שתף קטע נבחר
 

2006: זינוק במימון בשיטת הפקטורינג ל-4 מיליארד שקל

מתוכם 500 מיליון שקל עסקאות של עסקים קטנים ובינוניים. מיכה אבני, מנכ"ל חברת הפקטורינג פנינסולה: השנה יעמוד המימון החוץ בנקאי לעסקים קטנים ובינוניים על כמיליארד שקל

למרות שמרבית העסקים, ובמיוחד העסקים הקטנים והבינוניים, עדיין תלויים לחלוטין בבנקים כגורם מימון מרכזי, במהלך שנת 2006 חל גידול חד בהיקפי המימון החוץ בנקאי לעסקים.

 

מסיכום נתוני חברת הפקטוריג פנינסולה פיננסים עולה, כי במהלך 2006 בוצעו בארץ עסקאות פקטורינג בהיקף של יותר מ-4 מיליארד שקל, לעומת 2.5 מיליארד שקל בשנת 2005 וכ-1.75 מיליארד שקל בשנת 2004.

 

מסיכום הנתונים עולה, כי במהלך 2006 מימנו חברות הפקטורינג עסקאות של עסקים קטנים ובינוניים בהיקף של 500 מליון שקל. מדובר בעסקאות שביצעו עסקים בעלי מחזור שנתי של בין 5 ל-100 מיליון שקל.

 

5 חברות פקטורינג בישראל

הפקטורינג הוא אחת משיטות המימון החוץ בנקאיות הפופולריות ביותר בעולם. חברת הפקטורינג רוכשת את האשראי אותו מעניק העסק ללקוחותיו, ומשלמת לו מיידית תמורתו. בכך נמנע מהעסק הצורך להעניק אשראי ארוך טווח ללקוחותיו ולספוג בינתיים את עלות האשראי ועלויות הייצור.

 

בארץ פועלות כיום 5 חברות פקטורינג: פנינסולה פיננסים המתמחה בעסקים קטנים ובינוניים, כלל פקטורינג, גלובל פקטורינג, פסגות מימון ופקטוריג והפניקס פלטיניום.

 

מהנתונים עולה עוד, כי התעשיות בהן נרשם הביקוש הרב ביותר למימון בשיטת הפקטורינג הן תעשיות עתירות שכר עבודה וחומרי גלם כגון חברות כוח אדם, חברות בתחום האלקטרוניקה, פלסטיקה ומזון.

 

לדברי מיכה אבני, מנכ"ל פנינסולה פיננסים, שנת 2006 הייתה שנת מפנה בתחום המימון החוץ בנקאי, ובמיוחד לעסקים קטנים ובינוניים ולמרות התלות המוחלטת במימון הבנקאי, יותר ויותר חברות מחפשות אלטרנטיבות מימון. אבני טוען כי דווקא משרדי הממשלה מערימים קשיים על העסקים הקטנים והבינוניים ואינם מאפשרים להם למממן את עצמם בשיטת הפקטורינג.

 

אבני מעריך, כי "בשנת 2007 יממנו חברות הפקטורינג הפועלות בארץ עסקאות בהיקף כולל של כחמישה מיליארד ש"ח, מתוכם כמיליארד שקל עסקאות של עסקים קטנים ובינוניים".

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיכה אבני, מנכ"ל פנינסולה
מיכה אבני, מנכ"ל פנינסולה
מומלצים