חמישה מהרוגי התאונה: חברים לעבודה באגד
חמשת החברים לעבודה בחברה-בת של אגד היו בדרכם הביתה, לאחר סיום משמרת נהיגה. חבריהם לסניף אגד באשקלון התקשו לקבל את הבשורות: "כולנו משפחה אחת וחלק מהאנשים עבדו עם ההרוגים לפעמים 12 שעות ביום". ההרוג הנוסף, שתאומו נפצע כשחצה כנראה באדום: אייל ברכה, בן 27 מיהוד. חשד שהנהג הפצוע היה תחת השפעת אלכוהול
חמישה מהרוגי התאונה המחרידה הלילה (ה') בצומת גינתון הם עובדי "אגד תעבורה פלוס", חברה בת של אגד. העובדים שנהרגו נשלחו מהסניף באשקלון לתגבר את מערך האוטובוסים ביישוב אלעד, לאחר שהחברה זכתה במכרז להפעיל את הקווים העירוניים במקום.
חמשת ההרוגים הם: משה בן גיגי בן 44 מאשקלון, אהרון בנישו בן 55 מאשקלון, דוד יונה בן 51 מאשקלון, מיכאל קשפור בן 28 מאשקלון ויצחק כהן 42 מאשדוד. חמשת החברים יצאו אתמול בסביבות השעה 16:00 מאשקלון לכיוון אלעד. הם סיימו את העבודה סמוך לחצות ויצאו ברכב השכור בדרכם הביתה. כאשר הגיעו לצומת גינתון אירעה התאונה הקשה שבה מצאו את מותם. אחד ההרוגים, מיכאל קשפור, כלל לא היה אמור להיות במשמרת והחליף חבר שחש ברע.
הרוג נוסף בתאונה הוא אייל ברכה, בן 27 מיהוד, שאחיו התאום ירון נהג במכונית המאזדה שהיתה מעורבת בתאונה. המשטרה חושדת שירון נהג תחת השפעת אלכוהול וחצה את הצומת ברמזור אדום.
עד עתה פורסמו מועדי הלוויות של כמה מההרוגים, בבית העלמין באשקלון: בשעה 14:30 תחל הלוויתו של יונה דוד, ב-15:15 משה בן גיגי וב-16:00 יובא למנוחות אהרון בנישו.
מכונית היונדאי בזירת התאונה (צילום: אבי מועלם)
חמשת החברים מאגד נסעו הלילה ברכב שהחברה העמידה לרשותם והיו בדרכם הביתה, לאחר שסיימו משמרת. החל משעות הבוקר המוקדמות, לאחר שנודע על התאונה, התאספו רבים מחבריהם לעבודה בסניף החברה באשקלון. אחד הנהגים, שהיה חברו לקו של אחד ההרוגים התמוטט וביקש שלא לעבוד היום.
יהושפט נחום, נהג בחברה, סיפר ל-ynet כי "האווירה מאוד מאוד קשה פה. כולנו משפחה אחת וחלק מהאנשים עבדו עם ההרוגים לפעמים 12 שעות ביום. אלה אנשים שעובדים שנים רבות ביחד. מי שהיה צריך לצאת היום לנסיעות עשה את זה בלב כבד מאוד. מחכות לנו גם הלוויות שכנראה יתקיימו היום והאווירה פה בסך הכול קשה מאוד".
סגן ראש עיריית אשקלון, אבי וקנין, אמר כי מיד עם קבלת ההודעה יצאו צוותים של לשכת הרווחה המקומית לבתי ההרוגים ומאז הם שוהים עם המשפחות ומסייעים להן. מנהל סניף אגד באשקלון פרוספר וקנין נמצא גם הוא בקשר עם המשפחות ושוהה עימן כעת.
סיפורי ההרוגים: חברים להגה
משה בן גיגי מאשקלון, נשוי ואב לשתי בנות, תלמידות כיתות ב' ו-ג'. קרובת משפחתו סיפרה ל-ynet כי משה התחיל לעבוד לפני כשלוש שנים כנהג ב"אגד תעבורה פלוס". הוא היה איש צבא קבע לשעבר ולאחר שירותו הצבאי עבר ניתוח בגבו ונזקק לתהליך שיקומי ארוך. "אתמול בלילה אשתו דיברה איתו בערב ובשעה 1:30 התקשרה אליו והוא לא היה זמין. היא הרגישה שמשהו קרה אז היא הלכה לתחנה המרכזית לחפש אותו שם וכשחזרה הביתה המתין לה השוטר שבישר לה שהוא נהרג. הוא היה אדם ישר, הגון, כל עולמו היו הבית והבנות. איש צנוע שמעולם לא אמר 'לא' לאיש", סיפרה.
מיכאל קשפור מאשקלון נשוי לאירה ואב לילד בן חמש. מיכאל עלה ארצה מרוסיה לפני כשמונה שנים. דודו ויטאלי סיפר כי הוא התחיל לעבוד באגד לפני כחודש: "הוא מאוד שמח שהוא מצא את העבודה באגד. הוא היה אדם שמאוד מאוד אהבנו. כשהיינו נפגשים כל החברים תמיד היינו אומרים שאין אדם כמו מיכאל - שקט, ישר, שדאג לכולם". חבריו כי אחד הנהגים שהיה אמור לבצע את הנסיעה בערב בתורו, חש ברע וביקש שיחליפו אותו. קשפור התנדב להחליף אותו ונהרג בתאונה. ינון ג'יבלי, אחד הנהגים בסניף: "דיברנו על כך שמיכאל אתמול התנדב להחליף וזה מאוד מאוד עצוב. אנחנו מאמינים שמדובר בגורל".
דוד יונה מאשקלון, נשוי ואב לארבעה, השתחרר גם הוא משירות בצבא הקבע. חברו אבנר ארבל סיפר כי הוא שירת כמפקד טרמינל בחיל האוויר ולפני כחודש התחיל לעבוד באגד. "כשהוא סיים את הקו הראשון שלו אמא שלו נפטרה והשבוע הוא ציין חודש למותה. הוא מאוד שמח שהוא מצא את העבודה באגד. הוא היה אדם ענק שאהב לעזור לכולם, סייע בכל פנייה שהייתה אליו. הוא היה ישר, הגון, אחת התכונות שלו הייתה לגשר בין אנשים ולפייס ביניהם. זאת אבידה מאוד מאוד קשה לנו", סיפר ארבל.
יצחק (איציק) כהן מאשדוד, התגורר בתקופה האחרונה במרינה באשקלון ועבד בסניף של אגד כשנה. חבריו סיפרו כי התערה מהר מאוד בסניף: "הוא היה מהר מאוד לאחד מהחברה פה. בחור נעים הליכות. יש רק דברים טובים לומר עליו".
אהרון בנישו מאשקלון, אב לשתי בנות, עלה ארצה מצרפת. קודם לכן עבד באגד תיור ובשנתיים האחרונות עבד בסניף באשקלון. אחד מחבריו סיפר: "הוא היה מגיע כל בוקר לסניף, מניח תפילין ולפעמים מתחיל לשיר לנו שירים בצרפתית ובעברית. הוא היה מאוד שמח ועליז והנוסעים באשקלון ודאי מכירים אותו כאחד הנהגים שאהב לשיר גם במהלך הנהיגה שלו ואוהבים אותו".
מסע הלוויה של אהרון בנישו (צילום: צפריר אביוב)
במהלך היום הגיעה לסניף מנכ"ל החברה, נורה סיפרמן. היא שוחחה עם העובדים הנסערים וניסתה לחזק את רוחם. סיפרמן אמרה כי "זה אסון נורא ואיום. אנחנו דואגים לנהגים שלנו, לבטיחותם, מדברים איתם כל הזמן הזה ואנחנו יודעים שהם מאוד מאוד זהירים. בסופו של דבר מגיע הנהג ופוגע בהם. אנחנו עושים היום הכול בכדי לנסות להקל עליהם ולהיות עם המשפחות בשעות הקשות האלה".
התאונה: אי ציות לרמזור אדום
חוקרי התאונה עדיין מנסים להרכיב את הפרטים כדי לקבל תמונה שלמה בנוגע למה שקרה באותן שניות קריטיות שקדמו להתנגשות הקשה בצומת. עדי ראייה שהיו באזור התאונה מתבקשים ליצור קשר עם המשטרה. בשל העובדה שמדובר בצומת מרומזר, מעריכים החוקרים כי נהג המאזדה חצה באור אדום והתנגש במכונית היונדאי של עובדי אגד, שחצתה בירוק. לדבריהם, מדובר בצומת ברור ומרומזר, ואין כל הפרעות על הכביש, ולכן לא היתה כל סיבה לתאונה למעט בשל "הגורם האנושי".
מכונית המאזדה נסעה מכיוון רמלה לכיוון נמל התעופה בן-גוריון ואילו מכונית היונדאי חצתה את הצומת מכיוון מודיעין לכיוון לוד בעת התאונה. כתוצאה מההתנגשות הועפו שתי המכוניות למרחק של עשרות מטרים. הנוסעים נלכדו במכוניותיהם וצוותי כיבוי מתחנת איילון שהגיעו למקום עמלו במשך דקות ארוכות על חיתוך המכוניות כדי לחלצם.
"יש לנו יסוד סביר שהנהג ברכב הפוגע היה תחת השפעת אלכוהול", אמר ראש מדור תאונות דרכים במרחב שפלה רפ"ק אלי ברמי. הוא סירב להתייחס לדיווחים, כאילו נהג המכונית שלח הודעת טקסט ממכשיר הטלפון שלו לפני התאונה ובה אמר כי הוא "מתודלק". במשטרה אמרו כי בשלב יש ברשותם 5 פלאפונים שנמצאו בזירת התאונה והם נבדקים.
עוצמת ההתנגשות בין שני כלי הרכב ניכרה היטב במראות הקשים בזירת התאונה. יונתן קינן, פרמדיק שהיה באמבולנס הראשון שהגיע למקום, סיפר: "הייתי כבר במספר תאונות דרכים קשות, אך זאת הקשה מכולם מבחינת כמות ההרוגים בתאונה אחת. שתי המכוניות היו מעוכות לגמרי ובתוך כלי הרכב היו נוסעים לכודים. הזעקנו כיבוי אש משום שאי אפשר היה לחלץ את האנשים".





_a.jpg)