שתף קטע נבחר
 

תמונת מצב: טיבט

בתום מסע מפרך של יומיים, ואחרי שגמאה 1,140 ק"מ הגיעה השבוע ללאסה בירת טיבט הרכבת הראשונה בקו מבייג'ינג. 4.2 מיליארד דולר השקיעה סין בפרויקט לבניית קו הרכבת הגבוה ביותר בעולם, שבמהלך נסיעתה חולפת במעבר הרים בגובה 16 אלף רגל.

 

עבור סין מדובר בהישג טכנולוגי אדיר וגם במהלך שתכליתו הפוליטית היא לחבר את המחוז האוטונומי טיבט לשאר המדינה. מבחינת טיבט ישנם גם חסרונות - בין היתר חיזוק מעמדה של סין באוטונומיה, ונהירת תיירים ומהגרים סיניים. אך סיפורה של הרכבת עשה כותרות ברחבי העולם ולכתבות צורפו שלל תמונות. הנה כמה מהן:

 

הרכבת בדרכה לטיבט (צילום: איי.פי)

 

אישה טיבטית מתפללת על רקע הרכבת החוצה נהר בדרכה ללאסה (צילום: איי.פי)

 

פועלים טיבטים עובדים על המסילה (צילום: איי.פי)

 

 

טיבטים משחקים ביליארד תחת כיפת השמיים במחוז דנגשיונג (צילום: רויטרס)

 

עולים לרגל מתפללים מול מקדש פוטלה בלאסה, בירת טיבט. המקדש, בן 1,300 שנה, הוא מקום מגוריו המסורתי של הדלאי לאמה ומוגדר אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. על השלט כתוב: "תודות רבות למפלגה על התחשבותם ודאגתם, תודה לתושבי המדינה על מאמציהם ותמיכתם" (צילום: רויטרס)

 

 

עולה לרגל מתפלל מול מקדש פוטלה בלאסה, בירת טיבט (צילום: רויטרס)

 

 

ילדה מנסה להגיע לגלגלי תפילה במקדש פוטלה בלאסה, בירת טיבט (צילום: רויטרס)

 

דגל סין מונף מעל צריח במקדש ג'וקהנג בלאסה, בירת טיבט (צילום: רויטרס)

 

בהמות יאק על שפת אגם נמסטסו במחוז דנגשיונג בטיבט (צילום: רויטרס)

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דגלי תפילה טיבטים בתחנת הרכבת בלאסה
דגלי תפילה טיבטים בתחנת הרכבת בלאסה
צילום: איי פי
בית טיבטי במחוז דוליונגפינג
בית טיבטי במחוז דוליונגפינג
צילום: רויטרס
קו הרכבת החדש
קו הרכבת החדש
צילום: איי פי
המראה מחלון הרכבת בערבות טיבט
המראה מחלון הרכבת בערבות טיבט
צילום: איי פי
מומלצים