המאהב

הוא התחיל את הקריירה בזכות האומנת שגידלה אותו כי אבא חוליו היה עסוק בביזנס ובפלז'ר. הפצע הזה כנראה לא יחלים לעולם. אבל דווקא עכשיו, כשהפופ הלטיני כבר לא שולט במצעדים, אנריקה איגלסיאס נמצא בכושר שיא: שובר את יוטיוב, מוכר מיליונים וחוזר לתל–אביב כמנצח

אם לאבא שלך קוראים חוליו איגלסיאס, מי ישלם על ההקלטה הראשונה שלך? אנריקה איגלסיאס בחר ללכת דווקא לנני שלו, שהפקידה בידיו את מיטב כספה כדי שייכנס לאולפן. פלא שבתחילת הדרך קרא לעצמו אנריקה מרטינז וטען שהוא מגואטמלה? "אם הייתי מבקש מההורים שלי את הכסף, הם פשוט היו אומרים לי לא לעשות את זה, לא להיות מוזיקאי", צוחק איגלסיאס, "אז השתדלתי להפריד את הקריירה שלי מאבא כמה שיותר. תסכים איתי שזה הלך לי לא רע עד עכשיו, נכון?"

 

זה שהוא צודק לא הופך את היחסים האלה לפחות טעונים. בראיונות לאורך השנים הדהים אנריקה את התקשורת העולמית כשגילה שאביו מעולם לא היה בהופעה שלו ("יודע שזה קצת מוזר לאנשים, אבל זה מה שיש"). אבא איגלסיאס, מצידו, התראיין לפני ארבע שנים למוסף הזה ולא ניסה בכלל להתווכח. "ראיתי המון הופעות של אנריקה באינטרנט", הכריז חוליו, "באמת לא ראיתי אותו אף פעם בהופעה חיה. הוא טס המון וגם אני טס הרבה. אני חושב שבכל זאת הוא אוהב אותי. אגב, הוא היה בהופעות שלי רק כשהיה ממש צעיר. אנריקה הוא הילד השלישי שלי. הוא היה צעיר כשהתגרשתי מאמא שלו ולקח את זה ללב יותר מהילדים האחרים. באותו רגע בחיים חשבתי רק על הקריירה. אני מודה. לא הייתי אבא כמו שצריך. למעשה, לא הייתי אבא טוב בכלל. ואז הזמן עבר ופתאום אנריקה התחיל לשיר. לא ידעתי. הוא הגיע למעמד שלו בלעדיי, לא לימדתי אותו כלום. להפך, זה היה שוק בשבילי שהוא מוזיקאי. יש לו זכות להיות מאוכזב ממני. אבל אנריקה יודע שכשהוא צריך את התמיכה שלי, יש לו אותה".

 

כמה שנים של שקט בגזרת האיגלסיאסים הסתיימו כשבשנה שעברה גילה חוליו לתקשורת את פרט הטריוויה הבא. "מעולם לא ראיתי את בת הזוג של אנריקה, אנה קורניקובה, ב־15 שנות הזוגיות שלהם", אמר, "כן־כן, אני לא משקר. האחים שלו ראו אותה וגם אשתי אבל הוא מעולם לא הציג אותי בפניה".

 

גם אנריקה לא מכחיש. "הם אכן לא נפגשו. אני רק יכול לומר ש־15 השנים האחרונות עברו במהירות, ממש בטיסה, וזה פשוט לא קרה. אני יודע שאנשים אומרים שזה המון זמן לא לראות את אבא שלך מעבר להזדמנויות בודדות. באמת שאין לי הסבר יותר מדי טוב לזה. אני רק אציע שזו לא אשמתי ולא אשמת אבא שלי. זו המציאות".

 

 

מעולם לא טרח לבוא להופעה. אבא חוליו | צילום: גטי אימג'ס
מעולם לא טרח לבוא להופעה. אבא חוליו | צילום: גטי אימג'ס

 

מצער אותך שהוא לא מגיע להופעות שלך?

 

"זו שאלה טובה, אבל האמת היא שלא חשבתי על זה כל כך הרבה. ברור שהיה עדיף שיראה הופעות שלי ולא רק באינטרנט. אבל זו תהיה טעות להעסיק את עצמי בזה יותר מדי. הייתי בן שלוש כשההורים שלי התגרשו. בגיל עשר מצאתי את עצמי במיאמי עם אבא ובעצם מי שגידלה אותנו מאז הייתה האומנת שלנו אלווירה, שלה אני חייב הרבה. כמו שאתה יודע, לא ממש השתמשתי בשם של אבא שלי. האם הייתי מוזיקאי אם אבא שלי לא היה חוליו איגלסיאס? סביר להניח שלא. אבל הוא לא עזר לי בשום דבר שקשור במוזיקה. הקריירה שלי הגיעה לאן שהגיעה בלי קשר ליחסים בינינו וגם בלי קשר אליו ולקריירה שלו, שאותה אני כמובן מעריך מאוד".

 

אבל אתה כן נשמע טעון, גם היום.

 

"בוודאי. זה נושא לא קל בשבילי. הוא אחרי הכל אבא שלי. היו לנו מחלוקות ואי־הסכמות לאורך השנים, ופשוט החלטתי להפריד את הדרך שלי מהדרך שלו".

 

 

התרגלנו לשמועות. קורניקובה | צילום: אם.סי.טי
התרגלנו לשמועות. קורניקובה | צילום: אם.סי.טי

 

הריב הכי גדול שהיה לכם?

 

"נדמה לי שבגיל 18. הוא חשב שזה מוזר שאני הופך לחלק מעולם המוזיקה ולא מספר לו שום דבר על זה. הוא כעס שלפתע אני אומר שאני זמר ויש לי אפילו חוזה בחברת תקליטים. עזבתי את הבית ולא הסתכלתי לאחור".

 

לא קל.

 

"ברור שהייתי רוצה לומר שאנחנו עובדים יחד, אבל זה לא קרה. זה עוד יכול לקרות. יהיו אולי עכשיו כאלה שיהנהנו וישאלו שאלות לגבי הילדות שלי ומה שעברתי, ואני יכול לומר שהייתה לי ילדות נהדרת. אם אתה רוצה נקודה אופטימית, לא משנה כמה שנים יעברו בלי שאבא שלי ואני נראה אחד את השני, יש בינינו חיבור. אני בוגר מספיק לדעת שבשנייה אחת אני יכול להרים טלפון והוא יהיה שם בשבילי. גם להפך, אגב".

 

 

מדהימה. יוסטון | צילום: אי-פי-אי
מדהימה. יוסטון | צילום: אי-פי-אי

 

אם אני יכול לתרום לאידיליה, חוליו כן אמר כאן שהוא מצטער שלא הגיע להופעות שלך.

 

"באמת? זה מחמם את הלב. אני אגיד שזה שהוא לא בא להופעות שלי, לא מפחית ממנו כלום. אם נסתכל על התמונה הכוללת של המשפחה שלנו, אפשר לומר שיש בו גם אלמנטים של אבא נהדר".

 

 

× × ×

 

 

לפני 20 שנה אנריקה איגלסיאס הוציא את האלבום הראשון שלו, בספרדית, ומכר יותר מחצי מיליון עותקים תוך שבוע. האלבום השני Vivir, עדיין בספרדית, כבר מכר חמישה מיליון עותקים ואיגלסיאס החל למלא אצטדיונים. הצעד הבא היה לעבור לאנגלית, כדי לצאת מהנישה הלטינית ולכבוש את העולם. וויל סמית' ראה את איגלסיאס באחת ההופעות ואפילו הגיע אחרי כדי לומר שלום ולהחמיא. בהמשך התקשר לאיגלסיאס כדי לבקש שיר לסרט שלו, 'פרוע על המערב'. "הייתי בהלם שוויל סמית' התקשר", הוא נזכר, "הרי הייתי מעריץ גדול שלו ופתאום הוא מבקש ממני שיר לסרט שלו?! זה היה רגע מדהים, מכונן. לא ממש אהבתי שירים מסרטים, אבל ברור שאמרתי לו שאחפש שיר".

 

הוא מצא בספרייה שלו את Bailamos, שנכתב כמה חודשים לפני הפנייה של סמית'. השיר נכנס לסרט, הפך ללהיט עצום וסלל לאיגלסיאס את הדרך לחוזה בחברת אינטרסקופ לאלבום ראשון באנגלית ומקום לצד ריקי מרטין וג'ניפר לופז בשורה הראשונה של הכוכבים הלטיניים בסוף הניינטיז. הדואט עם וויטני יוסטון מאותו אלבום, Could I Have This Kiss Forever, כבר עשה ממנו כוכב עולמי ענק. השניים הקליטו את הדואט בנפרד ונפגשו רק לפני שהשיר שופץ ויצא כסינגל בגרסה הסופית. מאז, לדבריו, הפכו לחברים. "אני מאוד מתגעגע אליה. פגשתי אותה כמה וכמה פעמים ובילינו יחד בטורקיה כשהופענו שם. תמיד הייתי מעריץ שלה ותמיד אזכור שהיא הייתה אחד משיתופי הפעולה הראשונים שלי, רגעים בלתי נשכחים. היא הייתה מדהימה. אני זוכר את עצמי מסתכל עליה שרה ונפעם. שמרנו על קשר מצוין. כשהיא מתה, הלב שלי נסדק. תמיד אוהב אותה".

 

האלבומים (Enrique (1999) Escape (2001 הבהירו שאיגלסיאס ג'וניור הופך לכוכב בסדר הגודל של אביו. הוא שלח אז עוד להיט ענק, Hero, ובהמשך יצא לסיבוב הופעות עולמי מצליח, כולל עצירות באוסטרליה, מצרים והודו. ההופעה הראשונה שלו בישראל הייתה דווקא במסיבת חנוכה שאירגן ארקדי גאידמק ("תאמין לי שקיבלתי מספיק כסף כדי לעשות את זה"). כמו יתר חבריו לז'אנר, איגלסיאס סבל מדעיכת כוחו של הלטינו־פופ במחצית השנייה של העשור הקודם. "זה בוודאי לא כיף גדול, אבל לא הייתי מודאג יותר מדי. לקחתי הפסקה, ידעתי לעבוד קשה ולחזור".

 

הוא צודק. בניגוד ליותר מדי אמנים שמגיעים לישראל בזכות להיטים שהיו טריים ברדיו של שוש עטרי ז"ל, איגלסיאס נחת כאן כשהוא בתקופה הטובה ביותר בקריירה שלו, אחרי שהאלבום האחרון שלו Sex and Love מכר מיליוני עותקים והלהיט הגדול מתוכו, Bailando, מתקרב ל־1.2 מיליארד צפיות יוטיוב בגרסה הספרדית, יותר מכל שיר אחר בשפה הזו ומשתחל לרשימת עשרת הקטעים הנצפים אי פעם.

 

"אני לא יודע אם זה השיא שלי", הוא מרגיע, "תמיד נראה לי שאני יכול לכתוב שירים טובים יותר וזה מה שמניע אותי".

 

התחלת עם הקלישאות?

 

"זה לא העניין בכלל. אתה רוצה שאני אספק הצהרה מלאת ביטחון ושחצנות, וזה יתפוס כותרת וכולנו נהיה מאוד מרוצים. אבל זה היה יותר מתאים לתחילת הקריירה שלי, ומאז עברו 20 שנה. התבגרתי. היום אני יכול לומר לך שיש לי הרבה מזל להיות בפסגה. עברתי גם שנים שבהן שירים שלי פחות הצליחו אז אני כבר לא מסתחרר".

 

כלומר?

 

"הצלחה של שיר רק גורמת לי לעבוד קשה יותר. כשראיתי את הנתונים הלא ייאמנו של Bailando, המחשבה הראשונה שלי הייתה איך אוכל לעשות שירים טובים יותר כבר עכשיו, כדי להמשיך בהמראה. אני בטח לא אצא ואדפוק את הראש במסיבות נוצצות רק כדי לחגוג את השיר הטוב האחרון שלי. אלה דברים שאולי הייתי עושה פעם. תן לי מסעדה טובה, כוס יין טובה עם בת הזוג שלי, וכל זה מספיק. בסופו של דבר, הכל קם ונופל על המוזיקה. תמיד אמרתי ששיר אחד טוב יכול לשנות קריירה, אבל שיר אחד לא יחזיק אותך למעלה להרבה זמן".

 

ידעת שזה יהיה להיט?

 

"הייתי בטוח שזה הולך להתפוצץ. ברוב הפעמים אני די צודק כשאני מרגיש שיש לי להיט. לא כזה חוכמה לומר, אבל היה לי ברור שהשיר עם וויטני יוסטון יעבוד. מצד שני, יש לי כמה שירים שחשבתי שהם בכלל לא יתפוצצו ועשו את זה. אתה יודע מה הבעיה? אנשים חושבים יותר מדי לפני שהם מוציאים שירים. הם צריכים להרגיש אותם. זה מה שאני עושה. השאלה שלך מובילה אותי למחשבה שזו בפירוש התקופה היותר כייפית שלי בחיים ובקריירה. אני נהנה מאוד בשנים האלה".

 

יותר מאשר בסוף הניינטיז?

 

"אי־אפשר להשוות. אז הייתי לחוץ להצליח. היום אני יודע ליהנות מזה, לקחת נשימות ארוכות. זה הרבה יותר טוב".

 

במאי האחרון עבר פציעה קשה בידו במהלך הופעה במקסיקו, כשנחתך מרחפן עם מצלמה. הוא המשיך להופיע מדמם ולאחר מכן נאלץ לעבור ניתוח, כשהיה חשש שאצבעותיו ישותקו. "הייתי מאוד מודאג", הוא אומר, "זה היה הרבה יותר רציני ממה שחשבתי. אבל הצוות סביבי עשה עבודה מעולה והיד בריאה לחלוטין. קיבלתי באותם ימים המון אהבה ממעריצים בעולם, גם מישראל, וזה מאוד ריגש אותי".

 

 

 

והוא בכלל לא היה אמור להגיע אלינו השנה. איגלסיאס ג'וניור הוצע לכמה מפיקים בתעשייה אבל לא נרשמה התלהבות גדולה. בסופו של דבר, הוסכם על הופעה אחת, ואז התברר שבמבחן הקהל הישראלי איגלסיאס לגמרי בליגה של בון ג'ובי או רובי וויליאמס. תוך פחות משעתיים אזלו הכרטיסים למופע הראשון שלו בהיכל מנורה, משהו כמו 8000 כרטיסים. אחרי תמרון מרשים בלוחות הזמנים, איגלסיאס הצליח להוסיף מופע באותו לוקיישן, ובאופן חריג לא שהה בישראל באופן רצוף אלא עזב ויגיע שוב בשבוע הבא. גם להופעה השנייה (22 בדצמבר בהיכל מנורה מבטחים) הכרטיסים אזלו במהירות. "הופתעתי מקצב המכירה", הוא אומר בכנות, "אלה היו חדשות נהדרות עבורנו כי הייתי בישראל לא מזמן, לפני ארבע שנים. לפי ההתעניינות הנוכחית, הייתי יכול לעשות כאן אפילו ארבע הופעות, אבל יש לי תוכניות קודמות. איזה כיף שיש לי כל כך הרבה מעריצים בישראל. בדיוק בשביל דברים כאלה אני חי".

 

קיבלת בקשות לא להגיע הנה מתנועות פרו־פלסטיניות או מרוג'ר ווטרס? זה קורה בדרך כלל.

 

"ברור ששמעתי על הדברים האלה. זה לא זר לי. אבל ממתי אני מערבב פוליטיקה במוזיקה שלי? למה זה מעניין בכלל מה אומרים ומה מבקשים או מי מבקש? המבחן הוא מאוד פשוט. יש לי קהל בישראל, שמעניק לי הרבה אהבה, וחשוב לי להחזיר להם. מאוד מרגש אותי שאני יכול להיות שוב בארץ הנהדרת שלכם ואני לא מנסה להתחנף או משהו כזה".

 

לא אמרתי.

 

"הרי אין לי אינטרס. כל הכרטיסים נמכרו, נכון? חוץ מזה, המנהל שלי נתן לי פעם עצת זהב. לא משנה עד כמה הטכנולוגיה מתקדמת, אם אתה רוצה שהקהל שלך ירגיש קרוב אליך, לך תהיה קרוב אליהם, תבקר אותם. אם תסתפק רק באלבומים ותשב בבית או תופיע רק קרוב אליו, זה לא יעבוד. שכח מזה".

 

איגלסיאס הוא כוכב פופ בממלכה שנשלטת בשנים האחרונות על ידי נשים באופן כמעט מוחלט - אדל, ביונסה, ריהאנה וטיילור סוויפט. "זו נקודה מאוד מעניינת. דיברתי השבוע עם המנג'ר שלי וניסינו להבין ארוכות למה תעשיית הפופ נשלטת עכשיו על ידי נשים. אחרי כמה וכמה שיחות בעניין, הגענו למסקנה שזה גל שנוצר כי יש מצבור כישרונות נשיים אדיר כרגע. הרי באייטיז היו הרבה יותר כוכבי פופ, גם בניינטיז. אבל לא אשקר לך, זה עושה לי טוב להיות דומיננטי בחלק הגברי של עולם הפופ".

 

אתה מרבה להקליט דואטים. אולי תתקשר לאדל, תגיד הלו?

 

צוחק. "זה רעיון נפלא. הו אדל, היא באמת משהו מיוחד. שמע, נורא קשה למכור אלבומים היום, אני לא מגלה פה איזה סוד, והמספרים שהיא עשתה בטווח זמן כל כך קצר זה משהו שייכנס להיסטוריה של המוזיקה. אני לגמרי מעריץ אותה. התשובה לשאלה שלך היא כמובן כן. מאוד ארצה להקליט איתה. אבל מצד שני, כשאני כותב שירים אני לא רואה בראש שלי מי ישתף איתי פעולה ואז כותב. זה לא יצליח בצורה כזו. אני כותב ורק אז חושב אם נכון לשתף פעולה עם אמן כזה או אחר".

 

חתיכת שם בחרת לאלבום האחרון שלך.

 

"'סקס ואהבה'? זה מה שמניע את היקום לא? חשבתי לפני כן על השם הזה ותהיתי אם זה ישיר מדי. אבל זה הידהד לי בראש והלכתי על זה. הרי אלה שני דברים שכל אחד בעולם יכול להתחבר אליהם".

 

ואם נהיה ספציפיים?

 

"סקס חייב לתת לך השראה. אם הבנאדם שאתה עושה איתו סקס לא יקר לך, זה יכול להיות רע. ובכן, אולי לא רע ממש, אבל אתה יודע למה אני מתכוון. בכל מקרה, קשה לאהבה לשרוד ללא סקס טוב. זה ברור".

 

גם עם אנה קורניקובה, בת הזוג, הסיפור די מורכב. איגלסיאס מנהל מערכת יחסים זוגית עם הטניסאית לשעבר משנת 2001. הם לא נראים בציבור יחד יותר מדי, במיוחד בשנים האחרונות, מה שהוליד שמועות על פרידה, אחרי שמועות על חתונה. בהמשך איגלסיאס הצהיר שהוא לא חושב שנישואים יקרבו אותו יותר לקורניקובה ואז נאלץ להסביר שהוא לא מבטל את האפשרות השניים יינשאו. "אנה לא מקשה עליי בעניין הזה", הוא צוחק, "והתרגלנו לכל השמועות והסיפורים סביבנו. כמו בכל דבר, יש גם במערכת היחסים הזו עליות וירידות. אנה מאוד מיוחדת בשבילי. ילדים? יום אחד אהיה מוכן".

 

בימים קשים תמיד תוכל להקסים אותה שוב בכמה צעדי ריקוד לטיניים.

 

"אל תבנה על זה. אני רקדן די גרוע".

 

razs@yedioth.co.il

 

 

רז שכניק

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים