תעשיית הפורנו: אתרי הסקס פוגעים לנו ברווחים
חברות הפורנו סובלות מירידה ברווחים וטוענות כי הפיראטיות ברשת נוגסת בהכנסות. האיום: אתרים בסגנון YouTube, שמציעים סרטוני סקס קצרים בחינם. התעשיה בוחנת מקורות אלטרנטיביים כמו הפצה בסלולר ולנגני ipod
"אנחנו מתמודדים עם פיראטיות שכיחה מאוד, כמויות ענק של תוכן חינמי", אומר סטיבן הירש, מייסד-שותף של חברת Vivid, אולפן סרטי הסקס המפורסם. Vivid הרוויחה בעבר כ-80% מהכנסותיה, מכותרי DVD, שעמדו על 100 מיליון דולר בשנה. אך בשנה שעברה מכירות ה-DVD צנחו ב-30 אחוזים, מספר הירש.
הנושא עלה לדיון בתערוכת הסרטים למבוגרים שנערכה השבוע בלאס וגאס. התחרות העומדת בפני תעשיית הפורנו האמריקנית, שבסיסה בדרום קליפורניה, מגיעה מכיוון קנדה, שם הוקם אתר בשם Xtube.com, שמזכיר מאוד את YouTube אך מציע סרטונים פורנוגרפיים.
הנושא עלה לדיון בתערוכת הסרטים למבוגרים שנערכה השבוע בלאס וגאס. התחרות העומדת בפני תעשיית הפורנו האמריקנית, שבסיסה בדרום קליפורניה, מגיעה מכיוון קנדה, שם הוקם אתר בשם Xtube.com, שמזכיר מאוד את YouTube אך מציע סרטונים פורנוגרפיים, של חובבים ושל אולפנים מקצועיים.
ב-Xtube יש כ-200,000 קליפים לצפייה בחינם, בני 30 שניות עד שתי דקות, כשרק 1% בוחרים לשלם על תוכן באתר או לקנות DVD. האחוז הבודד הזה מסתכם בהכנסות של מיליוני דולרים בשנה, אומר מנהל המכירות קרטיס פרוטק. אחד ממייסדי החברה, לאנס קאסידי, הכחיש כי מדובר באתר פיראטי, אך ציין כי חלק מהגולשים אכן מנסים להעלות אליו תכנים מוגנים בזכויות יוצרים.
ונעבור לפרסומות
כתחליף להפסדים מנסות החברות לשלב פרסומות באתרים במקום לגבות תשלום תמורת התוכן. "זה הדבר הבא בתעשייה", אומר פרוטק. "רוב הכסף הוא במודעות, וזה נכון לגבי כל אתר, בין אם למבוגרים או לא".
הירש מ-Vivid אומר כי יתבע את אתרי השיתוף הפיראטיים. החברה כבר הגישה תביעה אחת בעבר, נגד אתר שיתוף דומה בשם PornoTube.com. "התעשייה תצטרך להתאחד ולהפנות מבט כנגד אותם אנשים שמפרסמים את הסרטונים האלו בחינם. הם יצטרכו לשלם על זה", הוא אומר. אחרת, הוא טוען, לא ישתלם יותר לחברות להפיק את הסרטים האלו. אפשרות נוספת לעברה מגששים אנשי Vivid היא שיתופי פעולה לצורך הפצת תכנים בסלולר.
רבים מאתרי הפורנו מציעים בחינם גירסאות מקוצרות של הסרטונים שלהם, במטרה לשכנע את הגולשים לפתוח את הארנק ולשלם עבור הקליפ המלא. ג'יי גרדינה, נשיא חברת ClubJenna (כיום בבעלות Playboy), אומר כי הקטעים החינמיים האלו, שמוצאים את דרכים לאתרי השיתוף, הם טעות. "אנחנו נדקרים מהחרב של עצמנו", הוא אמר.
גרדינה, בעלה לשעבר של כוכבנית הפורנו ג'נה ג'יימסון, הוא אחד מהאישים הנמצאים במשא ומתן עם חברות כמו מיקרוסופט ואפל לצורך הפצת התכנים לנגני המוזיקה והווידאו הניידים שלהן. "ההכנסות יהיו עצומות", אומר גרדינה. "אבל הפחד הגדול ביותר הוא - מה יגידו בעלי המניות?"

