התחרות לאמסטרדם מתחממת
איזיג'ט תתחיל לטוס בקו בשבוע הבא, ותפעיל 4 טיסות שבועיות במחיר שיחל בכ־40 יורו לכיוון • בקו כבר פועלות 4 חברות תעופה נוספות
בשעה שחברת התעופה הסקנדינבית, סאס, סוגרת את קו הטיסות שלה מקופנהגן לתל־אביב בטענה שאינו רווחי, בין היתר המצב הביטחוני בישראל, תפתח חברת התעופה איזיג'ט בשבוע הבא את קו הטיסות שלה בין אמסטרדם לתל־אביב.
הטיסה הראשונה בקו תהיה ביום שני, ה־26 באוקטובר. החברה תפעיל בין שתי הערים 4 טיסות שבועיות, בימים שני, רביעי, חמישי ושבת. מדובר בקו שבו פועלות כיום 4 חברות תעופה נוספות: אל על, KLM, טרנסאוויה וארקיע והוא נחשב לקו עם דרישה גדולה לתוספת מושבים. מתחילת השנה טסו בקו בין תל־אביב ואמסטרדם כ־298 אלף נוסעים, גידול של 4.27% בהשוואה לתקופה המקבילה ב־2014.
לפני מספר חודשים, כשאיזיג'ט העלתה את הטיסות לאמסטרדם למערכת ההזמנות, היא החלה למכור כרטיסים במחירים שהחלו מ־49.49 יורו בקו מתל־אביב ומ־46.49 יורו בטיסות חזרה. מחירים אלה לא כללו מסירת מזוודה, בחירת מושב ואוכל. בבדיקה שערכנו אתמול במערכת ההזמנות מצאנו לחודשים נובמבר־פברואר מספר מושבים בטיסות טיסות מתל־אביב במחיר של 59.66 יורו, והכי זול שמצאנו בטיסה חזרה היה 42.32 יורו.
ניל סלאבן, המנהל המסחרי של חברת איזיג'ט, האחראי לקו לישראל, אמר אתמול כי החברה מעודדת מאוד ממצב ההזמנות בקו החדש לאמסטרדם והתפוסה בטיסות היא מעל לציפיות.
חברת איזיג'ט, שהוקמה לפני 20 שנה, החלה לפעול בישראל בדיוק לפני 6 שנים עם טיסות לנמל התעופה של לוטון ובמהלך השנים האלה היא הגדילה את מספר היעדים שלה וכיום מפעילה מישראל טיסות ל־10 יעדים באירופה: לונדון (לוטון), לונדון (גטוויק), מנצ'סטר, בזל, ז'נבה, רומא, ברלין, פריז, מילאנו ואמסטרדם — יותר יעדים מכל חברת תעופה זרה אחרת. איזיג'ט היא כיום חברת התעופה הזרה השנייה בהיקף הפעילות לישראל, אחרי טורקיש איירליינס. מאז תחילת פעילותה בקו לישראל ועד סוף ספטמבר השנה, הטיסה החברה מישראל ליעדים השונים באירופה קרוב ל־2 מיליון נוסעים (1,992,270).

