הקאמבק של קפולסקי

יצרנית עוגות הקצפת שוב מחליפה ידיים: חברת אנגל רכשה מחצי חינם את המותג ב־10 מיליון שקל וצפויה לפתוח מחדש את רשת בתי הקפה המיתולוגית

רשת בתי הקפה המיתולוגית קפולסקי שוב על המפה: 6 שנים לאחר שרכשו אותה, בעלי רשת המזון חצי חינם ותשלובת המזון ויטה פרי הגליל, נפרדים מיצרנית עוגות הקצפת. הבעלים זכי שלום ומשפחת קופרלי מכרו את המותג קפולסקי ואת המפעל בנתניה לחברת אנגל, בעלת מפעל לעוגיות ומאפים יבשים באריאל, הנמכרים תחת המותג "קונדיטורית אנגל".

 

העסקה מוערכת בכ־10 מיליון שקל. את חברת אנגל מנהל לירן אנגל, דור שלישי למאפייה (הוקמה ב־1952, נ.ז), יחד עם אביו דורון והשותף חרמון קיראי. מחזור המכירות השנתי של אנגל עומד על כ־60 מיליון שקל ומועסקים בה 150 עובדים, כולל חברת הפצה בשם "דולצ'ה ויטה" שבבעלותה 20 משאיות. בבעלות אנגל מפעל מאפים גדול באריאל שמשתרע על שטח של 3.5 דונם. היא מייצרת לכל רשתות השיווק עוגיות, כעכים ועוגות שמרים ארוזות עם חיי מדף ארוכים, תחת המותג שלה ותחת מותג פרטי המיוצר עבור רשתות וקונדיטוריות רבות.

 

חברת קפולסקי, שהייתה מותג ידוע בתחום העוגות בארץ וחלוצה בהפעלת רשת בתי קפה ממותגת שפעלה עד שנות ה־90, נמכרה בשנת 2002 לוויטה פרי הגליל, שהייתה אז בבעלות חברת ההשקעות בריטית. ויטה פרי הגליל, שנקלעה לקשיים, נמכרה ב־2009 יחד עם קפולסקי לבעלי חצי חינם. תחת הבעלות החדשה ניסתה ויטה פרי הגליל למנף את המותג לייצוא לשוק הכשר ואף לפתיחה מחודשת של רשת בתי הקפה, אך בשל העובדה שלא היה זה תחום מוכר עבורה, הניסיונות כשלו.

 

כעת תאפשר הרכישה לאנגל כניסה לשוק העוגות המצוננות (קפולסקי שולטת בכ־60% מנתח השוק, נ.ז) שנמכרות במקררי רשתות השיווק: עוגות קצפת, קרם, פחזניות וכו', כניסה לקונדיטוריות ובתי הקפה שקפולסקי מייצרת עבורן עוגות, וכמובן, פתיחה מחודשת של רשת בתי הקפה תחת המותג קפולסקי. בעקבות הרכישה, מחזור המכירות הממוזג של אנגל צפוי להגיע ל־100 מיליון שקל בשנה.

 

"עד כה רשת 4 (רשתות השיווק המוזלות) הייתה הבית שלנו. קפולסקי תהיה קטגוריית הפרימיום שלנו. אנחנו מתכוונים למקסם את המותג, להוסיף מוצרים ולפתוח מחדש את רשת בית הקפה קפולסקי", אמר לירן אנגל בסוף השבוע.

 

navitz@yedioth.co.il

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים