רמי לוי מצטרף לתחרות על היבוא של גבינה צהובה
רשתות שופרסל ורמי לוי הצטרפו לתחרות על מכסת היבוא של גבינות צהובות פטורות ממכס. שתיהן מתכוונות לייבא גבינה צהובה במותג הפרטי שלהן. שופרסל כבר משווקת גבינה צהובה מיובאת במותג פרטי שעוד כה ייבאה בעבורה ויליפוד, ורמי לוי השיק רק השנה את המותג הפרטי שלו, עדיין בלי גבינה צהובה.
מדובר ביבוא גבינות בהיקף של 5,400 טון ללא מכס, כ־15% מהצריכה הכלכלית של גבינות צהובות בארץ. לפני כמה שבועות הזמין משרד הכלכלה מגורמים בשוק המזון להגיש הצעות ליבוא גבינות קשות בתנאים של פטור מכס בהליך תחרותי, שבו המתחרים מציעים התחייבות למחיר מרבי מוזל לצרכן הסופי. השנה הוכפל מספר המגישים לעומת אשתקד. בין הגורמים הרבים שהגישו הצעות – יבואנים גדולים ובינוניים כמו נטו ומחלבות כמו גד וטרה. עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה: "בשנה שעברה התחלנו לראשונה במכרז בהליך תחרותי, שבעקבותיו נכנסו לשוק הישראלי מותגים חדשים הנמכרים לצרכנים במחירים זולים מהמחיר המפוקח כמו הגבינה הצהובה של גד, גבינת עלמה, גבינת עדן ועוד. בעקבות המקצה החדש צפוי השוק להתרחב".

