שתף קטע נבחר
 

למכירה: יצרנית רכב במצב טוב

בניסיון נואש לעצור את הקזת המזומנים, מציע קונצרן פורד למכירה את יצרנית מכוניות הספורט אסטון-מרטין. עם הרוכשים נמנים בנק השקעות מצרי ומולטי-מיליונר סורי

אלאן מולאלי, המנכ"ל הטרי של קונצרן פורד, אינו מבזבזב זמן: עסקת המכירה של יצרנית מכוניות הספורט הבריטית אסטון מרטין עשויה להיסגר עוד השבוע, כך מדווחת אמש (ב') סוכנות הידיעות רויטרס. מקורות המקורבים לעסקה מסרו שאסטון מרטין צפויה להימכר לקבוצת המרוצים הבריטית פרודרייב תמורת סכום של 865 מיליון דולר. פרודרייב, שתיכנס לסבב הפורמולה 1 ב-2008, אחראית על הכנת מכוניות הראלי של סובארו לאליפות ה-WRC ועוסקת גם בהכנת מכוניות מרוץ ללקוחות פרטיים.  


גם היא למכירה. אסטון מרטין ואנקוויש S "אוליטמייט אדישן"

 

למרות שפרודרייב, יחד עם בנק ההשקעות המצרי "נעים" היא כנראה המובילה במרוץ לרכישת אסטון מרטין, יש שמות נוספים שמוזכרים כרוכשים אפשריים. המולטי-מיליונר הבריטי סיימון חלבי, יליד סוריה, הביע בעבר התעניינות ברכישת היצרנית ואף השתתף בסבב השני בתהליך הגשת הצעות הרכש, ביחד עם בנק ההשקעות "דאפטי-האנסון".

 

את המניע של פורד למכירת אסטון-מרטין אין צורך להסביר: הפסדי עתק, שב-2006 לבדה הגיעו ל-12.7 מיליארד דולר, מחייבים את קונצרן הענק להשיל כמה שיותר נכסים. אולם, מה מניע את הרוכשים האפשריים של אסטון-מרטין? לפי מקור בכיר ב-PAG, חטיבת היוקרה של פורד, אסטון-מרטין נמצאת על קרקע כלכלית איתנה – ומכירותיה ב-2006 הגיעו ל-6,500 מכוניות.

 

בתוך כך, לואיס בות', סגן נשיא בכיר בפורד והאחראי על הפעילות באירופה, הודיע אתמול כי פורד אינה מעוניינת למכור את יגואר בשלב זה. היצרנית הבריטית, שנרכשה על-ידי פורד ב-1989, נמצאת במצב כלכלי נואש למדי ואינה מצליחה לעבור לרווחיות. לאור מחיר המכירה הנמוך יחסית של אסטון-מרטין, לא מן הנמנע שגם זמנה של יגואר יגיע והיא תיאלץ להיפרד מפורד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
למכירה: האסטון של בונד, ג'יימס בונד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים