שתף קטע נבחר

זו האלמרה הבאה?

המכונית החדשה שניסאן תשווק ביפן לא מפסיקה להטריד את המתחרים מאירופה. הנעלם הגדול - האם היא באמת מיועדת ליפן בלבד, או שמא מדובר במחליפת האלמרה

לפני זמן לא רב חשפה ניסאן שישה דגמים חדשים וחשובים לתוכנית ההתאוששות והצמיחה שלה. אחד מהם הוא המורנו שכבר נמכר בהצלחה בארצות הברית, השאר הם הפוגה (מכונית סאלון), הלפסטה (מיניוואן), הנוט (מיניוואן קטן), הטידה והטידה-לטיו. חוששים שלא תצליחו לזכור את השמות? אל דאגה, אלה מיועדים (לפחות בשמם זה) למכירה ביפן בלבד. חשיבותם כמצייני דרך ליצרן, חשובה הרבה יותר גם עבורנו.

 

ההיסטוריה

 

אין ספק כי שני הדגמים המעניינים ביותר לשוק המקומי הם הטידה (שהוצגה לפני שנה תחת השם C-נוט) והטידה-לטיו. כאשר הבטנו אז בראשונה, הובהר מיד מהיכן קבלו מעצבי היצרן היפני את ההשראה למראה. המגאן של רנו הופיעה בכל זווית ופרט. למעט דווקא האחוריים המקוריים של הקומפקטית. אלה הזכירו דווקא את המתחרה - פיז'ו 307. כבר אז ברור היה כי מדובר במכונית שלא תשאר במעמד של "דגם תצוגה" בלבד.

 

מספר חודשים לאחר מכן, בראיון שערכנו בתערוכת ז'נבה עם אחד מבכירי היצרן, קיבלנו אישור רשמי מההנהלה הצרפתית של ניסאן שהמכונית תגיע לפס הייצור. "אבל", כך התעקשו שם, "זו לא תהיה מחליפת האלמרה, אלא מכונית שמיועדת לשוק היפני ולאסיה בלבד". אז אמרו. 

 

ההווה

 

כעת, כאשר המכונית הזו יוצאת לשוק היפני תחת השם טידה, נראה כי בכל זאת היא עשויה להגיע לארה"ב ולהחליף שם כנראה את הסנטרה, המקבילה האמריקנית לאלמרה שלנו. אם לא די בכך, הרי שגם אנשי היבואן המקומי מספרים לנו מפה לאוזן כי הם מניחים - בלי נדר - שבעוד מעט יותר משנה היא עשויה לנחות באולם תצוגה ישראלי.

 

אבל מי שבאמת מחממת את חרושת השמועות היא דווקא הלטיו. למעשה גרסת סדאן לטידה הרגילה. אלא שבעוד הטידה הקומפקטית נראית מודרנית להפליא, הצליחו מעצבי ניסאן לעשות את הבלתי אפשרי והקנו ללטיו (העושה שימוש בחלק קדמי זהה) מראה יפני אפרורי ומשעמם להפליא. הטידה, האמורה להחליף ביפן את הסאני, תצויד במנוע 1.5 ליטר חדש של ניסאן (109 כ"ס), שישודך לתיבה אוטומטית רגילה או רציפה. בעתיד הלא רחוק תוצג גם גרסת 1.8 ליטר (125 כ"ס).

 

העתיד

 

אז נכון, אנשי ניסאן אכן נשבעו בפנינו בעבר שהקומפקטית האירופית תהיה שונה, אבל את הסיפור הזה שמענו כבר פעמים רבות בעבר. ובכל אותן פעמים נחשף רכב כלשהו ביפן, ואחרי שנתיים גילינו אותו באירופה עם שינויים קוסמטיים כלשהם. כך למשל במקרה של הקורולה האירופית, שאמורה הייתה להיות "שונה לחלוטין מהיפנית". כך במיצובישי, שהבטיחו כי "הקולט האירופית בפירוש אינה היפנית". כך גם בניסאן, עם המרץ' ש"בפירוש תהיה שונה מהמיקרה".

 

אולם, אפשר לחשוב גם על תסריט אחר. ניסאן הצהירו לא פעם שהם מתכוונים להציג יותר מיורשת אחת לאלמרה. בהקשר זה הזכירו מכוניות רב-גוניות למשל, קטגוריה אליה מתאימה הטידה עם מושב אחורי מתכוונן לפנים-אחור ומרחב פנים נדיב במיוחד. באותה נשימה הזכירו דגמי כלאיים, מה שנהוג לכנות במערב "קרוס אובר". על סדאן אגב, לא אמרו שם מילה...

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ניסאן טידה. האלמרה הבאה?
ניסאן טידה. האלמרה הבאה?
טידה-לטיו. אלמרה סדאן?
טידה-לטיו. אלמרה סדאן?
נוט. מיניוואן קטן
נוט. מיניוואן קטן
לפסטה. מיניוואן גדול
לפסטה. מיניוואן גדול
ניסאן מורנו
ניסאן מורנו
ניסאן פוגה
ניסאן פוגה
מומלצים