סופר־פארם תחליף את חיתולי לייף בייביז בגרסת פרימיום
רשת סופר־פארם מתכוונת להשיק בקרוב גרסת פרימיום משודרגת לחיתולי המותג הפרטי לייף, שהושק לפני כשנתיים.
חיתולי הפרימיום יחליפו את חיתולי לייף בייביז, וייוצרו באותו מפעל – אונטקס. "אי־אפשר להיות מותג מוביל בשוק בלי להתחדש ולשפר טכנולוגית", אומר מנכ"ל הרשת ניצן לביא. "החידוש הוא טכנולוגיה משופרת באיכות ובמהירות הספיגה בשם Quick Absorption (ספיגה מהירה - ש"ח), שעברה בדיקות גם על ידי היצרן וגם על ידנו". טרם נקבע מחיר סופי אבל לביא מבטיח: "החיתולים ימשיכו להיות זולים בכ־25% ממותגי הפרימיום".
למרות כניסת שני שחקנים חזקים לשוק החיתולים: שופרסל ורמי לוי, בסופר־פארם טוענים שהדבר לא פגע במותג הפרטי של הרשת ושמכירות החיתולים בעלייה: "כל הקטגוריה גדלה בסופר־פארם ב־13%. בחיתולי לייף בייביז אנחנו ממשיכים להיות בצמיחה. בינואר ובפברואר מכרנו יותר חיתולים ב־20% בהשוואה לחודשים המקבילים בשנה שעברה".
בסופר־פארם מציגים גם סיכום שנתי: ב־2015 גדלו מכירות הרשת בישראל ב־6% ל־4.5 מיליארד שקל. "לייף מסיים 6 שנים של צמיחה דו־ספרתית, ובלעדיו אין לסופר־פארם יכולת להמשיך להתקיים בתחרות הקיימת", מודה לביא (אחד משלושת הקופונים הפופולריים ביותר של סופר־פארם הוא מגבוני לייף להסרת איפור. השניים האחרים: נייר טואלט לילי ומטרנה). לדברי לביא, לצד הצמיחה במכירות, המחיר ליחידת מוצר הוסיף להישחק בעיקר במחלקות הקוסמטיקה, האופטיקה והחיתולים – דבר שמשפיע על הרווחיות. הפעילות הבינלאומית ממשיכה לתרום חלק גדול יותר לרווחיות ומאפשרת המשך הורדות מחירים בישראל. במהלך 2016 תפתח הרשת 15 סניפים חדשים בישראל (כיום יש 220) ו־15 סניפים בעולם, רובם בפולין.
קצב פתיחת חנויות חדשות בפולין היה השנה נמוך מהתחזיות בגלל המחירים המאמירים של הנדל"ן ותחרות קשה מצד מותגי פארם בינלאומיים. גם הפעילות בבייג'ינג בירת סין מתקדמת בקצב איטי. בייג'ינג היא העיר היחידה בסין שבה לא הופרטה מכירת התרופות. לביא מעריך שמגבלה זו תוסר במהלך השנתיים הקרובות.

