תנובה נכנסת גם לבשר הקפוא
תשווק לראשונה בשר בקר קפוא לצרכן הפרטי תחת השם "בקר תנובה" • הבשר, ללא תוספות מים ופוספטים, ייובא מארגנטינה • בכך תפתח תנובה חזית חדשה בתחרות מול נטו, היבואנית הגדולה ביותר של בשר קפוא בישראל
אחרי שזיעזעה את שוק הבשר הטרי עם יבוא זול מפולין, תנובה נכנסת לראשונה גם לתחום מוצרי הבשר הקפוא לצרכן הפרטי. ל"ידיעות אחרונות" נודע כי החברה תשיק בקרוב בשר קפוא מיובא מארגנטינה, המכיל 100% בשר בקר טבעי ללא הזרקת מים ופוספטים, במגוון רחב של נתחים "מוקצבים" (חתוכים למנות) – קוביות לקדירה, שניצל עגל, סטייקים ורצועות להקפצה באריזת קרטון – בנוסף לנתחים שלמים ולמוצרי "על האש" כמו קבב והמבורגר.
בחודש הקרוב יעלה קמפיין טלוויזיה למוצרים החדשים תחת הסיסמה "100% בשר". זוהי הפעם הראשונה שתנובה תשווק בשר קפוא "מוקצב" לצרכן הפרטי, ופעם ראשונה שתשווק מוצרי "על האש" כמו קבב והמבורגר תחת המותג תנובה. עד כה שיווקה החברה בקר קפוא רק לשוק המוסדי. בכך תפתח תנובה חזית נוספת נגד חברת נטו, יבואנית הבשר הקפוא ומוצרי הבשר הטחונים הגדולה בישראל.
המלחמה בין תנובה לנטו החלה לאחרונה כאשר נטו החליטה לייבא בשר טרי מארגנטינה עבור "אנגוס" – המותג הפרטי החדש של שופרסל בבשר טרי – שמתחרה ישירות במותג הבשר טרי "אדום אדום" של תנובה. בתגובה החלה תנובה לייבא בשר טרי מפולין במחירים נמוכים במיוחד, הדומים למחיר של בשר קפוא מופשר הנמכר בקצביות של רשתות המזון. החל מסוף החודש תייבא תנובה כל שבוע באופן רציף 75 טון בשר טרי מפולין, שאמור להתחרות באנגוס.
כעת נכנסת תנובה למגרש הראשי של נטו – הבשר הקפוא, שהוא בשר הבקר הנמכר ביותר בישראל, בגלל מחירו הנמוך יחסית לבשר טרי.
בתנובה טוענים כי בניגוד למוצרים דומים בשוק – שמיובאים לארץ כגוש קפוא, עוברים הפשרה חלקית כדי לעבדם לנתחים, ומוקפאים – הבשר של תנובה מעובד לנתחים בסמוך לשחיטה בעודו טרי כבר בארגנטינה, ולאחר מכן מוקפא עד לשימוש הסופי של הצרכן. בנוסף, כאמור, מדובר בבשר שלא עבר הזרקה של מים או פוספטים, ולכן הוא נחשב לבריא יותר ומכיל כמות גבוהה יותר של בשר.
הבשר הקפוא של תנובה מיוצר במפעל ארגנטינאי של חברת Friar, המייצרת ומייצאת בשר בקר איכותי למרבית השווקים בעולם. לדברי תנובה, החברה פועלת תחת תקנים ובקרת איכות מחמירים. ארז וולף, מנכ"ל מותג "בקר תנובה", אמר: "ההחלטה להיכנס לשוק בשר הבקר הקפוא עם מוצרים חדשים נעשתה לאחר בדיקה מעמיקה של הרגלי הצריכה של הישראלים. ראינו שיש ביקוש לבשר קפוא, בין אם מטעמי נוחות ובין אם מטעמי מחיר, לכן השקענו בפיתוח סדרת מוצרים שתיתן מענה הן בהיבט של איכות ומגוון. אריזות הקרטון יהיו איכותיות ואסתטיות".
מחירי המוצרים ינועו בין 50 ל־71.5 שקל לק"ג, למעט סטייק אנטרקוט שמחירו יהיה כ־130 שקל.

