דוד חכם: מקלחת חמה לפי הזמנה
אחרי הרבה ויכוחי "למה הדוד דולק כל כך הרבה זמן", הקימו האחים אלעד ואריאל כהן את Warmer, מתג דיגיטלי חכם שחוסך מאות שקלים בשנה בחשבון החשמל
מי אתם?
וורמר הוקמה ב־2012 על ידי האחים אלעד כהן (31), שותף מייסד ומנכ"ל החברה, ואריאל כהן (28), שותף מייסד וסמנכ"ל מכירות.
מהו המוצר?
מדובר במתג דיגיטלי חכם, בעל מסך מגע, לחימום מים אוטומטי שלא מצריך שינוי תשתיתי או תוספת חיישנים. מזינים לו כמה מקלחות צריך ומתי, ובאמצעות שקלול נתונים שונים המערכת תחשב עבורכם את הזמן האופטימלי של משך חימום המים הנדרש, ותדאג להדליק ולכבות את הדוד בהתאם. התקנת המערכת חוסכת לצרכן בחשבון החשמל 400־600 שקל בשנה בממוצע.
איך חשבתם על הרעיון?
כמו בכל בית בישראל, גם אצלנו תמיד היו ויכוחים של 'כמה זמן הדוד דולק' ו'למה כל כך הרבה זמן', ותהינו איך יכול להיות שהדוד, בזבזן אנרגיה מהגדולים בבית, לא מופעל באמצעות תוכנה או אלגוריתם, שייחשבו את משך החימום האידיאלי מבחינת צריכת חשמל.
המוצר כבר נמכר?
המכירה החלה לפני 3 חודשים. המוצר משווק בבלעדיות בישראל באמצעות חברת י. קשטן, וכבר נמכר ל־50 נקודות מכירה. עד כה סופקו למפיצה 3,700 יחידות. וורמר יימכר לצרכן הקצה, לחברות דודים וליזמי נדל"ן, עם מפיצים בלעדיים בכל טריטוריה. אנחנו במו"מ עם כמה יזמי נדל"ן וקבלנים מובילים להתקנת המערכת בפרויקטים חדשים (המערכת נחשבת למוצר "ירוק" וידידותי לסביבה). בנוסף אנחנו עובדים על מכירת שירותים נוספים כגון אחריות, התראות מפני נזקי צנרת והתראות צרכניות על בלאי גוף החימום.
כמה עולה המוצר שלכם?
כ־600 שקל.
ומי המתחרים שלכם?
מתגים מכניים פשוטים כגון טיימר, מתגי בית חכם ומערכות דוודים חכמות.
כמה כסף גייסתם וממי?
עד כה לא גייסנו, בחברה הושקע הון עצמי של כמיליון שקל.
איפה נמצאים המשרדים?
כמו כל סטארט־אפ שחושב נכון, שנוררנו מההורים בייסמנט בגבעת־שמואל.
כמה עובדים יש בחברה שלכם?
4.
ואיך מפנקים אותם?
Happy Hour בימי חמישי עם בירות, ארוחה והווי פנימי, וגם תחרויות נושאות פרסים כמו חופשות ופינוקים נוספים.
אתם מגייסים עובדים חדשים?
בתחילת 2016, עם סיום סבב גיוס הון נוכחי, נרחיב את הצוות משמעותית.
יש אצלכם קוד לבוש?
חופשי ומשוחרר במשרד, עסקי ומהודר בפגישות.
איפה תהיו עוד 5 שנים?
עובדים קשה כמו היום, כדי לפתח ולהעשיר מחדש מוצרים מהפכניים שמשדרגים את איכות החיים וחוסכים באנרגיה לצרכנים בכל רחבי העולם.

