כך תלמדו לנהל את חשבון הבנק

וובי תשיק אפליקציה שתאפשר ללקוחות לנהל את חשבונותיהם † טוענת: זה יביא לחיסכון גדול בהוצאות

לא מחכה להמלצות ועדת ש טרום: וובי, המפעילה את אתר השוואת מחירי הביטוח, צפויה להשיק בתחילת השנה הבאה אפליקציה לניהול חשבונות הבנק וכרטיסי האשראי של הלקוח. כך הוא יוכל לנהל נכון את ההוצאות הפיננסיות תוך חיסכון של עשרות אחוזים בהוצאות על עמלות וריביות, לפי החברה.

 

לפני כ־ 4 חודשים הודיעו שר האוצר,משה כחלון, ונגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, על הקמת ועדה לבחינת האפשרויות להגביר את התחרות בשירותים הבנקאיים בראשות דרור שטרום, לשעבר הממונה על ההגבלים. הוועדה מתעכבת בהגשת המלצותיה, שצפויות לכלול את הפרדת חברות כרטיסי האשראי הגדולות מהבנקים. על פי הערכות, היא תגיש אותן רק בתחילת החודש הבא, לאחר שובו של כחלון מחופשה פרטית.

 

אתר Wobi פועל כיום כמנוע לה שוואת מחירים של ביטוחי רכב ומופעל למעשה על ידי סוכנות הביטוח של החברה, הפועלת על פי רישיון האוצר. באתר השיקו לפני כמה שבועות מנוע לאיתור מוצרי חיסכון פנסיוניים במתכונת דומה, בכוונה להוזיל את דמי הניהול ללקוחות תוך חיסכון של עשרות אלפי שקלים עד ליציאת לקוחותיה לפנסיה.

מנכ"ל וובי, שרון גילר: "מטרת המערכת היא לאפשר ללקוחות הבנקים לנהל טוב יותר את חשבונותיהם ולסייע להם להשוות, לחסוך ולתכנן נכון יותר את הוצאותיהם".

 

האפליקציה, על פי גילר, תאפשר ללקוח לרכז ולצפות בכל הנתונים הבנקאיים שלו במקום אחד, בכלל זה כרטיסי האשראי הבנקאיים והחוץ־בנקאיים שלו. בנוסף, יקבל הלקוח התראות על כל הוצאה חריגה בחשבון.

 

הבשורה העיקרית של וובי היא הבדיקה השוטפת של עלויות ניהול החשבון של הלקוח, כלומר העמלות, הריביות ודמי הניהול שהוא משלם. הוא גם יוכל לקבל הצעה חדשה מגופים מקבילים כדי להוזיל עלויות.

 

ואיפה הרווח של וובי? הלקוח לא יחויב על בדיקת החשבון שלו, והחברה תקבל עמלות מצד הבנקים, חברות כרטיסי האשראי וחברות שנותנות שירותים כמו חברות הסלולר, האינטרנט והטלפוניה, שייקשרו איתה בהסכמים ואליהן יופנו הלקוחות לקבלת הצעות.

 

Roee.bergman@yedioth.co.il

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים