הטריפל של סלקום: 149 שקל, בלי סלולרי
החבילה החדשה תוצע ללקוחות בשבועות הקרובים, ותהיה בינתיים הזולה ביותר בשוק . יו"ר סלקום: "הוט ויס הן מונופולים שגובים מחירים מופקעים, יש לנו את היכולת להתמודד מולן" . הערכות: גם פרטנר וגולן טלקום ישיקו טריפל בתקופה הקרובה
מאת שגיא כהן וישראל וולמן
אינטרנט במהירות של 40 מגה (תשתית וספק), טלפון קווי ללא הגבלה וטלוויזיה ב־149 שקל בחודש. זו הבשורה שהציגה אתמול סלקום לשוק התקשורת: חבילת הטריפל הזולה ביותר בשוק, בינתיים. בניגוד לציפיות המוקדמות, החבילה אינה כוללת גם קו טלפון סלולרי ולכן תעלה פחות מההערכות.
המחיר יינתן למשך שנה, והחל מהשנה השנייה תתייקר החבילה ב־20 שקל ל־169 שקל. התשתית שעליה יתבססו שירותי האינטרנט, הטלוויזיה והטלפון תהיה של חברת בזק.
המסלול החדש אינו זמין עדיין: לפי סלקום, הטריפל החדש יוצע למכירה רק "בשבועות הקרובים, לאחר סיום מוצלח של המעבר לשלב האוטומטי בשוק הסיטונאי". מדובר ברפורמת הפס הרחב באינטרנט, שהחל מיום ראשון הקרוב נכנסת לשלב האוטומטי שלה. היא מאפשרת לחברות תקשורת להציע חבילה משולבת, של ספק ותשתית אינטרנט גם יחד, ללא הפרדה.
בסלקום טוענים כי המחיר של החברה משקף חיסכון של 280 שקל בחודש או 3,500 שקל בשנה בהשוואה לחבילת הטריפל הבסיסית של המתחרה הוט.
לשם השוואה: חבילת הטריפל הבסיסית של חברת הכבלים, טריפל iCompact (ילדים או ספורט) כוללת 24 ערוצי טלוויזיה, גרסה חלקית של VOD, אינטרנט עד 30 מגה וקו טלפון עם 300 דקות שיחה – לא כולל ספק אינטרנט, ועולה 199 שקל בחודש, 50 שקל יותר מהחבילה של סלקום. חבילת הטריפל העשירה והמלאה ביותר של הוט עולה 359 שקל, לא כולל ספק אינטרנט, 210 שקל יותר מסלקום.
הטריפלים שבדרך
סלקום היא אמנם הקבוצה השנייה בארץ המציעה טריפל בתחום התקשורת, אך חברות נוספות יילכו בקרוב בעקבותיה.
קבוצת פרטנר נערכת להציע שירות טלוויזיה המבוסס על טכנולוגיה שונה, אך מצפה עדיין להסדרת המחלוקות בין משרד התקשורת לחברת בזק בדרך שתאפשר את הרצתו. מהרגע שתחליט לעלות לאוויר תוכל גם פרטנר להציע טריפל דומה ואף להוסיף לו קו סלולרי.
גם גולן טלקום הכריזה כי היא מעוניינת להיכנס לתחומי קו הטלפון הנייח והטלוויזיה, אם כי ההערכה בשוק היא שמדובר בשירותי טלוויזיה "רזים" יותר. סביר שבעתיד הקרוב תשלוף גולן טלקום מהכובע טריפל משלה, במחיר שיהיה אטרקטיבי לא פחות.
הוט עצמה, שסלקום יוצאת מולה חזיתית, תוכל להגיב בקלות בהוזלת הטריפל הבסיסי שלה, בהשבחת מרכיביו, או בהוספה של קו טלפון סלולרי לחבילה.
"השלמנו את המהפך של סלקום מחברה סלולרית לחברת תקשורת, שנותנת שירותי תקשורת מכל הסוגים", אמר אתמול יו"ר סלקום, עמי אראל, במסיבת העיתונאים שקיימה החברה בתל־אביב. "הוט ויס שולטות לבד בשוק של 6־7 מיליארד שקל, וכדרכם של מונופולים הן גובות מחירים מופקעים. התחרות בדואופול זה לא פיקניק, זה לא יהיה קל, זה ייקח זמן ויידרשו לכך משאבים. אך יש לנו יכולת כספית ובסיס לקוחות להתמודד בשוק הזה".
אראל אמר כי להכנסת התחרות בסלולר היו תוצאות טובות מבחינת סלקום: "החברה כיום היא לא מה שהייתה לפני ארבע שנים. כיום היא רזה, אגרסיבית, יעילה. עברנו לא מעט טרנספורמציות, אך הן עברו היטב".
"כבר עתה יש לנו נוכחות במרבית בתי האב, מתוקף היותם לקוחות שלנו בסלולר, באינטרנט, בטלוויזיה או בטלפון הקווי", הוסיף מנכ"ל סלקום, ניר שטרן. "יש לנו מערכי מכירות ושירות גדולים, ומערך טכנאים בשטח".
לדבריו, "סלקום היא כיום קבוצת תקשורת חזקה, עם מערכי שירות, מכירות והתקנות מהגדולים במדינה ועם מוצר טלוויזיה מנצח".
עוד ערוצי טלוויזיה
במקביל להשקה אתמול, בסלקום טוענים כי הם מרוצים מקצב ההצטרפות לשירות הטלוויזיה של החברה, שהושק בסוף דצמבר 2014. סלקום TV כולל ממיר חכם המתחבר לטלוויזיה, והוא מאפשר צפייה הן בערוצי "עידן פלוס" שנקלטים מהאוויר, והן בספריית VOD עם סדרות וסרטים שמועברים דרך חיבור האינטרנט הביתי, וכן שירותי תוכן נוספים, ב־99 שקל בחודש. זה השירות שייכלל בטריפל שהשיקה אתמול סלקום.
לדברי מנכ"ל סלקום, ניר שטרן, קצב ההצטרפות לשירות עומד על מאות אנשים ביום, ועד כה הצטרפו קרוב ל־30 אלף מנויים. לפי החברה, סה"כ הוזמנו עד כה 3 מיליון תכנים ב־VOD, ו'התכנים הפופולריים ביותר הם "סמוך על סול", "מהיר ועצבני", "ספיידרמן", "בית הקלפים" ו"מלך האריות". הקטגוריה הפופולרית ביותר היא "השבוע שהיה" – ערוץ שכולל תוכניות מוקלטות ששודרו בשבוע החולף בערוצים 2 ו־10. שם התוכנית הנצפית ביותר היא "ארץ נהדרת".
לדברי שטרן, קהל הצרכנים העיקרי של השירות הוא משפחות צעירות עם ילדים: כ־86% מהלקוחות צופים בתכני ילדים.
בנוסף הכריזה סלקום אתמול על הרחבת היצע הערוצים החיים, הליניאריים, בשירות. עד כה הוצעו רק ערוצי "עידן פלוס", אך בקרוב יצטרפו ערוצים נוספים, שיועברו גם הם דרך האינטרנט – כמו ערוץ האח הגדול (בחינם), נשיונל ג'יאוגרפיק, ערוצים 9 ו־24, תכני לייפסטייל, בידור ועוד. "לא יהיו אצלנו ערוצים קיקיוניים", אמר שטרן.
---------------------------------------------------
תחרות חדשה להוט
---------------------------------------------------
הוט עצמה, שסלקום יוצאת מולה חזיתית, תוכל להגיב בקלות באמצעות הוזלת הטריפל הבסיסי שלה, בהשבחת מרכיביו, או בהוספה של קו טלפון סלולרי לחבילה
---------------------------------------------------
מנכ"ל סלקום ניר שטרן בהשקה אתמול
---------------------------------------------------
אינטרנט במהירות של 40 מגה (תשתית וספק), טלפון קווי ללא הגבלה וטלוויזיה ב־149 שקל בחודש. זו הבשורה שהציגה אתמול סלקום לשוק התקשורת: חבילת הטריפל הזולה ביותר בשוק, בינתיים. בניגוד לציפיות המוקדמות, החבילה אינה כוללת גם קו טלפון סלולרי ולכן תעלה פחות מההערכות.
המחיר יינתן למשך שנה, והחל מהשנה השנייה תתייקר החבילה ב־20 שקל ל־169 שקל. התשתית שעליה יתבססו שירותי האינטרנט, הטלוויזיה והטלפון תהיה של חברת בזק.
המסלול החדש אינו זמין עדיין: לפי סלקום, הטריפל החדש יוצע למכירה רק "בשבועות הקרובים, לאחר סיום מוצלח של המעבר לשלב האוטומטי בשוק הסיטונאי". מדובר ברפורמת הפס הרחב באינטרנט, שהחל מיום ראשון הקרוב נכנסת לשלב האוטומטי שלה. היא מאפשרת לחברות תקשורת להציע חבילה משולבת, של ספק ותשתית אינטרנט גם יחד, ללא הפרדה.
בסלקום טוענים כי המחיר של החברה משקף חיסכון של 280 שקל בחודש או 3,500 שקל בשנה בהשוואה לחבילת הטריפל הבסיסית של המתחרה הוט.
לשם השוואה: חבילת הטריפל הבסיסית של חברת הכבלים, טריפל iCompact (ילדים או ספורט) כוללת 24 ערוצי טלוויזיה, גרסה חלקית של VOD, אינטרנט עד 30 מגה וקו טלפון עם 300 דקות שיחה – לא כולל ספק אינטרנט, ועולה 199 שקל בחודש, 50 שקל יותר מהחבילה של סלקום. חבילת הטריפל העשירה והמלאה ביותר של הוט עולה 359 שקל, לא כולל ספק אינטרנט, 210 שקל יותר מסלקום.
הטריפלים שבדרך
סלקום היא אמנם הקבוצה השנייה בארץ המציעה טריפל בתחום התקשורת, אך חברות נוספות יילכו בקרוב בעקבותיה.
קבוצת פרטנר נערכת להציע שירות טלוויזיה המבוסס על טכנולוגיה שונה, אך מצפה עדיין להסדרת המחלוקות בין משרד התקשורת לחברת בזק בדרך שתאפשר את הרצתו. מהרגע שתחליט לעלות לאוויר תוכל גם פרטנר להציע טריפל דומה ואף להוסיף לו קו סלולרי.
גם גולן טלקום הכריזה כי היא מעוניינת להיכנס לתחומי קו הטלפון הנייח והטלוויזיה, אם כי ההערכה בשוק היא שמדובר בשירותי טלוויזיה "רזים" יותר. סביר שבעתיד הקרוב תשלוף גולן טלקום מהכובע טריפל משלה, במחיר שיהיה אטרקטיבי לא פחות.
הוט עצמה, שסלקום יוצאת מולה חזיתית, תוכל להגיב בקלות בהוזלת הטריפל הבסיסי שלה, בהשבחת מרכיביו, או בהוספה של קו טלפון סלולרי לחבילה.
"השלמנו את המהפך של סלקום מחברה סלולרית לחברת תקשורת, שנותנת שירותי תקשורת מכל הסוגים", אמר אתמול יו"ר סלקום, עמי אראל, במסיבת העיתונאים שקיימה החברה בתל־אביב. "הוט ויס שולטות לבד בשוק של 6־7 מיליארד שקל, וכדרכם של מונופולים הן גובות מחירים מופקעים. התחרות בדואופול זה לא פיקניק, זה לא יהיה קל, זה ייקח זמן ויידרשו לכך משאבים. אך יש לנו יכולת כספית ובסיס לקוחות להתמודד בשוק הזה".
אראל אמר כי להכנסת התחרות בסלולר היו תוצאות טובות מבחינת סלקום: "החברה כיום היא לא מה שהייתה לפני ארבע שנים. כיום היא רזה, אגרסיבית, יעילה. עברנו לא מעט טרנספורמציות, אך הן עברו היטב".
"כבר עתה יש לנו נוכחות במרבית בתי האב, מתוקף היותם לקוחות שלנו בסלולר, באינטרנט, בטלוויזיה או בטלפון הקווי", הוסיף מנכ"ל סלקום, ניר שטרן. "יש לנו מערכי מכירות ושירות גדולים, ומערך טכנאים בשטח".
לדבריו, "סלקום היא כיום קבוצת תקשורת חזקה, עם מערכי שירות, מכירות והתקנות מהגדולים במדינה ועם מוצר טלוויזיה מנצח".
עוד ערוצי טלוויזיה
במקביל להשקה אתמול, בסלקום טוענים כי הם מרוצים מקצב ההצטרפות לשירות הטלוויזיה של החברה, שהושק בסוף דצמבר 2014. סלקום TV כולל ממיר חכם המתחבר לטלוויזיה, והוא מאפשר צפייה הן בערוצי "עידן פלוס" שנקלטים מהאוויר, והן בספריית VOD עם סדרות וסרטים שמועברים דרך חיבור האינטרנט הביתי, וכן שירותי תוכן נוספים, ב־99 שקל בחודש. זה השירות שייכלל בטריפל שהשיקה אתמול סלקום.
לדברי מנכ"ל סלקום, ניר שטרן, קצב ההצטרפות לשירות עומד על מאות אנשים ביום, ועד כה הצטרפו קרוב ל־30 אלף מנויים. לפי החברה, סה"כ הוזמנו עד כה 3 מיליון תכנים ב־VOD, ו'התכנים הפופולריים ביותר הם "סמוך על סול", "מהיר ועצבני", "ספיידרמן", "בית הקלפים" ו"מלך האריות". הקטגוריה הפופולרית ביותר היא "השבוע שהיה" – ערוץ שכולל תוכניות מוקלטות ששודרו בשבוע החולף בערוצים 2 ו־10. שם התוכנית הנצפית ביותר היא "ארץ נהדרת".
לדברי שטרן, קהל הצרכנים העיקרי של השירות הוא משפחות צעירות עם ילדים: כ־86% מהלקוחות צופים בתכני ילדים.
בנוסף הכריזה סלקום אתמול על הרחבת היצע הערוצים החיים, הליניאריים, בשירות. עד כה הוצעו רק ערוצי "עידן פלוס", אך בקרוב יצטרפו ערוצים נוספים, שיועברו גם הם דרך האינטרנט – כמו ערוץ האח הגדול (בחינם), נשיונל ג'יאוגרפיק, ערוצים 9 ו־24, תכני לייפסטייל, בידור ועוד. "לא יהיו אצלנו ערוצים קיקיוניים", אמר שטרן.
---------------------------------------------------
תחרות חדשה להוט
---------------------------------------------------
הוט עצמה, שסלקום יוצאת מולה חזיתית, תוכל להגיב בקלות באמצעות הוזלת הטריפל הבסיסי שלה, בהשבחת מרכיביו, או בהוספה של קו טלפון סלולרי לחבילה
---------------------------------------------------
מנכ"ל סלקום ניר שטרן בהשקה אתמול
---------------------------------------------------
מומלצים