שתף קטע נבחר
 

חיי כלב - ביפן זה דווקא דיל מצויין

ביפן יש 12 מיליון כלבים - יותר ממספר הילדים מתחת לגיל 12 - והיחס שהם זוכים לו הוא בוודאי מושא קנאתם של חיות מחמד בעולם כולו: מכשירי עיסוי, קולרים מוזהבים, מעילי עור ואביזרי אופנה, עגלות נשיאה, תכשירי טיפוח, תספורות ואפילו יוגה. רשמים מתערוכה בטוקיו

אוכלוסיית יפן מונה 127 מיליון נפש, ויותר מ-12.5 מיליון כלבים - יותר ממספר הילדים מתחת לגיל 12. אם בעבר הם שימשו בתפקידי שמירה ועבודה, כיום הם מקבלים מכשירי עיסוי, בגדי מעצבים ואפילו טיפולי יוגה. על פי נתונים סטטיסטיים, את הכלבים מחזיקים אנשים בודדים ובעלי משפחות בני 30 עד 40, ושוק המוצרים לכלבים מגלגל ביפן 1.5 טריליון יין בשנה - כ-14 מיליארד דולר.

 

אחרי מספר שנות מגורים בטוקיו, לא הופתעתי לראות מודעה המכריזה על מסיבת ראש השנה שתכלול גם תצוגת אופנה לבגדי כלבים ותערוכת מוצרים. אינני מגדלת חיית מחמד אבל הסתקרנתי.

 

ביום המיועד הגעתי למתחם התערוכות המפואר של טוקיו - "ביג סייט" - הנמצא על אי מלאכותי במפרץ טוקיו. המוני איש נהרו יחד עימי פמינה, לתוך האולם הענק, וכמעט כולם דחפו לפניהם עגלות ילדים שבתוכם כלבים מטופחים. מי מבין המבקרים שבחר לבוא עם ילדו, נשא אותו דווקא במנשא צמוד לגוף. 


התערוכה בטוקיו (צילומים: ויקי בן-ארי)

 


 

בתוך המתחם, היו מכירות סוף העונה מוקד המשיכה האטרקטיבי ביותר, ובין המוצרים הפופולריים ביותר היו הכובעים. הכלבים "מדדו" את הכובעים, אך נראה כי גרמו בעיקר נחת לבעליהם המאושרים. היו כובעים פשוטים, אך היו גם כובעים מעוצבים. מקומו של מעצב האופנה היפני איסי מיאקי לא נפקד. לבעלי הממון הוצע לרכוש להולכים על ארבע קולרים מוזהבים, משובצים באבני חן. התקרבתי עם המצלמה אך השומרים במקום לא שיתפו פעולה ולא הורשיתי לצלם את התכשיטים היקרים מקרוב.

 

למי שהממון אינו מצוי בכיסו, ניתנה הזדמנות לרכוש אביזרים פחות זוהרים אך עדיין אופנתיים מאוד. הכלב הרי לא יכול לצאת מהבית בלי מעיל עור במחיר מבצע של 645 דולר.


 

את עיקר תשומת הלב, גונבים הכלבים. בעליהם הלבישו אותם בשלל בגדים אופנתיים והעמידו אותם לצילום בכל הזדמנות. מי שרצה להנציח את מחמד ליבו באופן מקצועי, המארגנים העמידו לרשות המבקרים צוות צלמים מקצועיים במספר סטודיו שכללו את כל הציוד החדיש ביותר.

 

התור הארוך שהשתרך סביב מתחם הצילומים לא הרתיע רבים בשביל הצילום הנכסף. בכל אחד מהם, ניתן היה לראות זוג אנשים המקפצים בריקוד המשולב בקריאות קרב אינדיאניות כדי לגרום לכלבים להישיר מבט אל העדשה בזווית הנכונה.


 

 

היפנים המסודרים דאגו לכל אספקט אפשרי: בדומה לשירותים המשותפים לנשים וגברים, בהם משתנות הגברים ממוקמות בכניסה ותאי השרותים בהמשך, גם כאן התאפשר לכלבים לעשות את צרכיהם במתקנים מיוחדים.   


 

עבור מי שהתעייף מהשיטוט בין הדוכנים ורצה לרענן קצת את המראה, מכוני היופי במתחם הציעו טיפולים במקום לכל דורש.  


 

 

ובסופו של יום - האם האביזרים היקרים עושים את הכלבים מאושרים יותר?

גם היפנים מתחבטים בשאלה הזו, וכדי לדעת את התשובה המציאו מכשיר בשם "BOWLINGUAL". מיקרופון אלחוטי מעביר את הנביחה של הכלב למסך נייד הנמצא אצל הבעלים, שזוכה לניתוח מיידי של הרגשות שמרגיש הכלב - האם הוא עצוב, שמח, רעב או משועמם. לטענת היצרנים, הדיוק הוא של 90 אחוז. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כלבים מוגנים נגד קרני השמש
צילום: ויקי בן ארי
קומסטיקה לטיפוח הכלב ובעליו
צילום: ויקי בן ארי
תור ארוך מול עמדות צילומי הכלבים
צילום: ויקי בן ארי
כל כלב הרי צריך קסדה?
צילום: ויקי בן ארי
קולרים עם יהלומים. לא לכל אחד
צילום: ויקי בן ארי
מומלצים