שתף קטע נבחר
 

כנף 600

הונדה סילברווינג הוא קטנוע גדול מאד, איכותי במיוחד וכמובן - יקר. האם הוא מצדיק שם בעל היסטוריית תיור מחייבת?

והפעם, נציג נוסף בקטגוריית קטנועי העל עליה סיפרנו לכם בעבר. הוא מגיע מהונדה, עונה לשם סילבר ווינג (כנף כסף), מציע ממדים נדיבים ועושה שימוש במנוע דו-צילינדרי בעל 600 סמ"ק. ולפני הכל, כדי לקבל פרופורציות על משמעות הקטנוע המודרני, צריך לזכור כי הונדה עשתה שימוש בשם "סילבר ווינג" עבור סדרת אופנועי תיור בינוניים בתחילת שנות ה-80.

 

אבל השם הזה גם מצביע באופן ברור גם על אופנוע נוסף, שעדיין מיוצר, ועונה לשם "גולד ווינג" (כנף זהב). זה אופנוע תיור ענק, עם מנועים שמתחרים בנפחם זה מספר שנים עם אלה של מכוניות משפחתיות. קחו עובדה זו, הוסיפו לה את סדרת הסילבר ווינג, ולפתע הופך ייעודו של קטנוע המבחן לברור מאליו. נכון?

  

גדול-קטן?

 

מעניין לגלות כי למרות גודלו העצום ונוכחותו המרשימה של ההונדה, מרחב המחייה המוצע לרוכב אינו יוצא דופן. מקום לברכיים יש די והותר, אך אם אתם גבוהים יחסית - נניח, מעל 1.80 מטר - תמצאו לעיתים את הברכיים בקרבה אינטימית לתאי האחסון. למעט זאת, הסילבר ווינג קליל יחסית ונוח לתפעול. כמו בקטנוע קטן, רק גדול יותר.

 

סביבת הרוכב נעימה בהתאם. יחידת המחוונים מעניקה מידע דרוש, וכוללת מלבד חיווי מקובל, גם צמד מדי מרחק מתאפסים, שעון זמן ומד דלק - מדויק. קל לקרוא, נעים להביט, גם כאשר השמש ישירה. מעל ללוח המחוונים ממוקם מגן רוח יעיל. מתחתיו יש שני תאי אחסון - אחד מהם ניתן לנעילה - המתווספים לתא הגדול עם מרחב לשתי קסדות מתחת למושב. סביבת הרוכב, כמו שאר הקטנוע, איכותית ורמת הגימור גבוהה.

 

גם בתנועה עירונית מרגיש ההונדה קטן מגודלו האמיתי. אז נכון, איך שלא מביטים בו, הוא עדיין נמתח לאורך של מעל 220 ס"מ, ומשקלו ללא רוכב ונוזלים עומד על 218 ק"ג, אבל יכולת התמרון טובה יחסית, וההיגוי זריז וקל. המראות ממוקמות היטב, ומאפשרות לחלוף על-פני מראות המכוניות בפקקי תנועה ללא מגע.

 

עם הספק מרבי של 50 כ"ס, המנוע מייצר די והותר כוח לשימוש עירוני. יחד עם תמסורת אוטומטית יעילה, מדובר בחבילה טובה וזריזה כדרוש. חבל היה לגלות כי למרות המחמאות, פעולתו של המנוע אינה חלקה במיוחד, והוא ללא ספק רועש יתר על המידה.

 

מערכת הבלימה המשולבת שווה אזכור מיוחד. שימוש בבלם אחורי מפעיל גם בוכנה אחת – מתוך שלוש – בקליפר הבלם הקדמי. וכך מתקבלת פעולה משולבת, כאשר הרוכב מבצע רק פעולה אחת. הרעיון המקורי עובד היטב, ומעניק כמעט בכל מצב די והותר כוח בלימה.

 

ולסיום הפרק העירוני, מילה טובה על מערכת המתלים. אלה מכוילים רך יחסית, ומסוגלים כך לספוג את מרבית המהמורות שמציע הרחוב המקומי, מבלי לצאת מדעתם. ניתן גם לשנות את עומס הקפיץ בבולמים האחוריים, כדי למנוע מהקטנוע "לשקוע" שלא לצורך כאשר הוא עמוס בציוד ורוכבים.

 

במשימת תיור

  

אלא שדווקא מחוץ לעיר, היכן שהוא מתיימר להבריק, אכזב אותנו הקטנוע הגדול. תנוחת הרכיבה ומיגון הרוח טובים, אך מושב הרוכב מתגלה כרך מדי לרכיבה ארוכה. אגב, הרוכב מאחור אינו מרגיש בכך, תודות לשטח מגע גדול יותר. ההיגוי, שהוכיח עצמו כזריז בעיר, מתגלה לפתע כרגיש מדי לרכיבה מהירה ונינוחה. לכך יש גם להוסיף רגישות מוגזמת לרוחות צד, פועל יוצא של כיול רך למתלים וצללית גבוהה יחסית. 

 

וכאשר הקצב עולה עוד יותר, הופך החרטום לקליל מדי, לא יציב במיוחד ולבטח לא משרה בטחון. בכביש משובש למשל, שוב בא לידי ביטוי הכיול הרך מדי, שאינו מצליח לטפל היטב בנדנודי מרכב. המנוע, שהתגלה כידיד נאמן בעיר, אינו מרגיש נוח לרכיבה ארוכה, כאשר אל הרעש המיותר מצטרף זמזום קל וטורדני בכידון. דלק? במהלך המבחן עמדה התצרוכת הממוצעת על כ-17 ק"מ לכל ליטר.

  

לסיכום

 

הסילבר ווינג הוא קטנוע עירוני פרקטי ויעיל, למרות גודלו. הוא מציע שלל מקומות אחסון, מושב רך ומתלים רכים, בלמים טובים והיגוי זריז. אבל מדוע לרכוש קטנוע כזה עבור תנועה עירונית? אחרי הכל, עם הגודל הזה צריך בכל זאת להסתדר לעיתים, ותמיד ניתן לרכוש קטנים-יעילים (וכמובן זולים) יותר. עם הסילבר ווינג צריך לטייל לאורך זמן וקילומטרים.

  

ואכן נעים לעשות זאת, אך רק אם תזכרו שלא לדרוש מההונדה קצב גבוה או נוחות מופלגת, ובודאי שלא מדובר כאן בתחליף הולם וזול לאופנוע תיור.

  

אז מה מציע לנו הסילבר ווינג? תמורת לא פחות מ-53,000 שקלים, פשרה הולמת בין הקצוות. ובאופן מפתיע, עם דגש ברור על רכיבה עירונית, ולא על סגנון תיור. ואם לחדד, נסיעות המשלבות בעיקר תנועה עירונית, יחד עם רכיבה מהירה יותר לכיוון הפריפריה. אבל איך אומרים, אפשר אחרת.

 

קטנועים עירוניים-טהורים יש כמובן לרוב, ובמחיר זול בהרבה יעשו עבודה טובה יותר, ואף יביאו אתכם בנוחות סבירה לבית מרוחק בסופו של יום. מצד שני, אם אתם מחפשים קטנוע תיור מפואר ונוח, עם יכולת תיור אמיתית ואפילו אלטרנטיבה לאופנוע, היינו ממליצים לשלם 4,500 שקלים נוספים ולרכוש סוזוקי בורגמן 650.

 

אבל, אם אתם רוכבים בעיקר בעיר, חייבים הרבה מרחב לרוכבים ומטען ומעוניינים בפינוק איכותי, ורק לעיתים רחוקות יוצאים אל מעבר לגבולות הכרך, הונדה סילבר ווינג הוא הקטנוע שלכם. ולא במקרה, לאור סיכום זה הוא מתנדנד כך על גבול דק מאד בין "שילוב ייחודי וטוב", לבין "תפסת מרובה...".   

 

יתרונות: איכות גימור, אבזור ואחסון, מיגון רוח, בלמים

  

חסרונות: רעש וחספוס מנוע, רכות מושב, יציבות כיוונית

 
טבלת נתונים להונדה סילברווינג

טבלת נתונים להונדה סילבר ווינג
שם יצרן ודגם הונדה סילבר ווינג 600
מנוע 582 סמ"ק, 2 צילינדרים, 4 פעימות, 8 שסתומים
קירור מים
הספק מרבי 50 כ"ס
אורך 227.5 ס"מ
רוחב 77 ס"מ
בסיס גלגלים 159.5 ס"מ
צמיגים 120/80R14 מלפנים, 150/70R13 מאחור
נפח מיכל דלק 16 ליטר
אחריות 24 חודשים ללא הגבלת ק"מ
מחיר 53,500 שקל
ביטוח חובה 3,455 שקל

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עירוני גדול?
צילום: אבי פרידמן
גדול מאד
צילום: אבי פרידמן
ברור
צילום: אבי פרידמן
ובולם היטב
צילום: אבי פרידמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים