הרגעים שמאחורי הפסלון
של מי היתה השמלה הכי יפה, מי רק רצה להשתכר, את מי הביאה נטלי לטקס? הצצה אל אחורי הקלעים של האוסקר
זה היה הטקס שהיה. השמלות, התכשיטים, השיער, הפרסים. המנחה, הפאנצ'ים, התודות, הנאומים. המרגריטות, הקוקטייל, הקוק בשירותים. קבלו כמה רגעים יקרים שננצור לפחות עד הטקס הבא.
קייט בלנשט הביאה איתה את אחת מהכפפות של קתרין הפבורן אותה גילמה ב"הטייס" בתור קמע למזל טוב. זה עזר - היא קטפה את הפרס לשחקנית המשנה. לשאלת

המראיין אם הזכייה שינתה אותה היא ענתה, "כן, אסהול!". היא הודתה שהיא אהבה את הסטייל של הפבורן ובעיקר את המשיכה שלה לבגדי גברים. "אני מרגישה טוב יותר בבגדי גברים מאשר בשמלות", סחה. בלאנשט, אגב, מוכרת את הבית שלה תמורת 2 מליון אירו ועפה חזרה לאוסטרליה עם בעלה. אנדרו אפטון.
למרות הקור היחסי הפציעו הרוב המכריע של הנשים על השטיח בשמלות חושפות כתפיים וגב ועתירות בד. הקונספט: מחווה להוליווד הישנה. התוצאה: נשים שזרקו על עצמן איזה וילון אמבטיה, ענדו כמה תכשיטי הארלם מושכרים והגיעו לטקס. המתלבשת הכי טוב – הילארי סוואנק בשמלה צמודה וחושפת גב. הכי גרועה פנלופה קרוז, בגיבוב מקושקש של יוטה ומלאני גריפית', שהגיעה עם רגל שבורה ומקל הליכה, ונתמכה על ידי אנטוניו בנדרס, שיתאמן.
ירוק על השטיח האדום: ליאונרדיו דיקפריו, נטלי פורטמן, רובין ויליאמס, גווינית פלאטרו, אורלנדו בלום וסלמה הייק זנחו את הלימוזינות והגיעו בכלי רכב שפועלים על דלק וחשמל לסירוגין, ידידותיים לכדור הארץ ולאוזון. מסתבר שמדובר במסורת שהתחילה בימי מלחמת המפרץ ותימשך עד שהכבשים באוסטרליה יבינו את הרמז.
במשפחתיות: ג'יימי פוקס, זוכה פרס השחקן הטוב, הגיע עם הבת שלו, קורין, והלך אחרי הטקס ישר לישון, למרות שלוש מסיבות אפטר-אוסקר נחשבות להדהים. אדריאן ברודי, מ"הפסנתרן" הגיע לאחת מהן עם חולצה פתוחה, מייק ברנט סטייל, ועדליון ענק בצורת גולגולת של שודדי ים. הוא הסביר שראה את הטקס בחצי עין במלון ועכשיו הוא בא לשתות כדי לשכוח.
הזווית הציונית: דיווחים בדבר היצמדות צפויה של השחקן הישראלי לירון לבו לנטלי פורטמן במהלך הטקס ריגשו אתמול (א') נשמות ציוניות באשר הן, אבל גם התבדו למרבה הצער. לבו, שהכיר את פורטמן במהלך הצילומים לסרט החדש של עמוס גיתאי, "free zone", אכן הרחיק עם הנערה עד ללוס אנג'לס, אבל על השטיח האדום צעדה נטלי עם אמא פורטמן, כי אין אהבה בעולם כמו אהבה של אמא.
צ'יל אאוט: פנלופה קרוז אכלה כמה צ'יזבורגרים בבית ונרגעה לפני שבאה. דיקפריו, "הטייס", סיפר שמעולם לא עשה קידום מכירות מאסיבי כל כך והוסיף, "לסרט שאף אחד לא ראה".
מסקנה: לורה ליני, ששיחקה ב"קינסי" בתפקיד אשתו של חוקר המין המפורסם, למדה מההשתתפות שלה בסרט ש"בני אדם הם מורכבים". חלקם, בכל אופן.
למה הדבר דומה: הרייטינג של טקסי הפרסים בארה"ב (גראמי, גלובוס הזהב וכו') נמצא במגמת ירידה כבר די הרבה זמן, ומדובר בצניחה של עשרות אחוזים. השנה נעשו נסיונות להצעיר את הפורמט, בין היתר על ידי הבחירה בכריס רוק, קומיקאי בוטה, לתפקיד ההנחייה הקלאסי. לא בטוח שזה עזר, כנראה שגם בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות מיצו את האפשרות הנקראת טקס פרסים. רמז.
ונסיים בכמה מילות ניחומים למרטין סקורסזה, בעקבות אי זכייתו באוסקר גם השנה: אנחנו אוהבים אותך, סקורסזה, עם האוסקר ובלעדיו, ואם לא היית קיים טל פרידמן היה צריך להמציא אותך.
ואמא של המדור היתה אומרת: הכל טוב ויפה, אבל למה בשלוש בלילה?







