{ }
שני 09 בדצמבר 2019
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    חדשות • 15.02.2016
    מתייבשים על הקו
    תדירות נמוכה, קווים ארוכים ומפותלים והיעדר נגישות: זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית בפריפריה אורכים פי שניים עד פי ארבעה מזמני הנסיעה ברכב פרטי • הכנסת תדון היום בנושא
    גואל בנו

    האם תושבי הפריפריה מופלים לרעה כשהם מבקשים להגיע בתחבורה ציבורית למוקדי תעסוקה, לשירותים השונים ולמרכזי הבילוי והתרבות? מנתוני ארגון "15 דקות" עולה כי זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית בפריפריה ארוכים פי שניים עד פי ארבעה לעומת רכב פרטי.

     

    את הנתונים הגיש ארגון "15 דקות" לחברי ועדת הרווחה, לקראת הדיון הצפוי היום בכנסת בנושא הנגישות לתחבורה ציבורית בפריפריה. הסיבה להבדלים הגדולים בזמני הנסיעה היא תחבורה ציבורית בתדירות נמוכה, קווים ארוכים ומפותלים והיעדר נגישות למרכזי תעסוקה, לשירותים שונים, למוסדות להשכלה גבוהה ולמרכזי בידור ותרבות.

     

    מהנתונים עולה כי זמן הנסיעה משדרות לאזור התעסוקה באשדוד עומד על שעה ורבע בתחבורה הציבורית, בעוד שבנסיעה ישירה זמן הנסיעה הוא 40 דקות בלבד. ההגעה לאשדוד בתחבורה הציבורית מאופקים אורכת כשעתיים — כשברכב פרטי אפשר לעבור את הדרך בפחות משעה.

     

    בצפון הארץ הנתונים קשים לא פחות: אם תרצו להגיע מנהריה למגדל תפן בתחבורה ציבורית, הנסיעה תארך בין שעה וחצי לשעתיים (תלוי במספר החלפות האוטובוסים שתבחרו), בעוד שברכב פרטי תגיעו בתוך 30 דקות בלבד. מאום אל־פחם לאזור התעסוקה ביקנעם־עילית זמן הנסיעה בתחבורה הציבורית אורך מעל שעה ורבע, ואילו ברכב פרטי מדובר בנסיעה של 35 דקות.

     

    צילום : ידיעות אחרונות
    צילום : ידיעות אחרונות

     

     

     

     

    "משרד התחבורה לא מיישם את התוכנית לקווים מהירים לאזורי תעסוקה", אומר מנכ"ל ארגון "15 דקות", גיל יעקב. "הפריפריה אינה כלולה בתוכנית, שמדי כמה חודשים סופגת עוד ועוד קיצוצים, ויישומה נדחה".

     

    בצלאל מועלם (50), שכונת עפולה הצעירה:

     

    "האוטובוס לא נכנס לרחוב אלון, החוצה את השכונה, בשום שעה ביום. תחנת האוטובוס הקרובה לרחוב היא במרחק 400 מטרים, ולא כל אחד יכול לצעוד את המרחק הזה. ההורים הופכים לנהגי מונית של ילדיהם לבתי־הספר, לחוגים, לחברים. יש לי בן חייל, שבתקופה ביטחונית רגישה כל כך אני חייב להסיע אותו לכל מקום"

     

    גדי פישהנדלר (58), כרמיאל:

     

    "ארבע רשתות שיווק מרוכזות באזור התעשייה הישן, שאליו מגיע אוטובוס פעם בחצי שעה. ההגעה ברגל לאוטובוס נמשכת לפחות עשר דקות ברגל, ומשך הנסיעה לשם הוא 20 דקות, כאשר ברכב פרטי הוא כ־10 דקות. משך הנסיעה בחזרה לשכונת המגורים שלי, המרוחקת 5 ק”מ, הוא חצי שעה, כי האוטובוס עושה סיבוב ענק ומפותל”

     

    ידיעות אחרונות