא מאושרים מהמתחרה החדשה והחזקה לקליאו ספורט. חזקה אמרנו? 177 כ"ס לפי פרסומים רשמיים אחדים, 180 לפי אחרים, הנעזרים בתקן שונה. זאת, לעומת 172 מוצהרים של הקליאו המוכרת, או 169 לפי פרסומים אחרים. ולנתון זה, אם עדיין לא הבנתם, יש משמעות אדירה מבחינת קהל היעד הצעיר, עם כל המשמעות הפיננסית הכרוכה בכך.

 

מה עושים? ניחשתם נכון. משווים את התוצאה בעזרת שדרוג קל למנוע ה-2.0 ליטר של רנו, אשר ייצר בעתיד 180 כ"ס. זאת, יחד עם מפלט כפול הכרחי ומתיחת פנים קלילה לכל קשת הגרסאות, הנקראת כיום בשם הקוד "Phase 3". מדובר פשוט בגרסה שלישית לדור השני של הקליאו, שהוצג עוד ב-1998.

 

מתי יגיע הדגם המחוזק לאולמות התצוגה? המקורות שלנו בעיתונות האירופאית טוענים כבר לספטמבר הקרוב. לעומת זאת, יבואני רנו לישראל טוענים כי מתיחת הפנים צפויה לתחילת 2004 הקלנדרית, מה שידחה את הגעתה של הקליאו המעודכנת לדגמי 2005. וכן, גם הם יודעים על השדרוג המתוכנן.

 

אסטון מרטין תהיה קטנה

 

יצרנית מכוניות הספורט הבריטית, הנמצאת בבעלות פורד כחלק מחטיבת מותגי היוקרה של היצרנית האמריקנית. עמלה בימים אלו ממש על פיתוח יורשת לשם האגדי בתולדותיה - DB5. מדובר אגב במכונית שכיכבה לצד ג'יימס בונד בסדרת הסרטים המצליחה, וזכתה להצלחה יחסית גם בעולם האמיתי. בגלגולה המודרני, תהיה ה-DB5 מתחרה עיקשת כנראה ל-TVR הבריטית אף היא, ולפורשה הגרמנית. תאריך תחילת שיווק מתוכנן כרגע ל-2005.

 

ומה יהיה שם, מתחת לעיצוב שצפוי להיות מזוהה מיידית כאסטון? ובכן, אם מקורותינו לא מכזבים - ובדרך כלל הם לא - הרי שיחידות הכוח צפויות לנוע בין 3.5 ליטר (240 כ"ס) המוכרת מהיגואר JX6, ועד ל-400 כ"ס בגרסה הבכירה שתעשה שימוש במנוע ה-XJR של יגואר. השקת המכונית צפויה לתערוכת בירמינגהם, מאי 2004.

 

ואם החדשות האלה לא ממש מרגשות אתכם, הרי שעוד קודם לכן תציג אסטון מרטין מכונית GT גדולה ויוקרתית, ככל הנראה תחת השם DB9, תוך ניסיון להתחרות ראש-בראש בבנטלי קונטיננטל GT, שהוצגה זה מכבר. את מנוע ה-6.0 ליטר (460 כ"ס) תתרום ככל הנראה הוואנקיש, ועל המראה הצפוי רומז דגם התצוגה AM V8 - הגם שה-DB9 צפויה להיות גדולה ממנו משמעותית. תאריך הצגה אפשרי הוא תערוכת פרנקפורט, ספטמבר הקרוב.

 

יגואר מחליפה קופה

 

ומחטיבת מכוניות הספורט של פורד, לחטיבת מכוניות היוקרה של הקונצרן - יגואר. זו האחרונה עמלה במרץ על הכנות אחרונות למחליפת הקופה היוקרתית, ה-XK8. וזה קצת מוזר בעינינו, לאור העובדה שהשנים החולפות עושות רק טוב עם המכונית היפהפיה הזו, שנראית גם היום כמו מיליון דולר, בדיוק כמו לפני שבע וחצי שנים כאשר הוצגה - במאי 1996.

 

הקופה החדשה צפויה לעשות שימוש בשלדת ה-XJ, ולהציג כצפוי וכמקובל מידות גדולות מהמכונית אותה תחליף. בנוסף, יעשה כנראה שימוש במנועי ה-XJ, תיבת שישה הילוכים אוטומטית חדשה אותה מפתחת החברה בימים אלו, ומערכת מתלים (אוויר) חדשה. תאריך השקה משוער - 2005.

 

ו.... יורדת לשטח?

 

פלח שוק אחד חשוב במיוחד, בו יגואר לא זכתה לייצוג מעולם, הוא הכביש-שטח. "בעבר לא היה צורך בדגם שכזה כדי לעזור למכירות, אך כיום השוק השתנה, ויגואר חייבת לאכול מעט אבק", אומרים לנו מקורות בחברה. אגב, במסע השכנוע של מקבלי ההחלטות בחברה, כיכבה לא אחרת מוולוו XC90, זו שהתקבלה בחמימות יוצאת דופן בשוק הרכב החשוב בעולם - ארה"ב.

 

כך קרה שהיום, לאחר שהחלטה חיובית בעניין זכתה לאישור כל הנוגעים בדבר, דוחקים כבר אנשי פורד בעמיתיהם מיגואר להזדרז. שלא במקרה, שוקדת החברה האם בימים אלה על תכנון רכב שטח על בסיס פלטפורמת המאזדה 6, שישווק תחת שמות המותג "פורד" ו"לינקולן". ביגואר מניחים כי יוכלו לעשות שימוש באותה פלטפורמה, ולהציג גרסה שלהם לרכב השטח - בתוספת שינויים הכרחיים. יגואר על בסיס מאזדה?

 

בכל מקרה, המיזם המשותף של לינקולן, פורד ומאזדה צפוי להניב פירות ראשונים כבר ב-2005. אם לא יהיו עיכובים מיוחדים, אנו צפויים לחזות בגרסת יגואר מעט מאוחר יותר.

 

סובארו מתייחסת לשטח, ברצינות

 

יצרנית נוספת שאינה יכולה יותר להרשות לעצמה היעדרות מפלח השטח הפופולרי, היא סובארו, העומלת בשיא המרץ על פיתוח SUV בגודל בינוני. רכב השטח שעדיין לא קיבל שם רשמי, אך אנו יודעים כי הוא צפוי לעשות שימוש ברצפה מעודכנת של הלגאסי הנוכחית, ולהציע בנוסף למראה "קרבי", גם שלוש שורות של מושבים.

 

את המרכב הגדול יחסית למקובל בסובארו, תניע יחידת בוקסר עם שישה צילינדרים חדשה, בנפח 3.0 ליטר והספק מרבי של 250 כ"ס. וכדי להצליח גם בכביש, מול מתחרות חזקות, ותיקות ומרשימות, יתכן ותוצג גם גרסה מוגדלת של אותו מנוע, בנפח 3.6 ליטר ועם 300 כ"ס "לפחות".

 

על עיצוב רכב השטח יהיה אחראי, לראשונה באופן כמעט בלעדי, מעצב הבית החדש (יחסית) של סובארו - אנדריאס זאפאטינס. הדגם המדובר אמור לראות אור כבר בתערוכת דטרויט הבאה עלינו לטובה, בינואר 2004.

 

וכך גם קאיה ויונדאי...

 

ואם כבר בשטח, איך אפשר שלא להזכיר את התכניות המרשימות שמגיעות אלינו ישירות מקוריאה. שם מספרים כי קאיה מתכננת להציג בשנה הבאה SUV נוסף, כזה שימוצב מתחת לסורנטו המוכר. יחד עמה עמלה יונדאי על גרסה קטנה וזולה יותר לסנטה פה, תחת שם הקוד JM. רכב הכביש-שטח הזה יעשה כנראה שימוש בפלטפורמת האלנטרה המשפחתית.

 

אלא שבמיוחד ליונדאי יש תכניות ארוכות טווח. ובאלה משתלב היטב גם דגם יוקרתי וגדול מהסנטה פה, שיעשה שימוש בפלטפורמת הסונטה דווקא, יגיע לאולמות התצוגה כבר ב-2005 ויהפוך את הטרקאן לכמעט-מיותר.

 

פורשה מורידה גג, ומצטרפת לב.מ.וו

 

ולסיום, פורשה מתכננת גרסת קבריולט ל-911 טורבו, אשר תשמר כנראה את נתוני הגרסה הסגורה, כפי שעשתה לאחרונה נטולת הגג של הקאררה S4. כך ישכון באחורי הטורבו-קבריולט מנוע בוקסר שישה צילינדרים בנפח 3.6 ליטר, עם צמד מגדשי טורבו. ההספק המרבי יעמוד כמובן על 420 כ"ס, שיאפשרו מיאוץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות. הצגה ראשונה של המכונית מתוכננת כבר לתערוכת פרנקפורט הקרובה, ותחילת השיווק מיועדת לסתיו הקרוב.

 

ובכל מקרה, כל אלה יגיעו לפני הפיתוח החדשני הבא שיסעיר את קהילת חובבי ההגה. מדובר במערכת היגוי אקטיבי שתשולב בעתיד - כציוד מקורי או כאופציה - בגרסאות פורשה שונות. וכן, אכן תהיה זו מערכת שמבחינה עקרונית תהיה דומה לזו של ב.מ.וו סדרה 5 החדשה. אגב, את זה מספרים לנו מתחרי פורשה, בעוד המפתחים עצמם מעדיפים שלא להתייחס כלל לעניין.

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו מתכננת להחזיר מלחמה...
רנו מתכננת להחזיר מלחמה...
נגד ה-206RC של פיז'ו
נגד ה-206RC של פיז'ו
אסטון מרטין תציג יורשת ל-DB5 (בתמונה עם שון קונרי)
אסטון מרטין תציג יורשת ל-DB5 (בתמונה עם שון קונרי)
וגם DB9 שתדמה ל-AM V8...
וגם DB9 שתדמה ל-AM V8...
עם מנוע ה-V12 של הוואנקיש
עם מנוע ה-V12 של הוואנקיש
יגואר XK - מחליפה בקרוב
יגואר XK - מחליפה בקרוב
פורשה 911 טורבו - תאבד את הגג
פורשה 911 טורבו - תאבד את הגג
מומלצים