Outbrain גייסה 5 מיליון דולר
את הסבב הובילו קרנות ההון סיכון ג'מיני ולייטספיד שתמכו בחברה עוד משלב הסיד. משקיעה נוספת היתה גלנרוק ישראל, חברת ההשקעות של ליאון רקנאטי
חברת הסטרט-אפ Outbrain, שפיתחה מנגנון לדירוג תכנים באינטרנט, השלימה סבב גיוס ראשון, בהיקף 5 מיליון דולר.
Outbrain שפיתחה מנגנון לדירוג תכנים באינטרנט - חדשות, הודעות בבלוגים, עדכוני RSS וכו', וקבלת המלצות על תכנים בהתאם לדירוגים, כל זאת ב"בוקסה" המוצמדת לכל פוסט. המערכת מאפיינת את המשתמשים על פי הדירוגים שנתנו ומתייחסת לדמיון ביניהם, כך שכל משתמש מקבל ההמלצות מאנשים בעלי טעם דומה לשלו. את מערכת הדירוג ניתן להתקין בקלות בכל אחת מפלטפורמות הבלוגים המובילות - בלוגר, TypePad, Wordpress וכד'.
את הסבב הובילו קרנות ההון סיכון ג'מיני ולייטספיד שתמכו בחברה עוד משלב הסיד באמצעות "מעבדת האינטרנט", המיזם המשותף לשתי הקרנות, המבצע השקעות סיד בהיקף של פחות ממיליון דולר בחברות סטרט-אפ בתחום האינטרנט בראשית דרכן. משקיעה נוספת היתה גלנרוק ישראל, חברת ההשקעות של ליאון רקנאטי, התומכת ב-Outbrain מיום הקמתה.
חברת Outbrain נוסדה על ידי ירון גלאי, מייסד שותף של Quigo (שנרכשה על ידי AOL בנובמבר האחרון ב-340 מיליון דולר) ואורי להב, לשעבר בחברת Shopping.com. בחברה כ-15 עובדים, והיא מפעילה משרדים בניו יורק ומרכז מחקר ופיתוח ישראלי.



גיוס ראשון
צילום: index open
מומלצים