ארגנטינאי של שופרסל נגד פולני של תנובה
אחרי ששופרסל השיקה את מותג הבשר הטרי אנגוס מארגנטינה, תנובה תייבא בשר טרי מפולין, שלפי ההבטחות יהיה זול ממנו ב־15%־20%
תנובה משיבה מלחמה לשופרסל. ל"ממון" נודע כי תנובה תתחיל לייבא בשר בקר טרי מפולין עוד לפני ראש השנה, שיימכר בזול יותר ממותג הבשר הטרי אנגוס. את אנגוס, המיובא מארגנטינה, השיקה שופרסל במטרה להתחרות ב"אדום אדום" של תנובה.
עוד נודע כי בשבוע שעבר חזרה מפולין משלחת של אנשי השירותים הווטרינריים של משרד החקלאות יחד עם אנשי תנובה. מטרת הנסיעה הייתה הכשרת בית מטבחיים פולני שישחט עגלים עבור תנובה בלבד. בסך הכל הכשיר משרד החקלאות שלושה בתי מטבחיים בפולין.
מקורבים לתנובה אמרו כי הבשר מפולין יימכר במחיר של בשר קפוא מופשר (המכונה מיושן) שנמכר בשופרסל, שפירושו הוזלה של כ־30% עד 40% ביחס למותג היוקרתי יותר של תנובה "אדום אדום", ו־15%־20% פחות מאנגוס של שופרסל.
תנובה תביא לארץ רק את החלקים הקדמיים כגון פילה, סינטה, כתף וצלי כתף במחירים שינועו בין כ־70 שקל לקילו כתף או צלי כתף ועד כ־100 שקל לקילו אנטריקוט.
גורם בענף הבשר העריך כי ברמות המחירים הנ"ל, תצומצם תופעת הבשר הבקר הקפוא מופשר, שנמכר בקצביות של הסופרים תחת הסימון "מיושן שמקורו בבשר קפוא". התחרות בין הבשר הארגנטינאי של שופרסל מול הבשר הפולני של תנובה צפויה להעמיק את ההוזלות שכבר החלו במחירי הבשר טרי בארץ.
המהלך של תנובה עם הבשר הפולני נועד בעיקר לנגח את שופרסל ונטו, שמבצעת את היבוא עבור הרשת, שכן מותג "אדום אדום" שלה שולט כיום בשוק הבשר הטרי בישראל עם 58% נתח שוק.
זה קורה לאחר ששופרסל, שבשנה האחרונה מקדמת מאוד את המותג הפרטי שלה, "קראה תיגר" על שניים ממוצרי דגל של תנובה. האחד: השקת בשר טרי אנגוס מול "אדום אדום". השני: השקת מותג פרטי בחלב ניגר במחיר נמוך ממחיר הפיקוח, שמתחרה בחלב של תנובה - היצרנית הגדולה ביותר של חלב ניגר בארץ. שופרסל טוענת כי חלב שופרסל, שמיוצר עבורה על ידי מחלבות הגולן, תופס כיום כ־30% מתצרוכת החלב ברשת. בנוסף השיקה הרשת מותג פרטי מיובא של גבינה צהובה, שמתחרה גם ב"עמק".
"בעיקר יותר מותג"
מכירות הבשר הטרי בשופרסל מסתכמות בכמיליארד שקל בשנה ומנכ"ל הרשת, איציק אברכהן, אמר בהשקה המפוארת שערך בשבוע שעבר לאנגוס כי הוא מצפה להגיע לנתח של 40% ממכירות הבשר ברשת. אם זה אכן יקרה, פירוש הדבר הוא כרסום משמעותי במכירות תנובה בשופרסל ותחרות קשה מול "אדום אדום".
שופרסל טענה כי מחירי אנגוס זולים ב־11% ממחירי "אדום אדום", אך ברשתות המתחרות כמו רמי לוי, ויקטורי ויינות ביתן עידכנו את מחירי "אדום אדום" או בשר טרי אחר בהתאם ואף הוזילו אותם יותר משופרסל.
בלאדי, העוסק ביבוא ועיבוד בשר ומפעיל את הקצביות אצל רמי לוי, יחל גם הוא לייבא בשר טרי מפולין.
יבוא מפולין (תחת מכסה של 5,000 טון) נפתח רק לאחרונה ביוזמת משרד החקלאות במטרה להוזיל את בשר הבקר הטרי המיובא לארץ. בניגוד לעלויות ההובלה היקרות של הבשר מארגנטינה, שמוטס בקירור לספרד ומשם לישראל, עלויות היבוא מפולין זולות בהרבה. על כן הבשר יוכל להימכר בארץ במחירים נמוכים יותר.
ד"ר סרחיו דולב, המפקח על המוצרים מהחי במשרד החקלאות ואחראי על יבוא בשר לישראל, אמר ל"ממון" כי "הבשר מפולין טוב. אנגוס זה שם של גזע בקר שגדל בדרום אמריקה והפך למותג. האם הוא טוב יותר מהבשר הפולני? הוא בעיקר יותר מותג".

