נקודות למחשבה

פעם נמשים היו משהו שמתביישים בו ומנסים להסתיר. היום כל דוגמנית צריכה להציג נמשים מעוצבים. קבלו את הדבר הבא: מדבקות קעקועים זמניות, שמרססים בצבע ומנמשים בעזרתן את הפנים. מאחורייך, בר רפאלי

את הסצנה מהסדרה המיתולוגית "משפחת בריידי", שבה מסבירה מארשה לג'אן או לסידני שהדרך הכי טובה להסיר נמשים זה לשפשף עליהם פלח לימון, לקחתי באופן ממש אישי. חציתי לימון לשניים ושיפשפתי בעזרתו את הפנים במטרה להעלים את הנמשים המעצבנים. הקסם לא עבד, אבל לילדות של היום זה ממש לא חשוב. מבט חטוף בהפקות האופנה ובצילומים משבועות האופנה האחרונים מאשר– הנקודות לגמרי חוזרות, וכן גם על הפנים.

 

וכיאה לעידן המודרני שבו אנו חיים, ממש לא חייבים להיחשף לשמש או לשאת גנים ג'ינג'יים כדי ליישר קו עם המגמה. הכירו את השיגעון הנכון: קעקועי נמשים זמניים.

 

נמשו את עצמכם

 

Freck yourself (או נמש את עצמך בתרגום חופשי לעברית), הוא מוצר פרי יצירתה של רמי בריקסטון, שחלום הילדות שלה היה שיהיו לה נמשים. לפני כחמש שנים היא החליטה להפוך חלום למציאות ויצרה מוצר קוסמטי שמעניק לעור את המראה המנומש, וכן, בצורה הכי טבעית וקלה שיש, ובלי התחייבות של חתונה קתולית.

 

מקלפים ועל הפנים נותרים נמשים זעירים
מקלפים ועל הפנים נותרים נמשים זעירים

 

 

מותג הקוסמטיקה של בריקסטון שנמצא בלוס־אנג'לס הוציא לאחרונה מדבקות קעקוע זמני של נמשים, שלפי טענת החברה בתחילה יישארו איתך לפחות יומיים, אך ככל שתשתמשו במוצר יותר נשיקות השמש יתקבעו לבין 6־4 שבועות. וזאת בניגוד לאופציות הקיימות כרגע של ציור נמשים בעזרת עיפרון איפור, מה שיכול לגרום לפאדיחה ההו־כה־לא־רצויה של מריחה והסתובבות עם כתמים על הפנים, או של קעקוע קבוע שלא יורד.

 

הערכה של בריקסטון כוללת 72 שבלונות של נמשים ונוזל הדומה לתכשיר שבו משתמשים לשיזוף בהתזה. על המשתמשת (או המשתמש, כי כידוע טרנדים חוצים מזמן גבולות מגדריים), להדביק את המדבקה במקום הרצוי על העור (גם פנים וגם גוף) ולהניח עליה את הנוזל. חורים זעירים במדבקה יגרמו לכך שהוא יחלחל אל העור וישזף אותו בצורות נמשים חמודים במקום הנבחר. לאחר מספר ימים הצבע, ממש כמו בשיזוף מלאכותי, יתאדה מעצמו. נשמע פשוט ואידאלי? נכון, אבל קחו בחשבון שכמו שיזוף בהתזה, גם מדבקות הנמשים ייקלטו וייראו טוב יותר על בעלי עור בהיר.

 

"תמיד הייתה לי אובססיה בנושא. אין דבר יפה יותר בעיניי, מעור נקי וחלק עם נמשים", מתוודה בריקסטון בסרטון התדמית של החברה. "הנשמים מייצגים עבורי את האפשרות לחלום, את ייצר ההרפתקנות ויופי חזק שאינו מתנצל".

 

"גדלתי בסיאטל, שזו מדינה קרה בלי הרבה שמש. את חודשי הקיץ הייתי מבלה בשיזוף עם קרם הגנה כדי להצליח לנמש את הפנים שלי", מספרת בריקסטון בראיון למגזין האינטרנטי Mashable, "אבל ברגע שחודש אוקטובר הגיע, ולמשך תשעת החודשים הבאים, ידעתי שאני צריכה להיפרד מהנמשים האהובים שהצלחתי להשיג. ככה בעצם הגעתי לפיתוח של המוצר", היא ממשיכה, "רציתי לאפשר למי שרוצה להתקשט בנמשים לטווח ארוך, אבל לא ברמה שהם יצטרכו לקעקע את עצמם בשביל זה. כרגע אנחנו רק בהתחלה, אבל החלום שלי זה לתת נמשים לנשים ברחבי העולם".

 

בריקסטין מציגה את התוצאה באינסטגרם של החברה
בריקסטין מציגה את התוצאה באינסטגרם של החברה

 

 

בריקסטון הגיעה לרעיון פיתוח המוצר לאחר שערכה מחקר שהראה שלמרות שמדובר בשוק קטן יחסית, ישנן נשים רבות שהיו מוכנות לקום בבוקר במראה מנוקד בר רפאלי סטייל.

 

עכשיו, על מנת להפוך מחלום למציאות, צריכה החברה לגייס כ־215 אלף דולר. הסכום הגבוה נובע מדרישת סף של תעשיית הקוסמטיקה לייצור מינימלי של כ־25 אלף יחידות בקו ההפקה הראשון של כל מוצר חדש. בריקסטון כמו רבים וטובים פנתה אל פרויקט גיוס כספים אינטרנטי, במטרה לקבל מהציבור את הסכום הנדרש. למוצר שזמין כרגע להזמנה מראש (בתנאי שיעמוד ביעד המכירתי שלו) יש עוד שבוע להגיע לסכום הנדרש באתר הקיקסטארט, וכרגע זה נראה שהם לגמרי בדרך. ואגב, יש במוצר גם היבט בריאותי חשוב שכן המדבקות חוסכות למי שמעוניינת בכך את החשיפה לשמש כדי להשיג נמשים.

 

נקודות החן של מאדאם פומפדור

 

טרנד הנמשים עליו רוכבת בריקסטון צץ מחדש מידי כמה שנים, כחלק מהנסיון שלנו להישאר צעירים למרות הזמן החולף. היועצת האסטרטגית גליה תורן־חן, החוקרת את האספקטים הפסיכולוגיים של תחומי היופי, מכנה את הנמשים "ג'ינס הקרעים" של האיפור. לדבריה, "נמשים הם סימן מובהק לגיל צעיר, והם מסמלים שובבות, קריצה ואפילו תום ולכן, הרצון להבליט את הנמשים במקום להסתיר אותם, מתיישב היטב עם התפיסה העכשווית של האנטי אייג'ינג, המבוססת על היאחזות בכל אלמנט אסתטי המקושר לגיל הנעורים".

 

צילום : ידיעות אחרונות
צילום : ידיעות אחרונות

 

 

בהפקות אופנה ובמגזינים בינלאומיים הפסיקו כבר לפני מספר שנים לנסות ולהסתיר נמשים כחלק ממגמת האיפור הטבעי (NO MAKEUP LOOK). בסיס האיפור הפך להיות טבעי יותר ויותר גם הודות להתפתחות הטכנולוגיות של עידן ה־HD שבו מצלמים באופן כה ריאלי עד שכל חלקיק פיגמנט שמונח על הפנים נגלה לעין. "ויחד עם זאת, המגמה החדשה הדוגלת בהבלטת הנמשים וביצירת נמשים גם על עור חלק, היא חדשה לחלוטין ומשנה את חוקי המשחק, כיוון שהנמשים הופכים במחי עפרון איפור או מדבקה כפי שיצרה בריקסטון, לאביזר אופנתי יזום הדורש התעסקות ויצירת מוצרים ייעודים למקסום הטרנד", מסכמת תורן־חן.

 

"טרנד הנמשים מזכיר לי במידה רבה את תקופתה של מאדאם פומפדור, שהמציאה את טרנד הדבקת נקודות החן, אי שם בחצרו של מלך צרפת", מסביר ירין שחף, בעל בית ספר למקצועות האיפור.

 

"מדובר בהעצמה של ניואנס שעשוי להיחשב מחמיא, אך בה בעת עשוי להיתפס כאלמנט המפריע ליצירת עור חלק ולכן אני מחבק בחום את הטרנד, המשכיל להלל את האנושיות שלנו, ומאפשר לנו להבין כי עור לא אמור להיות חלק ונקי, אלא יש לו חיים משל עצמו".

 

 

לקוחות מנומשות ומרוצות של קעקועי הנמשים
לקוחות מנומשות ומרוצות של קעקועי הנמשים

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים