שתף קטע נבחר
 

הצעה: להפחית את רמת הגופרית בבנזין אוקטן 98

שר התשתיות הלאומיות, בנימין בן אליעזר, פנה ליו"ר ועדת הכלכלה בבקשה שזה יאשר צו שקובע הפחתה ברמת הזיהום של בנזין באוקטן 98

פחות זיהום גם באוקטן גבוה? שר התשתיות, בנימין בן אליעזר, מעוניין להפחית את רמת הגופרית בבנזין בעל אוקטן 98. זאת, במטרה להפחית את זיהום האוויר שנוצר מתהליך שריפתו במנוע, ולהתאים אותו בכך לתקן יורו-4. השר בן אליעזר חתם על צו בנושא, לפיו יצרניות הדלק יחוייבו בהפחתת כמות הגופרית מ-50 מיליגרם, ל-10 בלבד.

 

אלא שכדי להתחיל בתהליך שיפור הדלק, זקוק הצו לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת. אתמול פנה השר בן אליעזר ליו"ר הוועדה במטרה שיאשר את הצו ויאפשר את ביצוע השיפורים לאוקטן 98. יש לציין כי מדובר בדלק הנחשב ליוקרתי ואיכותי מאוקטן 95, ומשמש למכוניות בהן יחס הדחיסה במנוע גבוה - בעיקר מכוניות ספורטיביות או בעלות הספק מנוע גובה ביחס לנפח. יעילותו למכונית ממוצעת מוטלת בספק, ונוכח מחירו הלא מפוקח, הוא אינו משתלם למרבית הצרכנים.

 

לדברי שר התשתיות, מניעת זיהום ואיכות הסביבה הם נושאים הנמצאים על סדר היום של מדינת ישראל. "באימוץ התקנים האירופים בכל הנוגע לפליטת מזהמים מכלי רכב", אמר השר בן אליעזר, "מצטרפת ישראל למדינות הנאורות".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים