חצאית קצרה, הנחה גדולה בעל
מאת עופר פטרסבורג
בווועד עובדי הרכבת רצו לשבות מהיום, בגלל שינוע כ־100 עובדים מלוד לבאר־שבע בניגוד להסכמים – אבל השביתה נמנעה בהוראת בית הדין האזורי לעבודה. עיון במסמכי ההתקשרויות של הרכבת עם גורמים חיצוניים עולה כי 3,000 העובדים זוכים לתנאים מפליגים במיוחד.
חגיגת הבזבוזים של רכבת ישראל כוללת עשרות סעיפים שבהם משלמים סכומי עתק. כך, למשל, לפי אחד המסמכים, רק ב־2013 סופקו שירותי הפקת אירועים לעובדים ובני משפחותיהם בהיקף של כ־10 מיליון שקל.
על שכירת אצטדיון המושבה בפתח־תקווה לאירוע של העובדים ובני משפחותיהם שולמו 110 אלף שקל; רכישת אירוח למחוזיאדה באילת עלתה כ־83,747 שקל; כרטיסים למופע "מותק של פסטיגל" לילדי העובדים עלו 52,216 שקלים; אירוע בסופרלנד לילדי העובדים אמור היה לעלות 600 אלף שקל לכל היותר (לפי תנאי המכרז); וכמו כן יש התקשרות עם חברת אשת טורס לאירוח והלנת עובדי הרכבת ובני משפחותיהם במסגרת נופשים. העובדים גם נהנו בט"ו בשבט ממארזי שי של פירות יבשים בעלות של 339,840 שקל.
אבל הההוצאות הגבוהות לא מתמצות רק ברווחת העובדים. על ניהול עמוד הפייסבוק שלה, למשל, משלמת ההנהלה כחצי מיליון שקל בשנה. "רכבת ישראל זקוקה לספק שינהל עבורה באופן שוטף את עמוד הפייסבוק בלינק אינטראקטיבי", נאמר באתר החברה.
גם על שחקנים וזמרים משלמת החברה סכומים לא מבוטלים. לדוגמה נהנים אסף אמדורסקי וערן מיטלמן מתשלום לליווי מקצועי לנגני רחוב בתחנות "שרים בתחנה", בסכום של 180 אלף שקל. ושני השחקנים המובילים את הקמפיין של הרכבת נהנים מסכומים יפים: יובל ינאי זוכה ל־180 אלף שקל בשנה, והילד נעם פרנק 79 אלף שקל בשנה.
מהנהלת הרכבת נמסר בתגובה: "תקציב הרווחה של העובדים על כ־10 מליון שקל, בהתאם להסכם הקיבוצי שאושר על ידי האוצר. ברכבת מועסקים כ־3,000 עובדים ומדי שנה נקלטים כ־300 חדשים, ובחלוקה לכל עובד הסכום לא שונה מהמקובל במשק לחברות בסדר גודל דומה.
"באשר לניצול תקציב אגף השיווק, לרכבת יש עמוד פייסבוק רשמי לניהול קשר ישיר ושוטף עם הלקוחות. כדי לספק את השירות הטוב ביותר, התקשרה הרכבת עם חברה המתמחה בתחום, כנהוג בחברות רבות. מדובר בהסכם מסגרת לשנה וחצי, הכולל רכש מדיה לקידום המידע ללקוחות.
"הסכומים המשולמים לפרזנטורים, שהם חלק מקמפיינים שיווקיים שמטרתם להעלות את מספר המשתמשים ברכבת, אינם חריגים כלל ביחס להוצאות פרסום של גופים מסחריים גדולים. מספר הנוסעים ברכבת עלה בכ־35% מאז 2011".
---------------------------------------------------
180 אלף שקל. בנאי
---------------------------------------------------
ארה"ב
---------------------------------------------------
הוותיקן
---------------------------------------------------
בווועד עובדי הרכבת רצו לשבות מהיום, בגלל שינוע כ־100 עובדים מלוד לבאר־שבע בניגוד להסכמים – אבל השביתה נמנעה בהוראת בית הדין האזורי לעבודה. עיון במסמכי ההתקשרויות של הרכבת עם גורמים חיצוניים עולה כי 3,000 העובדים זוכים לתנאים מפליגים במיוחד.
חגיגת הבזבוזים של רכבת ישראל כוללת עשרות סעיפים שבהם משלמים סכומי עתק. כך, למשל, לפי אחד המסמכים, רק ב־2013 סופקו שירותי הפקת אירועים לעובדים ובני משפחותיהם בהיקף של כ־10 מיליון שקל.
על שכירת אצטדיון המושבה בפתח־תקווה לאירוע של העובדים ובני משפחותיהם שולמו 110 אלף שקל; רכישת אירוח למחוזיאדה באילת עלתה כ־83,747 שקל; כרטיסים למופע "מותק של פסטיגל" לילדי העובדים עלו 52,216 שקלים; אירוע בסופרלנד לילדי העובדים אמור היה לעלות 600 אלף שקל לכל היותר (לפי תנאי המכרז); וכמו כן יש התקשרות עם חברת אשת טורס לאירוח והלנת עובדי הרכבת ובני משפחותיהם במסגרת נופשים. העובדים גם נהנו בט"ו בשבט ממארזי שי של פירות יבשים בעלות של 339,840 שקל.
אבל הההוצאות הגבוהות לא מתמצות רק ברווחת העובדים. על ניהול עמוד הפייסבוק שלה, למשל, משלמת ההנהלה כחצי מיליון שקל בשנה. "רכבת ישראל זקוקה לספק שינהל עבורה באופן שוטף את עמוד הפייסבוק בלינק אינטראקטיבי", נאמר באתר החברה.
גם על שחקנים וזמרים משלמת החברה סכומים לא מבוטלים. לדוגמה נהנים אסף אמדורסקי וערן מיטלמן מתשלום לליווי מקצועי לנגני רחוב בתחנות "שרים בתחנה", בסכום של 180 אלף שקל. ושני השחקנים המובילים את הקמפיין של הרכבת נהנים מסכומים יפים: יובל ינאי זוכה ל־180 אלף שקל בשנה, והילד נעם פרנק 79 אלף שקל בשנה.
מהנהלת הרכבת נמסר בתגובה: "תקציב הרווחה של העובדים על כ־10 מליון שקל, בהתאם להסכם הקיבוצי שאושר על ידי האוצר. ברכבת מועסקים כ־3,000 עובדים ומדי שנה נקלטים כ־300 חדשים, ובחלוקה לכל עובד הסכום לא שונה מהמקובל במשק לחברות בסדר גודל דומה.
"באשר לניצול תקציב אגף השיווק, לרכבת יש עמוד פייסבוק רשמי לניהול קשר ישיר ושוטף עם הלקוחות. כדי לספק את השירות הטוב ביותר, התקשרה הרכבת עם חברה המתמחה בתחום, כנהוג בחברות רבות. מדובר בהסכם מסגרת לשנה וחצי, הכולל רכש מדיה לקידום המידע ללקוחות.
"הסכומים המשולמים לפרזנטורים, שהם חלק מקמפיינים שיווקיים שמטרתם להעלות את מספר המשתמשים ברכבת, אינם חריגים כלל ביחס להוצאות פרסום של גופים מסחריים גדולים. מספר הנוסעים ברכבת עלה בכ־35% מאז 2011".
---------------------------------------------------
180 אלף שקל. בנאי
---------------------------------------------------
ארה"ב
---------------------------------------------------
הוותיקן
---------------------------------------------------
מומלצים