רק 11.3% ממשקי הבית עושים קניות בסופר דרך האינטרנט

האינטרנט חודר לכל תחומי החיים, ממציאת עבודה ואהבה ועד לקניות – אם בגדים ומוצרי אלקטרוניקה ואם לחם וחלב.

 

לפי מחקר ראשון בארץ של נילסן ישראל עם אתר מייסופרמרקט, שוק הקניות ברשת צומח וגדל ב־42% לעומת שנה קודמת. 25% מבקרים באתרי קניות אונליין, ו־11% – כ־223 אלף משקי בית – אכן קונה ברשת. כיום הקניות המקוונות של מוצרי צריכה מגלגלות כ־820 מיליון שקל בשנה. תדירות הקנייה נמוכה יותר לעומת קניות שאינן מבוצעות ברשת.

 

נתח השוק הכספי של קניות מקוונות בארץ הוא 1.8%. בהשוואה לאירופה, אנגליה בראש עם נתח שוק של 4.4% (5.26 מיליארד יורו בשנה), ואחריה צרפת עם 3.9% (3.21 מיליארד יורו). במקום האחרון גרמניה, עם 0.4%.

 

שיעור החדירה של הקניות הללו, 11.3%, נמוך מאוד ביחס לשכנות, ונמוך יותר רק בספרד (9.2%). באנגליה מדובר בחדירה של 37.9%, ואחריה צרפת עם 28.2%.

 

 

אף שקניות באונליין לא הגיעו לנפח של קניות פיזיות, קוני האונליין רוכשים בסכומים גבוהים. גובה הסל הוא 525 שקל, פי 2.5 מסל שנקנה באותה רשת לא באינטרנט, 192 שקל.

 

לפי המחקר, הסיבות לקניות באינטרנט הן קודם כל (97%) חיסכון של זמן וטרחה.

 

26% השיבו כי הסיבה היא מחירים נמוכים יותר, ו־18% מהנשאלים אמרו שהמניע לקניות באינטרנט היה הצעות מיוחדות שקיבלו. המחקר בדק 350 מוצרים מובילים ומצא שמוצרים הנקנים באינטרנט יקרים מעט מהמחיר הממוצע בשוק הדיסקאונט הלא מקוון שמפעיל גם קניות ברשת. הצרכן, נראה, מוכן לקבל את זה עד נקודה מסוימת – מהבדיקה עולה כי כשהמחיר ברשת גבוה יותר ב־4% בממוצע, המכירות המקוונות יורדות.

 

 

סרטון    (באדיבות יענקי קצבורג ב"קו הסקופים")

סרטון    (באדיבות יענקי קצבורג ב"קו הסקופים")

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

מפילוח דמוגרפי עלה כי תושבי תל־אביב והמרכז רוכשים ברשת מעבר לשיעורם באוכלוסייה (47%) – 59% מקוני האונליין גרים באזורים אלה. עיקר הקונים הם קונות – 70% הן נשים, ורק 30% גברים.

 

לדברי מנכ"לית נילסן ישראל שגית עטר, קניות אונליין הן קניות גדולות, אולי גם בשל עלות המשלוח, בעוד שקניות לא מקוונת משמשות להשלמות. הנתונים התבססו על נתוני קופות ברשתות אונליין שמעבירות מידע לנילסן, ועל המכירות במייסופרמרקט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים