שתף קטע נבחר
 

קצת טכניקה

למרות השם הדומה, אין כל קשר בין הסיוויק ה"אירופאית" לסדאן ה"אמריקנית". הן מבוססות על תפיסה וגישה שונות לחלוטין. גרסת חמש הדלתות מזכירה רעיונית את הג'אז הקטנה וה"חכמה", ואילו הסדאן את הדגם האפרורי היוצא. בניגוד למגמה המקובלת, בהונדה גאים שלגרסת חמש הדלתות שלהם ממדים קטנים מקודמתה, בניגוד לסדאן שדווקא צמחה לכל כיוון. היא קצרה (425 לעומת 428.5 ס"מ בעבר) ונמוכה (146 ס"מ לעומת 150 בעבר) מקודמתה, אבל רחבה ממנה (176.5 ס"מ לעומת 169.5). בסיס הגלגלים עדיין ארוך למדי עם 263.5 ס"מ, לעומת 268 בעבר.


 

כדי לאפשר כמה שיותר מרחב, החליטו הונדה למשל על הצבת מיכל הדלק לפנים, מתחת לנהג ולנוסע, "זה המקום הבטוח ביותר בתא הנוסעים", הם אומרים, אבל עושים פרצוף מופתע כשאני אומר כי אף אחד לא חיקה אותם. מעבר לכך, לטענתם המיגון סביב המיכל מצוין, ואולי לכן הוא מכיל רק 50 ליטר.

 

הקרבה לג'אז ממשיכה באפשרויות הרבות לקיפול המושבים האחוריים, ועוד יותר מכך במערך המתלים. לראשונה בתולדותיה משתמשת הסיוויק במתלה חצי-עצמאי עם זרועות עוקבות וקורת מתח. הסיבה לשימוש במתכון האירופאי המוכר היא ניסיון לחסכון במשקל, מבנה קומפקטי המאפשר תא מטען גדול ופשרה דינאמית טובה. הסדאן לעומת זאת ממשיכה להשתמש במתלה רב-חיבורי מאחור.

 

כיאה לעידן הנוכחי, הסיוויק מציגה חימוש בטיחותי מלא. שש כריות אוויר, בקרת יציבות, משענות ראש אקטיביות ומותחנים כפולים לחגורה. אם תשאלו אותם, הם יגידו כי אין כל ספק שיקבלו ציון של חמישה כוכבים במבחני ה-EuroNCAP.


 

כיאה ליצרנית המנועים הגדולה בעולם, אומרים בהונדה כי מנוע ה-1.8 בנזין מתוחכם וקומפקטי, מה שמאפשר לטענתם להסתפק בתא מנוע קטן מידות. היחידה עצמה מתהדרת בין היתר בזמון והרמת שסתומים משתנה. בהונדה טוענים כי הצליחו להגיע לשילוב יוצא דופן של "כוח כמו ב-2.0 ליטר, צריכת דלק כמו ב-1.5 ליטר". את זו האחרונה הצליחו ליצור לדבריהם תודות לעיכוב סגירת שסתומי יניקה תחת עומס לא גבוה, המאפשר להגיע לנפח תערובת נכון. המצערת נותרת פתוחה במצב כזה, כדי למנוע הפסדי חיכוך.

 

מה בעתיד?

 

אכן, בהמשך צפויה הופעת גרסת 1.6 ליטר של המנוע (עם 125 כ"ס), אבל רק בגרסת מרכב הסדאן. מה עם המנוע הזה בחמש הדלתות? "תלוי בלחץ שיופעל עלינו", הם מתגרים ביבואן הישראלי. אבל הם גם פחות אופטימיים בנוגע לסיכוי לקבל תיבה אוטומטית, ומבהירים כי גם הנעה היברידית לא תגיע למכונית הזו (רק לסדאן).

 

מה כן צפוי? תוך פחות משנה תוצג גרסת שלוש דלתות, עם דמיון במראה. אחר כך צפויה השקת גרסת R. "זה יהיה טיפשי לא לנצל פלטפורמה כזו לגרסה ספורטיבית. הלא כך?" הם אומרים. שאלה רטורית מבחינתנו.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנוע הדיזל
בנזין על פס הייצור
עיצוב חדשני
הונדה סיוויק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים