בנג'מין מילפייה ינהל את בית האופרה בפריז
מילפייה, בעלה של נטלי פורטמן והכוריאוגרף של הסרט "ברבור שחור" בכיכובה, נבחר לנהל את בית האופרה גרנייה שבבירה הצרפתית -מינוי שעורר לא מעט תהיות בעולם המחול
מזה חודשים סוערת ביצת המחול העולמית סביב השאלה מי ימונה לתפקיד מנהל להקת הבלט של "בית האופרה גרנייה" בפריז. בסוף השבוע, עם פרסום שמו של הזוכה בתפקיד הנחשק - הרקדן והכוריאוגרף הצרפתי בנג'מין מילפייה - נפסקו הספקולציות, אך סערת הרוחות רק התחזקה.
הבחירה במילפייה כמחליפהּ של בריזי'ט לפברה, מנהלת להקת הבלט של בית האופרה בפריז ב-18 השנים האחרונות, עוררה לא מעט הסתייגויות - זאת בעיקר כיוון שמעולם לא ניהל להקת מחול מז'ורית קודם מינויו. הסתייגות משמעותית נוספת קשורה בעובדה שבעוד שקודמתו בתפקיד צמחה מתוך בית האופרה של פריז כשהחלה את לימודיה בבית הספר שליד הלהקה כבר בגיל שמונה ומשם נסקה, את חלקה הארי של הכשרתו רכש מילפייה בארצות הברית - בין היתר כרקדן מוביל בלהקת New York City Ballet, תחת ניהולו של מיכאיל ברישניקוב.
להקת הבלט של בית האופרה בפריז נחשבת לאחת מלהקות הבלט המרכזיות והיוקרתיות בעולם, ובמושכותיה אחזו בין היתר גם ענקים כמו הרקדן הרוסי רודולף נורייב. מכאן שהתהייה על התאמתו של מילפייה לממדי התפקיד לגיטימית, אך לצדה מתגנב החשד שהמקטרגים לוקים בסנוביזם כלפי מי שנתפש כאאוטסיידר גמור למילייה. גם העובדה שמדובר ברקדן ובכוריאוגרף "כוכב", שזכה לאחרונה להכרה בינלאומית על מסך הקולנוע ("ברבור שחור") ובשני קמפיינים פרסומיים ("אייר פראנס" והפנים החדשות של Homme Libre, בושם לגבר של איב סן לורן), אינם עוזרים לחיבוקו על ידי הממסד התרבותי הצרפתי.
בראיון לניו יורק טיימס אמר מילפייה כי לא חשב להגיש מועמדות לתפקיד. "רק המחשבה על המינוי כאופציה גרמה לי לסחרחורת", אמר. בחודשים הקרובים יידרש לזמן הסתגלות עם המעבר לפריז בו תלווה אותו רעייתו ואם בנו, השחקנית זוכת פרס האוסקר, נטלי פורטמן.
כניסתו של מילפייה לתפקיד בתום העונה, באוקטובר 2014, עתידה להוביל רפורמה תכנית מהותית בבית האופרה של פריז שמרבית רקדני להקתה, כ-150 במספר, צומחים משורות בית הספר הפועל לצדו. רפרטואר הלהקה ידוע באיזון שבין שימור יצירות מחול קלאסיות מז'וריות מהמאה ה-19 לצד רפרטואר עכשווי שכולל עבודות של מיטב הכוריאוגרפים בהם וויליאם פורסיית, פינה באוש, אנז'לין פרלז'וקאז' וטרישה בראון.
במסיבת עיתונאים שנערכה בפריז עם מינויו, הדגיש מילפייה כי בכוונתו להוביל קו רפרטוארי מתון שכולל עבודות שנעות בין קצוות הקיצון של הבלט הקלאסי המסורתי מחד ועבודות עכשוויות מנגד. "אני מלא תשוקה לבלט וארצה לראות שהטכניקה הקלאסית באה לידי ביטוי ומתפתחת", אמר מילפייה, והדגיש כי ברצונו לעבוד עם כוריאוגרפים בתוך הלהקה. "גדלתי בצרפת ועל אף שלא למדתי בבית הספר שליד האופרה או רקדתי בה, שאבתי רעיונות דומים. אני מבין את היקף האחריות בלהקה בסדר גודל שכזה. רקדתי בלהקה שכזו במשך כמעט 20 שנה", אמר והשיב למקטרגים: "אני חושב שהעובדה שהכרתי וחוויתי מסורות אחרות של מחול בארצות הברית, היא נכס שביכולתי להביא לרקדנים פה". את העונה הראשונה שלו בתפקיד הוא מתכנן לפתוח עם גרסה חדשה ליצירה "דפניס וכלואה" מאת ראוול.