שתף קטע נבחר

 

דואר אלקטרוני: AOL בעקבות Gmail

ספק האינטרנט האמריקני מציע שירות דואר רשת ניסיוני, בשלב ראשון עבור מנוייה, אך במהלך 2005 ייפתח השירות לכלל הגולשים ללא תשלום

האם המודל העסקי של דואר רשת בתשלום הולך ומתמוטט? אמריקה און ליין, ספק האינטרנט הגדול בארה"ב, השיק השבוע שירות דואר רשת נסיוני, הזמין בשלב זה רק לנסיינים מבין מנויי החברה, אך במהלך 2005 יוצע ללא תשלום גם לכלל ציבור הגולשים, כך מדווח אתר Cnet.

 

השירות, "AOL Mail on the Web", יושק רשמית למנויי החברה בתחילת 2005, ורק לאחר מספר חודשים יוצע לגולשים נוספים. החברה מציעה אמנם שירותי דואר אלקטרוני מזה מספר שנים, אולם עד כה הם היו זמינים למנויים בתשלום בלבד.

 

כניסתה של ענקית האינטרנט לשוק דואר הרשת הצפוף, בו נלחמות זו בזו MSN, יאהו!, גוגל ואחרות, הוא חלק משינוי כולל שמבצעת החברה לאחרונה, במסגרתו מושם דגש על הצעת שירותי אינטרנט ללא תשלום, כמו תוכנת חיפוש שולחנית, דפדפן אינטרנט "נטסקייפ" שהותאם במיוחד למנויי AOL ועוד. כל השירותים החדשים האלה צפויים להיות זמינים לכלל הגולשים בעתיד.

 

מאז אפריל, אז הודיעה גוגל על שירות Gmail שלה, התעורר לחיים שוק הדואר האלקטרוני ברשת, והפך לזירת התגוששות סוערת. ראשונה היתה יאהו!, שהודיעה על הגדלת נפח התיבות ל-100 מגהבייט, ואחר כך ל-250 מגהבייט, ואחריה מיקרוסופט, שהודיעה כי גם בשירות הוטמייל שלה יוצעו תיבות בנפח 250 מגהבייט. מאז פעילים בשוק גם מתחרים אחרים, בינלאומים ומקומיים, המציעים תיבות מוגדלות ומשופרות ללא תשלום. המגמה הנוכחית מביאה לשמיטת הקרקע מתחת למודלים העסקיים שניסו לקדם יאהו!, מיקרוסופט ואחרות. המודלים של דואר אלקטרוני בתשלום התבססו על שירותי ערך מוסף כמו תיבה מוגדלת, אנטי וירוס ואנטי ספאם.

 

גם קישור ל-AIM

 

הממשק של שירות הדואר הניסיוני מזכיר במראהו את אאוטלוק של מיקרוסופט, ומאפשר למשתמשים לארגן את ההודעות בתיקיות. בדומה לשירותים אחרים, כמו הוטמייל או Yahoo! Mail, גם AOL מציעה פנקס כתובות מובנה, חלונית חיפוש הודעות, שילוב חתימות בהודעות, סינון ספאם ואפשרויות עיצוב מתקדמות.

 

שירות סינון דואר הזבל שתציע החברה מבוסס על טכנולוגיה של חברת Mailblocks, אותה רכשה באוגוסט. "אנחנו מציעים עיצוב ומראה חדשים, וביצענו שיפור בביצועים, על מנת שהדפים יטענו מהר יותר", אמרה לאתר eWeek דוברת החברה, ג'יימלינה אסמל.

 

חידוש נוסף בתיבות הוא הקישור לתוכנת המסרים המיידיים AIM של AOL, שיציג חיווי גרפי על מצב החיבור של אנשי קשר, וכך יוכלו המשתמשים לפתוח חלון שיחה ישירות מההודעה עצמה. נפח התיבות שתציע AOL יעמוד על 100 מגהבייט, זאת, לעומת 250 מגהבייט בהוטמיל ויאהו!, וגיגהבייט ב-Gmail של גוגל. על פי דיווחים, גם מיקרוסופט מתכננת לשלב באופן הדוק יותר את שירות MSN מסנג'ר שלה בתוך הוטמייל ולהפך, ולחזק את הקשר בין תוכנת אאוטלוק להוטמייל. גוגל עדיין לא הכריזה על כוונותיה בתחום תוכנות המסרים המידיים ולא השיקה באופן רשמי את שירות Gmail, שמצוי בשלב ניסוי, למרות שמשתמשים בו מיליוני גולשים.

 

הסיבה לשדרוג: הפסדים ופיטורין

 

לדברי אסמל, החברה שדרגה את שירות הדואר האלקטרוני מאחר ומדובר ביישום הפופולרי ביותר בקרב מנוייה. על פי הדוברת, 90% מתוך 18 מיליון הגולשים לאתר הבית שלה מדי חודש, עושים זאת על מנת לבדוק דואר.

 

אך זו אינה הסיבה היחידה. ב-Cnet מעריכים כי מדובר בניסיון ליצור רווחים חדשים עבור החברה, שבשנתיים האחרונות איבדה ארבעה מיליון מנויים ואינה מצליחה להתמודד מול חברות הטלפונים והכבלים האמריקניות, המתחרות בה בשוק חיבורי האינטרנט המהיר, שבעבר היה ליבת העסקים שלה. במסגרת השינוי העסקי הנערך בחברה, בוצעה הפרדה מנהלית בין שירותי אספקת האינטרנט לבין שירותי התוכן המקוונים, ופוטרו 750 עובדים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים