"אנחנו לא מוכרים לערבים"

פאדי גרייס מחיפה בסך הכל התקשר לאתר הקניות קלאס דיל, אחרי המתנה של 4 חודשים לנעליים שהזמין ושלא הגיעו • שום דבר לא הכין אותו לשטף קללות מצד נציג האתר, כמו "אם הייתי יודע שאתה ערבי מסריח לא הייתי מאשר את ההזמנה", "ערבי טוב זה ערבי מת" • הנהלת האתר: "אנו מגנים זאת ומתנצלים בפני הלקוח. נדאג שהעובד יפוטר מיד"

להזמין מוצר דרך האינטרנט ולא לקבל אותו, אחרי ששילמתם ממיטב כספכם, זה מרגיז, מרתיח ובטח לא דבר שעוברים עליו בשתיקה. עכשיו תחשבו איך זה להזמין מוצר, לא לקבל אותו וגם לספוג מהנציג של אתר הקניות עלבונות כמו "מחבל", "כלב", "ערבי מסריח" או "אם היינו יודעים שאתה ערבי לא היינו מאשרים את ההזמנה" — רק בגלל שאתה, ובכן, ערבי.

 

פאדי גרייס, תושב חיפה בן 26 ועובד קופה ראשית באחד מסניפי מגה, הזמין בחודש יולי האחרון זוג נעליים באתר קניות בשם קלאס דיל (class-deal.co.il). "נתקלתי בדיל מטורף שמציע זוג נעליים יפות ב־99 שקל במקום 300 שקל", הוא מספר. "השתכנעתי, הוספתי לסל הקניות ושילמתי דרך כרטיס אשראי נטען של בנק הדואר. הובטח לי בביצוע ההזמנה שהמוצר יגיע אליי תוך 15־35 ימי עסקים".

 

לאחר שעברו יותר מ־35 יום והחבילה עוד לא הגיעה, פנה גרייס לשירות הלקוחות הטלפוני של האתר. "לא קל להשיג אותם בטלפון", הוא מגולל. "ובכל פעם שהצלחתי לדבר איתם קיבלתי אותה תשובה: 'מצטערים, יש כנראה עומס הזמנות או בעיה בדואר ישראל, תמתין בסבלנות!'. אחרי סחבת של ארבעה חודשים, לפני כשבוע שוב פניתי לשירות הלקוחות. הפעם, להפתעתי הגדולה, אחרי שהסברתי את הבעיה שלי הנציג אמר לי במילים האלו: 'תקשיב, יא ערבי, אנחנו לא מוכרים לערבים, מוות לערבים. יא כלב יא מחבל, יא אהבל', והמשיך לקלל אותי במהלך השיחה. למרות שניסיתי להרגיע אותו ושאלתי אותו אם הוא לא מתבייש לדבר ככה ללקוח, הוא המשיך להשתלח בי בצורה גזענית מבישה. כששאלתי איפה הם יושבים, הנציג גיחך ואמר לי 'לאן תגיע, יא ערבי... אנחנו נמצאים בלונדון'.

 

"ניסיתי שלא לאבד את העשתונות והמשכתי לדבר בטון רגוע ולברר היכן בכל זאת המוצר שעליו שילמתי ולמה לא שולחים אותו, ואז חטפתי שוב: 'לך יא ערבי, אין מוצר, כאן לא מוכרים לערבי מסריח. לך תזדיין', וניתק לי את הטלפון בפרצוף". גרייס טילפן שוב לאתר ודיבר עם נציג אחר. הוא סיפר לו על השתלשלות השיחה עם הנציג הקודם, אך לדבריו נתקל בפרצי צחוק וביחס מזלזל, כשלקינוח ניתקו לו את הטלפון בפרצוף.

 

אתר קלאס דיל
אתר קלאס דיל

 

גרייס לא ויתר: "חייגתי שוב וביקשתי לדבר עם מנהל אחראי. הנציג שאל אותי אם לא נמאס לי להתקשר למחלקת שירות הלקוחות. 'תחכה למוצר, בסוף הוא יגיע', הוא אמר לי, ניסה לשכנע אותי לקבל את כל ההשתלחות הגזענית בהומור, התחיל לצחוק לי בפרצוף והעביר אותי פתאום לאותו נציג שהשתלח בי מלכתחילה, שגם הפעם חזר שוב ושוב: 'שמעת? אנחנו לא מוכרים לערבים. אם הייתי יודע בעת ההזמנה שאתה ערבי לא הייתי מאשר את ההזמנה שלך. כי אתה ערבי מסריח'".

 

גרייס, שהפעם הקליט את השיחה, מסר ל"ממון" את ההקלטה, שבה שומעים במפורש את הדברים הקשים (קטע מתומלל של השיחה מופיע במסגרת). גרייס החליט להגיש תלונה במשטרה "לפי חוק עונשין עלבון דת, באמצעות כל ההוכחות שיש ברשותי", וכן להגיש תביעה בסך 200 אלף שקל נגד אתר קלאס דיל, באמצעות עו"ד שמעון פרץ.

 

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

"בושה וחרפה לחברה שנותנת לנציגי השירות לנהוג כך בלקוחות", הוא מסכם. "את הכסף שלי לקחו אבל את המוצר עד היום לא קיבלתי. חשוב שלקוחות נוספים יידעו מה אני חוויתי ויחשבו פעמיים אם לקנות באתר כזה".

 

 

דני אורן, עובד חברת DINGLI INDUSTRY GROUP, מסר בתגובה: "ראשית, מדובר באתר בחו"ל הקיים כבר למעלה מארבע שנים ולא באתר ישראלי, המעסיק נציגים בארץ, תחת השם DINGLI INDUSTRY GROUP. כמו כן, כל החבילות מגיעות ויש ביטוח מלא. החבילות מגיעות מהולנד. אכן יש כמה חבילות שנעצרו בדואר בחו"ל והן בדרכן ארצה.

 

 

עו"ד שמעון פרץ
עו"ד שמעון פרץ

 

"לעצם התלונה, חשוב לי להדגיש כי מעולם לא הייתה לנו בעיה בשירות ללקוחות מהמגזר הערבי. אותו נציג טלפוני מועסק אצלנו זמנית בשירות הלקוחות של האתר, ולא קיבל כל תדרוך, אלא אמר מילים נוראיות ככל העולה על ראשו מבלי לקבל רשות מהנהלת האתר. בשם החברה בחו"ל, אנחנו מגנים בכל תוקף את ההתייחסות של אותו עובד זוטר. אדאג אישית שאותו עובד יפוטר במיידית. אנחנו רואים בחומרה את ההתנהגות הגזענית המזלזלת של העובד והפוגעת בכבודו של לקוח שלנו ונדאג שמקרים כאלו לא יקרו בעתיד. נערוך בירור מעמיק מול העובד הזמני וכן מול הטענות של הלקוח כי נציגים נוספים התייחסו אליו בלעג וצחקו עליו, מה שניתן לשמוע גם בהקלטות. לא נעבור על כך בשתיקה. נפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותנו על פי החוק ואם צריך אף נתבע את העובד הזמני בכל העוול שנגרם לאתר. הוא גרם לנו לנזק ענק והוא יצטרך לשלם על כך.

 

"ולעצם החבילה שלא הגיעה, נבדוק לעומק מה קרה לנעליים שהזמין הלקוח ובכל מקרה נדאג לפצות אותו. אם ירצה את כספו בחזרה נחזיר לו בהחלט. אנו מתנצלים בפני הלקוח".

 

 

לא נגענו: השיחה המוקלטת עם נציג השירות של קלאס דיל

 פאדי: הלו.

 

הנציג: כן, מה נשמע.

 

פאדי: זה אתה שאמרת לי אתמול 'אני לא מוכר לערבים'?

 

הנציג: כן, כן (פונה לעובד אחר: אמרתי לך לא למכור לערבים. אתה עוד פעם עונה לערבים).

 

הלו, הלו, אנחנו לא רוצים למכור לערבים.

 

פאדי: אבל מכרת לי, אני שילמתי לך.

 

הנציג: אם הייתי יודע לא הייתי מאשר את ההזמנה שלך.

 

פאדי: לא היית מאשר אם היית יודע שאני ערבי?

 

הנציג: כן, כי אתה ערבי מסריח. אנחנו לא מאשרים לערבים. במצב של היום כולכם מחבלים.

 

פאדי: אם היית יודע עם מי אתה מדבר. עם בן אדם שעשה כל כך למען הדו־קיום בחיפה ולמען השלום. שתדע לך, אני בן אדם מאוד ישר, אני אוהב את היהודים יותר מערבים, שתבין.

 

הנציג: אתה יודע מה אמרו חכמים, ערבי טוב זה ערבי מת.

 

iris-lif@yedioth.co.il

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים