שתף קטע נבחר
 

בזק בינלאומי מודה: יש בעיות באחסון אתרים בחברה

לאחר שנמסר לנו אתמול כי "לא ידוע לבזק בינלאומי על תלונות מיוחדות של לקוחות", הבוקר הודו בחברה כי כ-1,000 אתרים שאוחסנו בשרתיה אינם פעילים מאז יום ה', עקב סכסוך עם חברת Verio. על פי הלקוחות, בזק בינלאומי לא דאגה לגבות את המידע

לקוחות רבים של בזק בינלאומי פנו אלינו בימים האחרונים בתלונות על תקלות בשירות, וחלקם זעמו על תגובת החברה שניתנה לנו אתמול, לפיה "לא ידוע לנו על בעיות ספציפיות שקרו היום באתרים המאוחסנים בחברה, ולא התקבלו תלונות מיוחדות במוקד השירות". זאת, למרות שבידי המערכת היו כבר אתמול ראיות חד משמעיות לכך שהתקלות אמיתיות ולא ספורות.

 

ל-ynet נודע כי מאז יום חמישי, כ-1,000 אתרי אינטרנט שאוחסנו בשרתי חברת Verio האמריקנית, המיוצגת על ידי בזק בינלאומי - אינם פועלים עקב סכסוך כספי.

 

"כל אתרי האינטרנט המאוחסנים בבזק בינלאומי במסגרת חבילות Verio אינם זמינים", כתב לנו הגולש גד, "לנציגי התמיכה אין כל מידע להציע, וגרוע מכך, הם מבקשים מהלקוחות את קבצי הגיבוי על מנת להקצות להם שטחי אחסון אחרים, כלומר, אין בידיהם גם את הגיבויים אשר אמורים להיות להם במסגרת חבילות האחסון למקרה של נפילת שרת".

 

הבוקר הודו בחברה כי אכן ישנן בעיות, "אשר מקורן בחברת Verio, שהפסיקה באופן חד צדדי את שירותיה ללקוחותיה בישראל, אשר ניתנו באמצעות בזק בינלאומי, עקב חילוקי דעות. לאור זאת, התגייסה בזק בינלאומי במטרה לספק שירות חליפי לכל הלקוחות בתוך מספר ימים".

 

נציגי החברה מתחמקים

 

למרות ההודאה המאוחרת בקיומה של בעיה, לקוחות החברה זועמים על העובדה שאיש לא דיווח להם על בעיה כה מהותית בצורה יזומה ועל העדר הגיבוי.

 

לקוחות החברה, ביניהם מנהל ארגון מוכר, אישרו בשיחה עם ynet כי לא רק שאיש לא יידע אותם באופן אישי, אלא שנציגי החברה מתחמקים מהם. "איש לא טרח להחזיר טלפונים או להסביר, ורק היום (ב') שלחו לי פקס בנושא", אמר ל-ynet המנכ"ל, שביקש לא לחשוף את שמו. הוא ציין כי העובדה שלחברה אין גיבוי של תכני האתר ושל שרת הדואר גרמה לארגון "נזק אדיר. זו ממש קטסטרופה".

 

הארגון הזה אינו היחיד. ל-ynet נודע על גופים רבים שאתריהם ותיבות הדואר שלהם אינם פעילים, כאשר חלקם מתבססים על האתר והדואר האלקטרוני שלהם לצורך התנהלות עסקית יומיומית. "עבודות השחזור", כפי שהן מכונות על ידי נציגי השירות של החברה, יימשכו לפחות 48 שעות, זאת, עקב הצורך בהפניית שרתי ישום הכתובות (DNS) לשרתים אחרים.

 

על אף שהבעיה ידועה מאז יום ה', בזק בינלאומי החלה לפעול בתחום ההסברה ללקוחות רק אתמול (א'). "ביום ה' נודעה הבעיה, וניסינו לשנות את ההחלטה של Verio באמצעות משא ומתן", נמסר לנו מהחברה, "כאשר התברר שההחלטה של Verio סופית, התחלנו לפנות אתמול בבוקר ללקוחות באמצעות הטלפון. בחברה סרבו למסור עם כמה לקוחות כבר שוחחו.

 

עוד טוענים בבזק בינלאומי, כי "החלק העיקרי של המידע גובה. הדברים המרכזיים והנתונים הקריטיים של כל אתר גובו". זאת, על אף שבידי ynet מידע על לקוחות שכל קבצי האתרים שלהם כלל לא גובו והם מתבקשים על ידי מוקדני השירות להמציא להם את קבצי הגיבוי. באשר לבעיית האיטיות הגלישה לאתרים בחו"ל, עליה דיווחנו אתמול, נמסר מהחברה כי "אין בעיה מיוחדת. אנחנו לא יודעים על שום תקלה שקרתה ולא קיבלנו פניות למוקד". זאת, למרות שידוע לנו לפחות על פנייה אחת.

 

לאחר פרסום הכתבה, ביקשו בבזק בינלאומי למסור כי האתרים המאוחסנים בשרתי Verio אינם זמינים מאז יום שבת, ולא מיום חמישי, כפי שמסרו קודם לכן.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בזק בינלאומי. מי מספר 1?
בזק בינלאומי. מי מספר 1?
מומלצים