עדכון הגרסה שתקע אותם
רוצים להעביר את החיסכון הפנסיוני שלכם לקרן אחרת? נכון לעכשיו הפעולה הזו כמעט בלתי־אפשרית וזאת בשל תקלה חריגה במסלקה הפנסיונית - מערכת המידע שהקים משרד האוצר למוצרים הפנסיוניים. בתחילת החודש ביצעה סוויפטנס, החברה המתפעלת את המסלקה הפנסיונית, עדכון גרסה שכלל חובות שימוש חדשות שנקבעו על ידי משרד האוצר. כתוצאה מהעדכון הואטה זרימת המידע שמספקת המסלקה.
המסלקה הפנסיונית משמשת את חברות הביטוח וכן את סוכני הביטוח בבואם להעניק ייעוץ ללקוחות. למעשה משרד האוצר מחייב את הסוכנים לבצע שימוש במסלקה לקבל מידע על כל החשבונות הפנסיוניים של הלקוח שלו הם מייעצים. התקלה במסלקה משתקת למעשה את יכולתם של הסוכנים להעניק ייעוץ פנסיוני כבר למעלה משבוע. בכיר בענף אמר אתמול ל"ידיעות אחרונות", כי "ההתנהלות הנוכחית מקשה על גורמי הענף ובעיקר פוגעת בזכויות העובדים. פנינו למשרד האוצר בבקשה לאפשר לנו לתת ייעוץ לעובדים על בסיס התוכניות הנמצאות לרשות כל עובד, אולם טרם קיבלנו תשובה כיצד עלינו לפנות לעובדים בימים אלה".
מהמסלקה הפנסיונית נמסר: "בשלושת הימים האחרונים עוסקת המסלקה ביחד עם הגופים המוסדיים בבקרה קפדנית של המידע המועבר בפורמט החדש ובתיקון תקלות אחרונות המתגלות במערכות כלל הגופים ובמציאת מעקפים לסתירות המתגלות. יש להדגיש כי מערכות המיכון של המסלקה והגופים המוסדיים פועלות באופן מלא. עם זאת, תהליכי הבקרה המורכבים והצורך לתקן ולדווח מחדש דיווחים מסוימים מאיטים מאוד את קצב הזרמת המידע ואת לוחות הזמנים להשלמת מענה מלא לכל בקשה. המסלקה מעריכה כי במהלך השבוע הקרוב תושלם העברת כל המענים הנדרשים לתיקון".
ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי אגף שוק ההון במשרד האוצר עוקב אחר עדכון הגרסה שביצעה המסלקה, במטרה לוודא את האפשרות לייעוץ פנסיוני תקין.