טכנאי השירות לא הגיע בזמן? תקבלו פיצוי כספי מחברה
הצעת חוק: אם טכנאי שירות שהוזמן לתקן מכשיר לא הופיע או שזמן ההמתנה לו עבר את השעתיים שנקבעו בחוק - החברה תשלם לצרכן פיצוי חד פעמי של מאות שקלים
הכנסת מאיימת בשוט חדש על נותני שירותים: המתנה ממושכת לטכנאי שהוזמן לתקן מכשיר שהתקלקל בתקופת האחריות או המתנת סרק לטכנאי שלא הופיע – תעניש את ספק השירות בתשלום פיצויים לצרכן בהיקף של של מאות שקלים. כך עולה מהצעת חוק של יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) שהוגשה השבוע לכנסת. הממשלה תגיב על ההצעה בתוך חודשיים לפחות.
לפי התיקון שמציע ארדן בחוק הגנת הצרכן, זמן ההמתנה המתואם מראש לבוא הטכנאי לא יעלה על השעתיים שנקבעו בחוק הקיים. אבל אם הטכנאי איחר עד חצי שעה מעבר לשעתיים – הוא ישלם פיצוי חד פעמי בסך 300 שקל. אם איחר ביותר משעה הפיצוי יוכפל ל-600 שקל. אם ספק השירות אילץ את הצרכן, בניגוד לרצונו, להמתין מחוץ לביתו לקריאה טלפונית של הטכנאי – הפיצוי יהיה בסך 500 שקל.
ארדן טוען כי העוסקים הצליחו לשכלל שיטות שיעקפו את ההוראה הקיימת, כשחלקם הגדול פשוט מתעלמים מקיומה או לפחות ממסגרת הזמן שנקבעה להמתנה. זאת, מאחר שהחוק לא נתן לצרכנים תמריץ להתלונן על ספק השירות או לתבוע פיצוי על בזבוז הזמן בהמתנת סרק. הוא מציין בעיקר את השתרשות הנוהג לפיו ספקי השירות לא מתאמים מסגרת זמן מראש אלא קובעים שהטכנאי יודיע על בואו בהתרעה טלפונית של מספר דקות.
"הלקוחות נאלצים פעמים רבות להישאר מרותקים לביתם או לאזור מגוריהם במשך שעות רבות עד לקבלת השירות הרצוי, ועל חשבונם, מבלי שנותני השירות ישלמו על פרקי הזמן המוגזמים שקבעו או על איחורי הטכנאי", כותב ארדן בדברי ההסבר להצעתו. הוא גם מתריע על כך שבחקיקה הקיימת אין חובת אחריות של יותר משנה כחלק ממחיר המוצר.
תמריץ הפיצויים החד-פעמיים שהוא מציע בחוק החדש אמור להשתלם ללא צורך בהוכחת הנזק שנגרם לצרכן בגלל בזבוז זמנו.
מומלצים