אודי A6 - ועכשיו סטיישן
פחות משנה לאחר חשיפת הסאלון החדשה של אודי, מגיעה תור גרסת הסטיישן הכל-כך חשובה באירופה. לארץ היא תגיע רק בהזמנה מיוחדת
מן הסתם לא ראיתם אחת כזו בארץ, ולמען האמת, אולי אין לכם הסבר טוב למה צריך לרכוש אחת. אבל באירופה לוקחת לעצמה גרסת הסטיישן ל-A6 חלק נכבד מאד ממכירות הדגם. אגב, לא קוראים לה סטיישן. כרגיל באודי, לגרסה ארוכת האחוריים קוראים אוואנט - שם שמביא עמו דימוי אלגנטי בהרבה...
אז יש חדש
ולאחר שברור עד כמה היא חשובה מבחינת מכירות, ברור הרבה יותר מדוע מזדרזים באודי לחשוף היום את האוואנט, מספר חודשים לאחר הצגת ה-A6 סאלון. והפתעות של ממש אין. אודי ממשיכה לדבוק בנוסחת הספורט-אלגנט, כזו המציבה את המראה והניחוח האופנתי, הרבה לפני כושר העמסה ונפח טעינה.
לכן גם לא מפתיע לגלות כי ממדי האוואנט דומים מאד לאלה של האחות הסאלונית. עם 493 ס"מ היא ארוכה ב-1.5 ס"מ בלבד, ואילו הרוחב (186 ס"מ) והגובה (146 ס"מ) זהים לחלוטין. באודי לא מצניעים את נפח תא המטען, כנראה מכיוון שאין הרבה מה לספר - גודלו אינו שונה מהותית מזה של האחות הסאלונית, עם 565 ליטר לעומת 545. לעומת זאת, הם מבהירים היטב כי יש משטח טעינה חכם הנע על מסילה כדי להקל על העמסה, כמו-גם על אפשרויות שונות לחלוקת התא.
נוסחה מוכרת
מבחינת מראה מאמצת האוונאט החדשה את החרטום המוחצן של אחותה הסאלונית. מאחור לעומת זאת, היא זוכה ליחידות תאורה בצורת "בומרנג", אלה שראינו כבר ב-A4 אוואנט המחודשת, וכמו כן ב-A3 ספורטבק. גם באגף הטכני אין חידושים רבים, עם שימוש בקשת המנועים המוכרת, כולל הפעם גם ה-TDI דיזל בנפח 2.7 ליטר, עם V6 והספק מרבי של 180 כ"ס. חוץ מזה, כל גרסאות ה-A6 המקובלות, כולל כמובן בעלות ההנעה הכפולה, יגיעו גם לסטיישן.
חידושים באוויר
אודי מנצלת את השקת האוואנט כדי להוסיף למערך המתלים של ה-A6 קפיצי אוויר. יחד עם שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים, מאפשר מערך מתלים זה שליטה בנוחות וסגנון הנסיעה בין שלושה מצבים: "אוטומט", "נוח" ו"דינמי". עבור מי שרוצה לחלוף על-פני מכשולים גבוהים במיוחד, או סתם לחנות מבלי לחכך את הספוילר במדרכה, מציעה המערכת אפשרות הגבהה סמלית של 1.5 ס"מ.
רשימת האבזור כוללת כמובן את ההיצע העשיר שכבר קיים באודי A6, ממערכת המידע-תפעול המוכרת (MMi) ועד יחידות תאורה מתקדמות. החידוש הבולט היא בקרת שיוט אקטיבית השומרת מרחק באופן רציף, בדומה לאלה המוצעות זה מכבר במרצדס וב.מ.וו.
ובארץ? מדיניותה הרשמית של אודי-ישראל היא להביא כל דגם ארצה, אם מעוניין בכך הלקוח. כך גם במקרה של האוואנט החדשה. אם לשפוט לפי הדור הקודם, אין לתכנן על רמת מכירות גבוהה במיוחד. ישראל, את זה מכירים כל יבואני הרכב, עדיין לא מסוגלת לעכל סטיישן.



