תמונות ריגול: מרצדס M קלאס
דור חדש לכביש-שטח היוקרתי של מרצדס נמצא כבר בשלבי פיתוח מתקדמים, לקראת השקה בשנה הבאה. גולש חד-עין צילם אותו תחת הסוואה
יצרנית הרכב הגרמנית מרצדס תשיק בתחילת שנה הבאה - בתערוכת ז'נבה (מרץ), או אולי אפילו דטרויט (ינואר) - גרסה חדשה לחלוטין ל-M קלאס. רכב השטח, שהיה חלוץ תת-קטגוריית ה"שטח-יוקרה", לפני ב.מ.וו (X5), וולוו (XC90) ופורשה (קאיין), יזכה למהדורה חדשה ומודרנית יותר. בהתחשב בכך שהדור הנוכחי כבר בן שבע שנים, אין בכך הפתעה מיוחדת.
למרות שלא נחשף עדיין רשמית, ה-M החדש מהווה מקור לשמועות רבות. בין היתר נחשף כי יוותר על השלדה הנפרדת של ה-M הנוכחי, לטובת מרכב אחוד המתאים יותר לשימוש האמיתי שעושים בו רוכשיו - נסיעה על כבישי אספלט. אחרי הכל, במרצדס יודעים היטב כי ה-M ממעט לבקר בשטח טכני תובעני. עם זאת, הגרמנים ככל הנראה יציידו אותו בהילוך כוח, כדי בכל זאת להציע יכולת שטח מסויימת.
עוד טוענות השמועות, כי העיצוב יהיה מחודד וזוויתי מה-M הנוכחי, המאופיין בקווים עגלגלים ו"רכים" למדי. הערכות אלה מקבלות ביטוי הולם בתמונות שלפניכם, אותן צילם עבורנו אוהד ענבר, גולש חד-עין ששהה לפני זמן מה בסמוך למשרדי מרצדס בגרמניה.

מרצדס M קלאס, בניסוי תחת מסווה (צילום: אוהד ענבר)
מה שלא ניתן ללמוד מהתמונות, הוא מידע שנמצא בידינו בנוגע לתא הנוסעים וליחידות ההנעה. על-פי שמועות, במרצדס יציידו את ה-M החדש בתא נוסעים איכותי ומהודר מבעבר. אגב, זה לא יהיה קשה במיוחד. נקודת התורפה העיקרית של הדור היוצא התמקדה בתא הנוסעים שלא עמד בציפיות העיתונות והציבור מהמותג. את ההשראה לעיצוב תא הנוסעים - ובעיקר סביבת הנהג - יקבל ה-M ככל הנראה מה-SLR, בדמות קונסולה מרכזית המשתפלת כלפי הנוסעים.
מתחת למכסה המנוע, אנחנו צפויים לפגוש את יחידות ה-V6 ו-V8 המוכרות של מרצדס, ככל הנראה לצד גרסה היברידית - המשלבת מנוע בנזין עם מנוע חשמלי. להיצע תיבות ההילוכים תצטרף תיבת ה-7G-Tronic, אוטומטית עם שבעה הילוכים. הערכות מדברות גם על מערכת מתלי האוויר המתכווננים של ה-E קלאס, כאשר הפלטפורמה כולה משמשת גם את ה-R קלאס, שיוצג בפאריז בגרסת תצוגה קרובה לייצור, וככל הנראה גם את ה-G קלאס העתידי.
שמועות נוספות מדברות על גרסת מרכב אחת בלבד, מקום לחמישה נוסעים או שבעה בהתאם לגרסה, וייצור שיתבצע בארצות הברית בלבד - כמו ב-M הנוכחי. את חשיפת ה-M עשויה מרצדס לשמור לתערוכת פרנקפורט, ספטמבר 2005, אך ככל הנראה תעדיף להקדים זאת ולחשוף אותו עוד במחצית הראשונה של שנת 2005.