בעקבות המשבר של מגה: זינוק ברווחים של שופרסל
דוחות שופרסל השתפרו הודות למשבר במגה. הרשת סיימה את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 47 מיליון שקל, לעומת הפסד של 24 מיליון ברבעון המקביל. המכירות היו יציבות — 2.98 מיליארד שקל — כשהמכירות בחנויות הזהות עלו ב־1.4%. בזכות צמצום שטחי מסחר ב־5% גדלו המכירות למ"ר ב־6.8%.
"אין ספק שקרה מקרה במגה שהשפיע עלינו לטובה, אבל אני לא יודע לכמת בכמה", אמר מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן. לדבריו, "בתוך שנה מתחילת תוכנית ההבראה התייעלנו, צימצמנו שטחי מסחר, הורדנו מחירים ומיצבנו את עצמנו מחדש".
לדבריו, עם כניסת "רפורמת הקורנפלקס" לתוקף יורחב היבוא המקביל ברשת. חלקו של המותג הפרטי בסך המכירות צמח מ־11% ל־15%, והרשת תמשיך להרחיב את מגוון המוצרים תחתיו.
הרווח הגולמי זינק מ־21% ל־24.7%, בשל הרחבת המותג הפרטי ומאבק לשיפור תנאי הסחר מול הספקים. הרווח התפעולי היה 87 מיליון שקל, או 52 מיליון שקל במגזר הקמעונאות לבדו (ללא נדל"ן), זאת אחרי הפסד תפעולי של 34 מיליון שקל.
בשל הפרשה חד־פעמית על סגירה והקטנת סניפים, גדלו הוצאות המכירה, שיווק, הנהלה וכלליות ב־4.3%, ל־657 מיליון שקל.
עם זאת, מיכל אלשיך, אנליסטית בכירה באקסלנס ברוקראז', הביעה אתמול אכזבה מכך שמכירות הרשת לא גדלו. לדבריה, "עיקר השיפור חל על רקע מצבה של מגה והתייעלות, אבל הצמיחה אפסית ומאכזבת ביחס לצפי שלנו (3.5%), שנבע מעיתוי החגים וממעבר לקוחות ממגה. קיימת סבירות גבוהה כי מגה תמשיך להתקיים תחת רשת מגה בעיר. במקרה כזה, שבו מגה תצא מ'הארד־דיסקאונט', התרחבות הרשתות הפרטיות לתוך סניפיה תמשיך לאיים על שופרסל".

