התחרות מתחממת: גם רמי לוי ימכור חיתולים

"רמי לוי בייבי", שייוצרו על ידי חוגלה קימברלי, יחלו להימכר בחודש ינואר • ההבטחה: מחיר נמוך בשיעור של כ־10% מהמתחרים על המדף

מתחרה חדש בשוק החיתולים לתינוקות: רמי לוי צפוי להשיק את "רמי לוי בייבי", חיתול חד־פעמי שישווק תחת המותג הפרטי החדש של הרשת. את החיתול תייצר חברת חוגלה קימברלי, שבבעלות יצרנית החיתולים הבינ"ל קימברלי קלארק שמשווקת ומייצרת את חיתולי האגיס. זו הפעם הראשונה שיצרן מוביל בתחומו בישראל עם מותג־על מוכן לייצר מותג פרטי עבור רשת שיווק. עד כה סירבו החברות הגדולות אסם, תנובה, שטראוס וטרה לייצר מותגים פרטיים עבור הרשתות מחשש לפגיעה במותגים שלהן.

 

עם כניסתו של החיתול החדש למדפים יחדל רמי לוי משיווק חיתולי בייביסיטר שהושקו לפני כשנתיים. לחוגלה קימברלי מפעל מתקדם בעפולה שהושקעו בו 100 מיליון שקל בציוד מתקדם לייצור האגיס פרידום דריי, הדור החדש של החיתולים מתוצרתה שהושק לפני פחות משנה. החיתול החדש של רמי לוי ייוצר בקו הישן של האגיס פרידום.

 

מחירם של חיתולי "רמי לוי בייבי", שיימכרו מ־1 בינואר, צפוי להיות נמוך ב־10% בממוצע ממותגים פרטיים אחרים. מחיר חיתולי בייביסיטר לדוגמה נע בין 33 ל־36 שקל, ומחיר המותג טיטולים נע בין 30 ל־36 שקל – בהתאם למבצעים. החיתולים החדשים יימכרו ב־5 גדלים לפי משקל התינוק. החיתול מותאם לגוף התינוק באמצעות סקוטש מובנה והוא מצויד במדבקות איכותיות ובמשטח ספיגה הכולל משטח חלחול, כדי להפריד בין עור התינוק לשכבה הספוגה בנוזלים.

 

בשנתיים האחרונות עבר שוק החיתולים, שנשלט עד אז על ידי פמפרס והאגיס, טלטלה עם כניסתם של מתחרים חדשים: בייביסיטר המיוצרים על ידי dpl הישראלית, "לייף בייביז" המותג הפרטי של רשת סופר פארם שמיובא מחו"ל, והמותג הפרטי של שופרסל ("שופרסל בייבי") שמיוצר על ידי בייביסיטר. המותגים החדשים הגבירו את התחרות וגרמו לירידה ניכרת של מחירי המותגים המובילים.

 

שאול גולן
שאול גולן

 

חיתולים חד־פעמיים נחשבים ברשתות השיווק למוצר אסטרטגי משום שהם מושכים קהל של משפחות עם ילדים בעלות סל קניות גדול ומכאן חשיבותו לרשתות, שאף הפכו אותו ללוס לידר: מוצר "פיתוי" שהן מוכנות למכור גם במחיר הפסד או ללא רווח. יובל דגים, מנכ"ל חוגלה קימברלי, אמר ל"ידיעות אחרונות" כי "יש התפתחות בשוק הקמעונאי שמחפש גזרות חדשות לפעול ונכנס למותג פרטי. אם נוגסים לי, עדיף שגם אני אהיה במשחק. המותגים הפרטיים באים על חשבון טיטולים (המותג העממי של חוגלה, נ"ז) ולא על חשבון האגיס".

 

השקת החיתול החדש מתבצעת במסגרת השקת המותג הפרטי של רמי לוי שהחלה לפני חודשיים. כיום על מדפי הרשת 400 מוצרים (בקרוב מספרם יוכפל) של המותג בכל הקטגוריות ובמחירים מוזלים: ירקות ושניצלים קפואים (טופ שף), קפה נמס ושחור (רג'ואן), סלטים (סלטי מיקי), חומרי ניקוי ודטרגנטים (סאסא־טק וסנו מוריץ), מוצרי נייר (שניב) ועוד. המטרה היא שמכירות המותג הפרטי יגיעו לכרבע ממכירות הרשת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים