"בזבוז כספי ציבור בהסכם רכישת אוטובוסים"
יבואנית האוטובוסים צ'יינה מוטורס יוצאת נגד עסקה לרכישת אוטובוסים מתוצרת VOLVO עבור מרכז המועצות האזוריות. "הצעתה של צ'יינה מוטורס לאוטובוס מדגם מתקדם ובטיחותי יותר, זולה ב-30% ממחירו של האוטובוס אותו התחייבה VOLVO לספק"
מרכז המועצות האזוריות (ממ"א) חתם בימים האחרונים על הסכם לרכישת אוטובוסים מתוצרת VOLVO. בחברת צ'יינה מוטורס, יבואנית האוטובוסים, טוענים כי מדובר בעסקה בעייתית.
לטענת החברה, האוטובוסים שהתחייבה VOLVO לספק למועצות האזוריות הינם מדגם יורו 5, המתייחס לרמת הגזים הנפלטים מהרכב, ודגם זה ייצא לשימוש בסוף השנה. טענה נוספת של צ'יינה מוטורס היא, כי מחירו של אוטובוס מדגם יורו 5 אותו התחייבה לספק VOLVO, גבוה ממחירו בשוק של אוטובוס מסוג יורו 6 (התקן שיחייב את יצרניות האוטובוסים החל מינואר 2015) כפי שהוצע לאחרונה במכרזים שונים.
כמו כן נטען, כי בתחילת חודש יוני האחרון הוכרזו הזוכים במכרז שערכה החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי (המשכ"ל) לאספקת אוטובוסים מדגם יורו 6 למועצות אזוריות, אשר מיועדים להובלת תלמידים לבתי ספר, וזאת בהסתמך על התחייבותו של משרד החינוך לממן עבור 18 מועצות רכישות אוטובוסים למטרה זו. בדרישות מכרז המשכ"ל נקבע גם תקן למערכת כיבוי אש למנוע האוטובוס (מערכת אשר אינה קיימת באוטובוסים הקיימים מדגם יורו 5).
לטענת צ'יינה מוטורס,"ההתקשרות בין ראשי המועצות ובין חברת מאיר יבואנית VOLVO מרוקנת מתוכן את מכרז המשכ"ל, בו השתתפו 8 חברות אוטובוסים ובו ההצעה הזוכה במכרז, הצעתה של צ'יינה מוטורס לאוטובוס מדגם מתקדם ובטיחותי יותר, זולה ב-30% (840 אלף שקל) ממחירו של האוטובוס אותו התחייבה VOLVO לספק (1.2 מיליון שקל)".
עוד מוסיפים בצ'יינה מוטורס: "אין ספק כי ההסכם בין ראשי הרשויות ו-VOLVO אינו רווחי לאף גורם, מלבד לחברת VOLOV. מדובר בבזבוז משווע של כספי ציבור".


