שתף קטע נבחר

תוכלו לאשרר, אם מישהו יענה לכם

זוג נוסעים הופתע לגלות עם הגיעו לשדה התעופה בפריז כי הטיסה לישראל המריאה 4 שעות לפני המועד המתוכנן. למה הם לא ידעו? כי מוקד האשרור לא פעל וסוכנות הנסיעות לא השתדלה

זהו סיפור על שניים, הוא והיא, שהגיעו לנמל התעופה בפריז וגילו להפתעתם שמטוסם המריא לעבר ישראל ארבע שעות לפני המועד הנקוב בכרטיסי הטיסה. השניים, שנאלצו להישאר ללון במקום לילה נוסף, הגישו תביעה לפיצויים נגד חברת "צבר תיירות ונופש", שבאמצעותה רכשו את חבילת הנופש, ונגד חברת "יוניטל" שסיפקה אותה, על כך שלא טרחו מספיק כדי להודיע להם על השינוי.

 

ר' וט' רכשו בצוותא חבילת נופש שכללה טיסות ושהייה של 3 ימים בבית מלון בפריז. הם נדרשו לאשרר את הטיסה חזרה 72 שעות לפני מועדה, אך כשהתקשרו למספר שנמסר להם לא זכו למענה. למחרת הם התקשרו שוב ונענו כי עליהם להתקשר ביום הטיסה. באותו יום שוב לא היה מענה מהעבר השני של קו הטלפון. השניים הגיעו לנמל התעופה שלוש שעות לפני מועד ההמראה המתוכנן, וגילו כי מטוסם המריא כבר לפני שעה.

 

המועד היה ערב החג השני של פסח ובנמל התעופה לא היה איש שיכול היה לסייע להם במצוקתם. הם נאלצו ללון במקום לילה נוסף וכן לרכוש כרטיסי טיסה חזרה לארץ ליום המחרת בעלות של 4,300 שקל.

  

השניים טענו בתביעה שהגישו, כי הנתבעות לא טרחו להודיע להם על שינוי שעת הטיסה חזרה לארץ וביקשו מבית המשפט להורות להן לפצות אותם על עוגמת הנפש הרבה שנגרמה להם משנאלצו לבלות את החג השני של פסח שלא בחיק משפחותיהם. השניים הוסיפו וטענו כי כעסם גבר שבעתיים כשהתברר להם כי המועד המתוקן של הטיסה היה ידוע לנתבעות עוד בטרם יצאו מישראל, ואף על פי כן לא הודיעו להם על השינוי.

 

השאירו הודעה, שלחו פקס

 

"צבר" טענה בבית המשפט להגנתה, כי עשתה ככל אשר לאל ידה כדי להודיע לתובעים על השינוי בשעת הטיסה חזרה. "הנתבעת" טענה נציגתה, "ניסתה לאתר את ר' ומשלא עלה הדבר בידה השאירה לה הודעה במשיבון ואף שיגרה פקס אל המלון שבו היו השניים אמורים להתאכסן". נציגת החברה הטילה את מלוא האחריות על הנתבעת השנייה, "יוניטל תיירות", שלא דאגה לאייש את מוקד אשרור הטיסות.

 

"יוניטל" טענה מצידה כי היא איננה נושאת באחריות לתקלה וכי היא מילאה את חובתה בכך שהשאירה לתובעים הודעה במענה הקולי של הטלפון הנייד. נציגת יוניטל התכחשה לנטען בעניין מוקד האשרור ואמרה כי נוסעים אחרים אשררו את הטיסה. 

 

השופט ישי קורן שדן בתביעה החליט לקבל אותה בחלקה. "אני סבור", כתב בפסק הדין, "כי הנתבעת 'צבר', שידעה מבעוד מועד על שינוי מועד הטיסה חזרה לישראל, לא עשתה די כדי לאתר את התובעת ולהודיע לה על השינוי האמור. ברם, אין להתעלם מנסיונה להודיע את דבר השינוי לתובעים באמצעות הפקס ששלחה לבית המלון. אחריותה של 'צבר', לנזקי התובעים", קבע השופט "היא בשיעור של 20 אחוז".

 

את 80 האחוזים האחרים ייחס השופט לנתבעת השנייה, יוניטל, עקב כך שלא דאגה שיהיה מענה במוקד האשרור, שיבטיח כי הפונים יעודכנו באשר למועד הטיסה הנכון.

 

בפסק הדין חייב השופט את שתי הנתבעות, כל אחת על פי חלוקת האחריות שקבע, לפצות את התובעים בגין נזקיהם הישירים, בתוספת פיצוי בסך 2,000 ש"ח לכל אחד מהם. סך הכול חויבו הנתבעות לשלם לתובעים סכום כולל של 8,500 שקל. (ת"ק 7622/05).

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים