השילוט לכביש 6: לא מספרים את מספר הקילומטרים
נוסעים מתלוננים על הטעיה: השלט לכביש 6 הוצב במרחק של כ-40 ק"מ ממקום תחילתו. דרך ארץ: השילוט נעשה על פי חוקי מע"צ
שלטים רבים, לאורך כבישי ישראל מודיעים לנו כיצד להגיע לכביש 6. בכביש מס' 1 ירושלים תל-אביב, בדרך לבאר-שבע וכמעט בכל צומת אפשרי מצפון ועד דרום. הבעיה היא, שעל שלטים אלה לא מצויין מספר הקילומטרים עד הכביש. תלונה על כך הגיעה אלינו בימים אלה:
"היינו בטיול בצפון וראינו מולנו את השלט המפורסם לכביש. החלטנו לנסות ולנסוע דרכו, תוך תקווה שהוא יקצר לנו את הדרך. מפה לשם מצאנו את עצמנו נוסעים 40 ק"מ רק כדי להגיע לכביש האגרה. אילו היינו מוותרים היינו אולי נוסעים בכבישים עמוסים יותר - אבל חוסכים קילומטרים רבים".
את ההחלטה לעלות על הכביש עשו בני המשפחה בצומת השומרים בצפון שם ראו לראשונה את השילוט. משם נסעו דרך צומת מגידו עד צומת עירון, מבלי לשער מראש מה מצפה להם. מדוע לא מציינים את מספר הקמ עד הכביש כדי שנדע מראש מה צפוי? לדעתנו זו ממש הטעיה בפרסום.
בחברת דרך ארץ, המפעילה את כביש האגרה, אומרים כי הם פועלים לפי החוק. "השילוט אל כביש 6 בכבישי מע"צ נעשה על פי חוקי מע"צ, והם תופסים לגבי כל שלטי ההכוונה והאינפורמציה של מע"צ בכל כבישי הארץ. כפי שאין ציון מספר קילומטרים עד כביש גהה או עד כביש החוף, כך גם לא מצויין מספר ק"מ לכביש 6", נאמר בתשובת הנהלת הכביש.
נכון, הנהלת הכביש עומדת בחוק, כמו בכל שאר התחומים של גביית הכספים והקנסות שהם משיתים על המאחרים לשלם. אבל תשובתה מחמיצה נקודה אחת חשובה: כביש החוף או כביש גהה אינם בתשלום, ואילו כביש 6 עולה כסף. לכן מן ההגינות היה לידע את הנוסעים במירב הפרטים, לפי שהם נאלצים לשלם. מבחינתנו, כל שלט הכוונה לכביש כמוהו כמודעת פרסום, שצריכה לעמוד בקריטריונים של פרסום אמת.


מומלצים